Hybrid_
Forum- och sitemoderator
25 april 2012
· 17 524 Inlägg
marwin_of_sweden skrev:
Jeqpe skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Har tyvärr inga ritningar på motstånden. Byggde inte boxen själv.
Men den bestod av två ställbara motstånd och en tryckvakt.
Så utan laddtryck så ställde man in diesel mängden så mycket som det bara gick, tills man dränkte motorn.
Sen slår tryckvakten till vid valfritt laddtryck, ställde min på 0,5bar.
Och när man har laddtryck får man ju massor mer luft, då kan man ju skicka på ännu mer diesel utan att motorn "dränks".
Så 2,4bar i ladd och så mycket diesel att svart röken var så tjock att den ramlande ur avgasröret, även vid fullt laddtryck:)
Bytte som sagt bara till en skit stor ic för att försöka kontrollera värmen lite, en så liten turbo producerar jäkligt mycke värme med så högt ladd:)
Men tack vare att turbon är så liten får man jäkligt snabb spool up, finns ett litet video klipp på min sida där man kan se hur snabbt laddtrycket kommer. Där är dock laddet ställt på 2bar.
just ja har för mig du har snackat om detta innan :p tror jag ställde den frågan till dig innan och då fick jag nåt namn på facebook och att de va killen som byggde boxarna
Precis:) var bor du?
Hmm... Gjorde en Evry-mod på min Rover-diesel. Den har 104 hk original och skulle få ca 144-146 Hk med modden. Allt enligt ett Rover-forum. Trots en potta på 0-1 Kohm skenade den helt sjukt iväg även på +945 Ohm. Tror att det var betydligt mer kusar än vad som sagts... Tog bort den och tror att jag behöver en potta på 1-2 Kohm. Svartröken var som tidigare nämnts "liggande" på backen. Men tipset att ha olika ladd på normal körning och vid ladd ska undersökas! En tryckgivare och några reläer bör ju ordna den saken!
Tänker koppla evrymodden till "bakrutevärmen" Så slipper man ha en ful extra brytare och bakrutan går ju att skrapa vintertid...
Skjuter jag toppen så må det vara hänt men helst inte... Bilen drar under halvlitern vid normal körning. Bara provat modden i ca 20 minuter.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!