Sjukt låg tomgång varför?? ford focus 2,0-99

bimmer5er
28 december 2010 · 187 Inlägg

hej jag skrev tidigare att jag hade problem med min tomgång idag såg jag att sladen till luftmassemätaren var utdragen men nu är den konstant får låg den ligger på sträcket under tusen och hackar varför detta nu då??

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
itouch
28 december 2010 · 1 488 Inlägg

Är bilen nyligen köpt? Kan ha varit utdragen av ägaren innan då de upptäckte att luftmassemätaren var paj, när sladden är urdragen brukar bilen gå bättre då den går på ett nöd/basprogram. Jag skulle tippa på att luftmassemätaren är paj, brukar ge dålig tomgång och hacka.

bimmer5er
28 december 2010 · 187 Inlägg

bilebn är väldigt nyköpt jag får la kolla den då det boprde la visas på en felsökning??

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
itouch
28 december 2010 · 1 488 Inlägg

Ibland lämnar luftmassemätaren felkod och ibland inte, men scenariot låter troligt smile

Nagelsax
29 december 2010 · 52 Inlägg

Du kan testa att göra ren Spjället också! smile
Annars kan det vara fel på spjällägesgivaren

Senast redigerat av Nagelsax (29 december 2010)

bimmer5er
30 december 2010 · 187 Inlägg

ja det gav indikationer på att spjälllägesgivaren var kass men jag märkt ingen skilnad med dewn nya fortfarande hög tomgång när jag kört och kommer till en korsning låg den nästan på 2000 rpm sen efter 10sec sjönk den till normal och jag har testat å göra rent å smörja spjället inte för de va mycket man kunde rengöra men jag gjorde det så vafan kan problemet vara

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang