Tja.
Då är det dags för ett dieselbygge igen. Bilen är en 190 2,5 TD från -92. Tanken är en dieselräser
som ser orginal ut på utsidan, men går som ett skott. Iaf första sommaren, nästa vinter blir det
mest troligt lack m.m.
Motor - 3.0 24v turbodiesel från en -00 E-klass.
Turbo - GT45 (ja den va jättestor, får se om de funkar)
Dieselpump - Blacksmoke racing.
Växellåda - Getrag från 2,3 16V.
Koppling - 6-puckad sinter med Sachs värsta tryckplatta, 765....
Jag uppdaterar allt eftersom det händer något.
Idag hände följande.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033260_1g7u1w.jpg]()
Utgångsbilen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033262_a4og64.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033263_1mqy9t.jpg]()
Efter nån timme va de mesta i fronten borta.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033265_7nnngd.jpg]()
Yttligare några timmar senare va spisen ur.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033270_nygh1o.jpg]()
Här ska det spolas rent imorgon och sedan ska nya motorn tryckas ner

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033261_jlfw61.jpg]()
Nya motorn, turbon och några flänsar.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1033296_m19qhj.jpg]()
50mm wastegate från KL-racing.
De va allt för idag, på återseende
