Söker en liten "saftblandare"

Hilmer
23 december 2010 · 1 790 Inlägg

Är på jakt efter en liten orange "saftblandare", de jag hittills har hittat är ganska stora och otympliga vilket är en klar nackdel då det är tänkt att monteras på en åkklippare;)

Tega Yrkesförare
23 december 2010 · 1 073 Inlägg

Kolla på www.strands.se

Foyrik www.barnaltsweden.se
24 december 2010 · 139 Inlägg

Jag har köpt sånna här, dom e mycket häftigare,drar mindre, och väcker mer uppmärksamhet!!..smile

http://www.crazyride.se/27-blixtljus-db-22-gul.html

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Hilmer
24 december 2010 · 1 790 Inlägg

Jag vill ha "rundlysande" ljus, svårare att placera blixtljus så att man syns från alla håll;)
Men det kanske syns tillräckligt!?

Foyrik www.barnaltsweden.se
26 december 2010 · 139 Inlägg

Visserligen, men eftersom du har framlampor som syns mer än väl framåt, och du har snö, så blir nog blixtrandet rätt effektivt....största risken att bli påkörd är ju bakifrån, eller hur?

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
KHRacing
27 december 2010 ·

Hilmer skrev:
Jag vill ha "rundlysande" ljus, svårare att placera blixtljus så att man syns från alla håll;)
Men det kanske syns tillräckligt!?

en rundstång på 1,5m ståendes. men blixtljusen högst upp.... lite som bärgningsbilarna ha upphöjbara saftblandare nuförtiden ju, stången fäster du lätt med 2 slangklämmor.

Hilmer
27 december 2010 · 1 790 Inlägg

KHRacing skrev:

Hilmer skrev:
Jag vill ha "rundlysande" ljus, svårare att placera blixtljus så att man syns från alla håll;)
Men det kanske syns tillräckligt!?

en rundstång på 1,5m ståendes. men blixtljusen högst upp.... lite som bärgningsbilarna ha upphöjbara saftblandare nuförtiden ju, stången fäster du lätt med 2 slangklämmor.

Nja, det där kanske känns liite överdrivet... haha!


Foyrik skrev:
Visserligen, men eftersom du har framlampor som syns mer än väl framåt, och du har snö, så blir nog blixtrandet rätt effektivt....största risken att bli påkörd är ju bakifrån, eller hur?

Jo du har säkert rätt!
Har förövrigt beställt de blixtljus du länkade till, får se om det är nåt att ha.

Foyrik www.barnaltsweden.se
28 december 2010 · 139 Inlägg

Beställde även ett par LED- dimljus, som ska fungera som arbetsljus bakåt....

Ja, man är lite nyfiken, min order komma idag eller imorrn...big_smile

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Hilmer
29 december 2010 · 1 790 Inlägg

Fick mina blixtljus med posten idag, dom fungerar som dom ska men som vanligt så hänger ju kvalité och känsla på vad man är villig att betala. Dessa fungerar som sagt (än iaf) men det känns som om man hittat dessa på typ leksakmagasinet eller liknande...

Foyrik www.barnaltsweden.se
29 december 2010 · 139 Inlägg

Hilmer skrev:
Fick mina blixtljus med posten idag, dom fungerar som dom ska men som vanligt så hänger ju kvalité och känsla på vad man är villig att betala. Dessa fungerar som sagt (än iaf) men det känns som om man hittat dessa på typ leksakmagasinet eller liknande...

Fick åsså mitt idag.
Tyvärr tvungen att hålla med dig på samtliga punkter, men förhoppningsvis kan det funka ändå....
Dock väldigt kort kablage med, monteringen blir ett spännande kapitel.....hmm

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
31 december 2010 · 336 Inlägg

Hej!

Verkar som att ni båda är lite halvt missnöjda? hmm

Så upplever vi det och om så är fallet så ska vi göra allt vi kan för att ni ska bli nöjda.. smile

Vi har väligt många kunder som har köpt den modellen och som är riktigt nöjda med dom, men allt beror ju på vilka behov och krav man har. Det blixtljuset är vårt billigaste blixtljus och är endast till för hobbybruk.

Som Hilmer skrev så är det ju tyvärr så att proffskvalitet kostar (tråkigt nog) och detta är ingenting vi kan ändra på då vi själva får betala väldigt mycket för kvalitetsprodukter.

PRO serien är riktigt bra blixtljus som vi levererar till väldigt många seriösa företag. Dessa kan jag rekommendera starkt. Proffskvalité och extremt bra ljusstyrka (bländande). Dessa blixtljus sitter på äkta utryckningsfordon och har sålts i ett antal miljoner exemplar världen över.

Vi strävar efter att vara ett av Sveriges trevligaste e-handelsföretag och det vet de kunder som har varit i kontakt med oss. Service är viktigt, och likaså är det viktigt att kunden blir nöjd smile

Finns det något vi kan göra för att ni ska bli 110 % nöjda? Några önskemål?

EDIT: Foyrik, ang. kablarna på den modellen så är det bara att skarva dit längre kablar om längden inte räcker till. Kan maila lite bilder på hur du gör det om du inte redan vet hur man gör smile

Senast redigerat av CrazyRide (31 december 2010)

Hilmer
31 december 2010 · 1 790 Inlägg

Jag är väl kanske mest missnöjd med min egen snålhet i detta fallet, vet att man får vad man betalar för.
Kvalitén på produkten lämnar en del att önska kan jag tycka, speciellt boxen som inte var hopskruvad ordentligt och knappar som hänger sig. Så att göra mig 110% nöjd innebär väl att jag får hosta upp en bra hög med pengar utöver det jag redan lagt och köpa mig nåt proffsigare;)

CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
31 december 2010 · 336 Inlägg

Hilmer, du behöver inte lägga ytterligare pengar smile.

Om du känner att du har köpt fel produkt med fel kvalité som inte passar dig så kan du skicka tillbaka de så ger vi dig pengarna tillbaka.

Så kan du antingen lägga till mellanskillnaden och byta till någon bättre variant eller stoppa pengarna i plånboken och vara glad smile.

Edit: Maila gärna till info (at) crazyride.se vid retur.

Senast redigerat av CrazyRide (31 december 2010)

Foyrik www.barnaltsweden.se
31 december 2010 · 139 Inlägg

Tack så mycket för svaret här i tråden, det jag är mest missnöjd med är att råkade man spänna skruvarna som höll fästblecken, (och ihop hela konstruktionen för den delen) på själva blixtljusena aningens förmycket spräcktes dessa, och sen var det skrot....  Jag har förvisso löst det på den ena med längre skruvar.....

Hur jag skulle bli 110% nöjd?, tja, låt mig behålla dessa jag har, å sänd mig http://www.crazyride.se/blixtljus-pro-e … -s4-t.html för halva priset....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
CrazyRide CRAZYRIDE SWEDEN
31 december 2010 · 336 Inlägg

Hej Foyrik smile

Hängde inte riktigt med vad du menade där med att spänna fast skruvarna? De ska normalt inte skruvas åt alls då de redan är fastskruvade vid leverans. Den modellen är av plast och skruvar man åt skruvarna för mycket så spricker plasten (rätt logiskt cool).

Ang. ditt önskemål.. jag skulle mer än gärna vilja skicka dig PRO S4-T för halva priset men det är tyvärr långt under inköpspris. Däremot kan jag försöka ordna en rabatt. Dock så är de gula helt slut i skrivande stund då ett företag köpte upp hela partiet.

PRO S4-T som du nämner är faktiskt min favorit. Det blixtljuset har alla de egenskaper som ett bra blixtljus behöver ha. Robust och kompakt modell som tål riktigt riktigt tuffa tag.. och lyser extremt starkt (bländande).

Senast redigerat av CrazyRide (15 januari 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang