varför är alla imot opel calibra? när dom är skit snygga..!

mrcelica
12 maj 2005 · 1 639 Inlägg

AntonRacing skrev:
varför calibra när det finns nissan 200??? som är mkt roligare attt köra mm

Håller med fullständigt...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Jeppe
12 maj 2005 · 118 Inlägg

AntonRacing skrev:
varför calibra när det finns nissan 200??? som är mkt roligare attt köra mm

när körde du en 200:a? bara nyfiken, har du fått körkort än?

mjo, så äre nog
Volvo V70 "R Design" (2009)
Alexx
12 maj 2005 · 141 Inlägg

albanbil...nej tack

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
Kingkid
12 maj 2005 · 31 Inlägg

Alexx skrev:
albanbil...nej tack

BMW??

// MVH, Klas (MR2- 93 GTI)
D_Xarz
12 maj 2005 · 157 Inlägg

mrcelica skrev:
Ok utanpå, hemska inuti.... Inredning och instrumentering är lika ungdomlig,sportig och modern som Gustav Wasa

hehe, gustav vasa var väl ganska sportig?? hehe, tänkte bara på 90km sträckan som skidas engång om året.. tongue

olympia69
12 maj 2005 · 21 Inlägg

har aldrig vart så mycket för just calibra, men kör ju mycket hellre en OPEL Calibra än en Nissan 200 som tappar ramlager så fort man gasar,klen motor i original!!!
nä tacka vet jag Lotus omega....smile

crillelundh
12 maj 2005 · 100 Inlägg

olympia69 skrev:
har aldrig vart så mycket för just calibra, men kör ju mycket hellre en OPEL Calibra än en Nissan 200 som tappar ramlager så fort man gasar,klen motor i original!!!
nä tacka vet jag Lotus omega....smile

kan inte annat än hålla med om att lotusen är en härlig bil.

åter till topicen

gillade calibran innan jag i höstas köpte en att ha som vinter bil, nu vill man inget annat än bli av med den sad

massvis med el-konstigheter som var ett helvete att reda ut
och oerhört tråkig att köra (första och defenitivt sista framhjulsdrivna bilen jag kommer att äga)

generellt sett så tror jag dock att calibrans största problem är att den är så jäkla vanlig nu

fast rätt stylad kan dom bli jäkligt snygga, fast det kan ju nästan vilket märke/modell som helts om man bara har resurserna

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
mrcelica
12 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Förväntar man sig inte lite körglädje och väghållning när en bil ser ut som Calibran ? Men att köra den är väll precis samma som att köra dess tvilling Opel Vectra ???

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Martin83 Kadett Freak
13 maj 2005 · 129 Inlägg

Ingen Calibra 4x4 för mej..klen fördelnings låda som kostar massor att reparera lr köpa ny..sen finns det alldeles för många Stylade Calibror för att man ska känna sej lite ensam om det..

Kadett GSi 16v
Razvan
13 maj 2005 · 253 Inlägg

Så här såg min Calibra ut. Jag var VÄLDIGT nöjd med den som förstabil.
http://www.oradea.faithweb.com/cgi-bin/framed/2672/razvycar.jpg

Senast redigerat av Razvan (13 maj 2005)

ludde__mannen draminbil.nu
13 maj 2005 · 1 382 Inlägg

Martin83 skrev:
Ingen Calibra 4x4 för mej..klen fördelnings låda som kostar massor att reparera lr köpa ny..sen finns det alldeles för många Stylade Calibror för att man ska känna sej lite ensam om det..

då är frågan bara vilken bil du skulle känna dig ensam med wink

Bolero
3 oktober 2005 · 22 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
opel manta är ju föregångaren till calibra

Tar hellre en fräsch manta faktiskt , polaren har en dock inte så fräsch längre men dom är fräcka, på med 400ljusen och 400huven så.

mvh / Rasmus

Ps. har dock inget imot Calibrorna väldigt fräcka bilar dock framhjulsdrift eller 4hjulsdrift. ds.

Senast redigerat av Bolero (3 oktober 2005)

Bilar: Nissan Skyline R32 GT-R 94- Såld
Volvo v70 2,4T 00- Såld
Bmw E34 540 Touring 94- Bruks/vinterbilen
Black Knight
3 oktober 2005 · 711 Inlägg

Calibra såsom BMW E36 är bland de mest sönder-importerade bilarna i historien! Missförstå mig rätt, inget fel på import, men det känns som det finns ett överskott av de,, vilket gör att folk tröttnar snabbt!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
aigloow
3 oktober 2005 · 537 Inlägg

kan d va så att många köper on opel som första bil och "kör skiten" ur den? och sen säger att dom e skit.... haft några oplar och tycker att dom varit helt ok.... mycke bil för pengarna!!!!! (finns undantag givetvis) morsan har en vectra som gått 40000 mil och e vit... den e skit fräsch... vårda opel, den gör dig belåten!!!! wink ni som inte vill vara vanliga!!! bygg eget!!! big_smile


kör hårt!!!!! tongue

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.
TranceManiac Life is to short to listen to slow music
3 oktober 2005 · 66 Inlägg

för att det är en opel :p
ne men jag tycker att dom är för vanliga o sen har jag hört att dom e rätt bra på att rosta.

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
Kenwood SAABlare
3 oktober 2005 · 190 Inlägg

Smaken e som baken

Mja Mjo! Så kan de gå!
M1cha
4 oktober 2005 · 645 Inlägg

AntonRacing skrev:
varför calibra när det finns nissan 200??? som är mkt roligare attt köra mm

Säger detsamma. smile

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Malmoe SSS -12
4 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Lite som CRX! Ser ut som en räser... Problemet med Calibra är att många ligger inne med endast 8v... sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Cordoba_Robban skrev:
tjejen var inne på att köpa en calibra...jag avrådde henne efter att alla bilkunniga ja snackat med säger det rätt så rent....calibra är skit och även de flesta andra opel modeller....dom var visst dyra att äga eftersom dom pajjar hela tiden o är dyra att laga....vet inte, men efter att snackat med runt tio pers o fått höra samma sak så e svaret givet....men sen e det ju skillnad på var och en...alla tar  ju hand om sin bil på sitt sätt...det finns säkert jätte fina o bra calibror där ute...

tror inte att folk rackar ner på dom för att de e för vanliga....ja stör mig i så fall mer på v70 och 206 eller varför inte golfen.....kan inte tänka mig nån av dom bilarna...dom e för vanliga....man ska ha en seat cordoba....de e bara gamlingar som kör dom....hehe...

känner en bil meck som bara h ar opel privat och kör rally med två mantor
han har jobbat som bil mekk i 25år


Bmw osv..
Norsken
6 oktober 2005 · 121 Inlägg

Kör både BMW och Opel. Älskar att köra Opeln, den är så mycket tystare och vägfast. Rost finns inte på nyare Opel=Helgalvat.

Att komma två är att förlora!
Opel Vivaro (2008)
Volvo V70 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang