Mercedes 200 1995-motorn dör under körning

muminmamman
27 december 2010 · 1 Inlägg

Har en automatväxlad mercedes 200 1995års modell. Motorn varvar av sig själv och dör under färd. Samma fel förra vintern. Felet diagnosticerades på auktoriserad mercedesverkstad och man kom fram till att det (troligen) var fel på styrenheten.Denna byttes (begagnad) på verkstad i våras och bilen gick perfekt under hela sommaren och även under första vintermånaden. Nu är felet tillbaka. Vad är det som händer?
Kan det vara något annat än styrenheten (det var ju trots allt inte riktigt säkert att det var den som krånglade förra gången)? Haft inne bilen på lokal liten verkstad flera gånger där man bla rengjort en smutsig vakuumslang (som är placerad strax innan styrenheten,tror jag:/)

Några tips som kan förebygga motorstopp mitt på landsväg? Läste någonstans om ett liknande problem där någon hade bestämt sig för att helt ta bort vakuumslangen. Är det en bra lösning eller orsakar man nya problem genom detta ingrepp.
Snälla hjälp! Själv är jag helt obegåvad när det gäller motorer! När Mercan rullar som den ska är den fantastisk men just nu hatar jag fanskapet lite grann!

RD_87 Skrotsamlare
27 december 2010 · 4 031 Inlägg

Bränslereläet är väl lite favorit på Mb men jag är inte säker på om din bil har samma lösning som de äldre. Sitter i så fall bakom batteriet eller på andra sidan upp emot rutan. Ca 5x10cm med Mb logga och en jävla massa siffror. Om bilen stannar, slå lite på reläet & prova igen. Var en favorit på lite äldre Mb 300e

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang