Volvo 855 T5 går dåligt över halvgas. ( FUNGERAR KANON NU )

Nemesis__
6 januari 2011 · 10 Inlägg

Kollat så du fick kamaxlarna i rätt läge när du bytte topp packningen kan vara de som gör att motorn jävlas med dig. de bästa är o låna volvos special verktyg eller tillverka egna så man är 100% på att de ligger rätt o de är en jävla skillnad om de bara skulle ligga 1 kugg fel så de är värt besväret för o få de exakt.

Original turbo på T5 är 15G så 16T är snäppet större 16T sitter i T5R om jag inte minns fel.

Original laddtryck som ovanstående har skrivit är 0.65 bar


Hade kollat kamaxlarna innan jag gjort någonting annat på bilen som sagt 1kugg fel gör bilen seg o lustig.

Hasselhoff666
6 januari 2011 · 94 Inlägg

Nemesis__ skrev:
Kollat så du fick kamaxlarna i rätt läge när du bytte topp packningen kan vara de som gör att motorn jävlas med dig. de bästa är o låna volvos special verktyg eller tillverka egna så man är 100% på att de ligger rätt o de är en jävla skillnad om de bara skulle ligga 1 kugg fel så de är värt besväret för o få de exakt.

Original turbo på T5 är 15G så 16T är snäppet större 16T sitter i T5R om jag inte minns fel.

Original laddtryck som ovanstående har skrivit är 0.65 bar


Hade kollat kamaxlarna innan jag gjort någonting annat på bilen som sagt 1kugg fel gör bilen seg o lustig.

Tror inte kamaxlarna står fel ens 1/2 kugg, allt är skysterat efter markeringarna bak på kamaxlarna, med eget värktyg, inte lika bra som volvos egna, men vist är man noga flera gånger så kan man ju göra fel även om man är duktig på det tongue

Jo jag blev okså lite förvånad när jag såg en 16g på den, är van vid att det sitter 13,14,15 snurror på dessa maskiner, fast bilen har ju haft 15ägare innan mig så man vet ju inte vad som är gjort på motorn, tycker bara den ser väldigt org ut förutom just turbon, inte ens data boxen är öppnad, såg ut som det satt monterad vita spridare på den okså, ska det inte vara oranga ?

Du skriver längst ner att bilen blir lustig o seg, seg är den inte längre kan man på stå, den startar lätt, bra stabil tomgång, inga motorstörningar på låga varv, svarar på minsta gass o drar som den ska från i princip tomgång, inga missljud när man står i friläge o gasar upp den till varvstoppet, problemet är bara att den sköver sig efter några sek fullgas i lite högre farter nu över 100km/h.

Senast redigerat av Hasselhoff666 (6 januari 2011)

Måste man så måste man.
Mitsuhini
6 januari 2011 · 337 Inlägg

Hasselhoff666 skrev:
Angående att mäta b-trycket, vilka mätare ska man använda, vet att man ska hälst ha en bränsle trycksmätare.

Men ända mätaren jag har tillgodo nu är en laddtrycks mätare, inget o rekomendera att testa med ?

Annars ånar jag mig en annan b-pump på fredag, men vet någon om b-pumparna skiljer nått mellan volvo 850 =  GL / GLT / 2.0T / T5 / T5-R ?

en bränsleklocka är ju det enda jag skulle använda mig av då det inte blir så kul om det börjar spruta soppa om du ligger o laddar fullt... biltema tror jag har ett kit, dock inte helt gratis att köpa bara för att prova.. har du större turbo, spridare m.m så är det nog värt att sätta i en bosch eller walbropump direkt så har du eliminerat det problemet iaf.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Turbomotor volvolover
6 januari 2011 · 667 Inlägg

men om nu en ägare innan dig har bytt snurra på den och eventuellt spridarna, så måste bilen chippas för att inte spika väl?
visst har problemet blivit bättre nu så kanske det inte är så..
jag tror inte det är kammarna som är fel, då hade den gått sämmre tror jag, men har aldrig sj varit med om hur en bil går med felinställda kammar.

du skrev även i början att bilen stått i 3 månader och det är inte bra, vissa bilar klarar de utan problem men inte alla, och då behöver spridarna en genomgång av rengörning som du skrev att du hade hällt i, och de blev bättre, men du behöver nog köra mer med bilen för att de ska göra sig fullt ut om man säger så.

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Hasselhoff666
7 januari 2011 · 94 Inlägg

Mitsuhini skrev:

Hasselhoff666 skrev:

en bränsleklocka är ju det enda jag skulle använda mig av då det inte blir så kul om det börjar spruta soppa om du ligger o laddar fullt... biltema tror jag har ett kit, dock inte helt gratis att köpa bara för att prova.. har du större turbo, spridare m.m så är det nog värt att sätta i en bosch eller walbropump direkt så har du eliminerat det problemet iaf.

Jo vist skulle vart helt okej att slänga i en Bosch 044 pump, tror den heter så den är ju god till den dubbla effekten av vad stakarna klarar av tongue men lite tajt budjet nu så får bli senare i år i sånna fall sad

Angåde pumpen så märkte jag idag när jag slog på tändningen att pumpen stanade efter 1sec, testa några gånger, de gammla filtret kan ju inte vart nått vidare kan man ju säja.


Turbomotor skrev:
men om nu en ägare innan dig har bytt snurra på den och eventuellt spridarna, så måste bilen chippas för att inte spika väl?
visst har problemet blivit bättre nu så kanske det inte är så..
jag tror inte det är kammarna som är fel, då hade den gått sämmre tror jag, men har aldrig sj varit med om hur en bil går med felinställda kammar.

du skrev även i början att bilen stått i 3 månader och det är inte bra, vissa bilar klarar de utan problem men inte alla, och då behöver spridarna en genomgång av rengörning som du skrev att du hade hällt i, och de blev bättre, men du behöver nog köra mer med bilen för att de ska göra sig fullt ut om man säger så.

Jo något är ju gjort på den så helt org är den ju inte till 100%, sen skulle jag velat monterat i en 0261 204 134 box, komer ju från T5R, borde stämma bätre efter turbon & spridare, men vet någo om det är samma ladd tryck på denna boxen mot 0 261 203 073 (074) ?

Ja bilen hade stått i drygt 3 månader under ett laget snö smile

Jo om jag fått kamen 1/2 kugg fel så tror jag den skulle bete sig helt anorlunda.

Senast redigerat av Hasselhoff666 (7 januari 2011)

Måste man så måste man.
Gomez
7 januari 2011 · 179 Inlägg

Vita spridare sitter på 850R. Satt original i min iaf. Sitter även 16T snurra på 850R. Jag hade skaffat rätt spridare om jag va du för att få bilen att gå rätt.
"Nolla" bilen och få den att gå riktigt helt original innan du börjar trimma och mixtra...16T turbon gör ingen skillnad på gången nu men skaffa rätt spridare.

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
Hasselhoff666
7 januari 2011 · 94 Inlägg

Gomez skrev:
Vita spridare sitter på 850R. Satt original i min iaf. Sitter även 16T snurra på 850R. Jag hade skaffat rätt spridare om jag va du för att få bilen att gå rätt.
"Nolla" bilen och få den att gå riktigt helt original innan du börjar trimma och mixtra...16T turbon gör ingen skillnad på gången nu men skaffa rätt spridare.

Har rätt spridare hemma liggandes med spridarbryga smile

Går ju snabbt att montera o se om det blir skildnad.

Måste gå över o rengöra ic ikså, skulle inte förvåna mig om den är smutsig, det va min andra som jag har liggandes hemma smile

Jo vore kanon att få bilen o fungera riktigt innan man ska trimma den.

Finns 1 sak till jag måste fråga hur ska slangarna gå från turbo till magnetventilen vid luftburken.
Har ju 3 utag på magnetventilen, 1 slang går från luftslangen mellan lmm till turbo, 3 slangar från turbon men den ena slangen från turbon ska till insuget o är till WG.

Nu sitter slangen från MV mitten till luftslangen. dom andra 2 vet jag inte just nu.

Finns det nått som kan krigå så man får förflytat laddtryckstopp o även höja bränslemängden utan att chipa boxen ?

Senast redigerat av Hasselhoff666 (7 januari 2011)

Måste man så måste man.
Hasselhoff666
7 januari 2011 · 94 Inlägg

Då har man vart o grejat på den, monterat på orgbryggan med spridare smile

Men antingen är min tankarmatur eller tankmätare helt fel på, va ute en sväng o då visade mätaren drygt 20liter, parkerade på plan mark där den brukar stå o börja skruva av bryggan o lysnade på musik, sen satte jag mig i bilen vred om nyckeln till läge 2 o pumpen pumpade på i ca 8sec innan den stannade, vred till läge 1 o sen 2 igen o pumpen pumpade i drygt 7sec o sen stannade den, ja ja vred om till läge 3 o den startade efter nån sec o lått den vara på tomgång lite så turbon skulle få lite varm het olja o sen begav jag mig ut o piskade på, oj oj oj vad den smiskar, bara suger om den upp till 140 sen våga jag inte mera med tanke på vägvalet, va en del snö o paserat 70km/h skylten för länge sen tongue

körde ca 2km sen börja den säja böööööööööööööö o ja vad e de frågan om o tittar på tankmätaren o den står i botten o bilen dör o varning för låg nivå lös inte ens yikes va nära bensintappen så va bara stanna till o starta upp den så kunde jag köra sakta till tappen, bränslepumpen värkar ju vara på sista värsen för den suger dåligt när det är lite soppa i tanken, inte alls som min andra bil som går leka hejvilt fasten man har knapt 10liter kvar.

Bilen värkar fungera som den ska med soppa i tanken, men pumpen ska byttas är en sak säker innan jag fortsäter söka vidare efter fel om det nu dyker upp några flera, skriver här i denna hjälpdel hur det går när jag bytt pump nästa vecka.

Måste man så måste man.
Marlboroman
7 januari 2011 · 8 233 Inlägg

Turbomotor skrev:
men om nu en ägare innan dig har bytt snurra på den och eventuellt spridarna, så måste bilen chippas för att inte spika väl?

Inte så länge man håller laddtrycket på lagom nivå. Den skillnaden i storlek på turbo klarar adaptiviteten i styrboxen av. Man kan gå upp lite i storlek på spridare med utan att det händer nåt speciellt. Men det finns ju gränser som sagt.

Hasselhoff666 skrev:
Finns 1 sak till jag måste fråga hur ska slangarna gå från turbo till magnetventilen vid luftburken.
Har ju 3 utag på magnetventilen, 1 slang går från luftslangen mellan lmm till turbo, 3 slangar från turbon men den ena slangen från turbon ska till insuget o är till WG.

Nu sitter slangen från MV mitten till luftslangen. dom andra 2 vet jag inte just nu.

Finns det nått som kan krigå så man får förflytat laddtryckstopp o även höja bränslemängden utan att chipa boxen ?

Till mv anslut 3 slangar: 1 som går till kompressorhuset på turbon, en som går luftslangen mellan lmm och turbo och en som går till wastegaten. Den enda slangen från tubon som ansluts till insuget är den till dumpen om du inte pluggat original dumpventil.´

Man kan ju komma runt en del genom att köra med ett större lmm-hus och större spridare som har rätt storlek i förhållande till varann och få ut lite mer. Men vill man få ut mesta möjliga är det nu mjukvara som gäller.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hasselhoff666
7 januari 2011 · 94 Inlägg

Marlboroman skrev:

Turbomotor skrev:
men om nu en ägare innan dig har bytt snurra på den och eventuellt spridarna, så måste bilen chippas för att inte spika väl?

Inte så länge man håller laddtrycket på lagom nivå. Den skillnaden i storlek på turbo klarar adaptiviteten i styrboxen av. Man kan gå upp lite i storlek på spridare med utan att det händer nåt speciellt. Men det finns ju gränser som sagt.

Hasselhoff666 skrev:
Finns 1 sak till jag måste fråga hur ska slangarna gå från turbo till magnetventilen vid luftburken.
Har ju 3 utag på magnetventilen, 1 slang går från luftslangen mellan lmm till turbo, 3 slangar från turbon men den ena slangen från turbon ska till insuget o är till WG.

Nu sitter slangen från MV mitten till luftslangen. dom andra 2 vet jag inte just nu.

Finns det nått som kan krigå så man får förflytat laddtryckstopp o även höja bränslemängden utan att chipa boxen ?

Till mv anslut 3 slangar: 1 som går till kompressorhuset på turbon, en som går luftslangen mellan lmm och turbo och en som går till wastegaten. Den enda slangen från tubon som ansluts till insuget är den till dumpen om du inte pluggat original dumpventil.´

Man kan ju komma runt en del genom att köra med ett större lmm-hus och större spridare som har rätt storlek i förhållande till varann och få ut lite mer. Men vill man få ut mesta möjliga är det nu mjukvara som gäller.

Jo tänkte lite fel, wg är kopplad till MV & ena slangen från turbons undersida till mv & slang från luftröret, org dumpen på turbon går till insuget o den dumpar om man laddar lite mera o släper av gassen, tänkte om dessa slangar sitter rätt, för sitter dessa fel hur reagerar bilen ?

Hittade en kanonbild hur det ska sitta monterat efter en stunds google sökning big_smile

http://img440.imageshack.us/img440/3779/641485x8m0dd.jpg

Hur är det tängt att databoxen ska reagera på denna anslutningen om mv är kopplat så här ?

http://img842.imageshack.us/img842/5991/volvo854t5mv.jpg

Nu har man vart ute i bilen o kollat över slangarna hur dom satt, wg slangen satt på övre anslutningen o turbohuset koppling satt på nedre, ska sitta tvärtom på MV, undra vad MV tycker om detta ?

Kollade även över felkoder o hittade några.
1 2 1 = signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller felaktig.
2 3 1 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid delbelastning.
2 3 2 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid tomgång.

Den första felkoden kan jag tänka mig har nått med MV o göra, rätt/fel ?

Men dom andra 2 felkoderna vad kan detta vara ? fel värden från LMM/Lamba ?

Möjlighet att testa med annan LMM har jag smile bara kolla upp vad för nr jag har tongue väre med Lamba i sånna fall, lite dyrt att köpa ny för att testa yikes

Kollade över mitt larm okså mera idag, kopplar jag in det o låser bilen så är bilen tyst o inget blinkar o samma sak när jag låser upp, men öppnar jag någon dörr så blinkar alla lampor som varnigsblinkers o även i instrumentet o lampan på instrumentbrädan nästan vid rutan i mitten, stänger eller har öppet dörren tar det 4,40min innan blinker slocknar men lampan på instrument brädan blinkar forfarande, stoppar jag i nyckeln i tändningslåset o säter över den till läge 2 så går bränslepumpen igång o varningsblinkersen startar blinkersarna igen o bilen går inte starta, vad ska man göra åt detta bekymret vill ju ha central lås på bilen, annars får jag leva med att bara låsa upp 1 dörr o sen öppna alla andra dörrar manuelt o även låsa dom på lås knappen uppe på dörren, men ireterande när man inte får upp bagageluckan utefrån, då måste man stoppa i säkringen för att få den att låsa upp sig.

Har man igång bilen o stoppar i säkringen så börjar börjar bilen blinka menden dör inte, men drar man till läge 1 så dör bilen o sen är det samma visa igen går inte starta.

Va på bilen igår kväll en stund o kollade över bränslepumpen, hade förarningar att det kan vart vatten i tanken så jag tyckte de va lika bra o plocka ur pumpen, när man får upp den är den full med plastbitar yikes plast bitar, blir lite fundersam, vad kommer detta ifrån, hade sugits in i pumpen på undersidan breve insuget där filtret sitter fast, det hållet är ju runt, detta hållet är ca 2cm långt / 3-5mm brett o sitter breve.

Senast redigerat av Hasselhoff666 (9 januari 2011)

Måste man så måste man.
Hasselhoff666
10 januari 2011 · 94 Inlägg

Har kört mera med bilen nu o kopplat in en laddtrycksmätare, mätaren fungera som den ska o bilen fungerar relaktift bra, men när man drar på laddar den 0.7bar, men det varar bara i ca 0.3sek sen drar den ner mot 0.5bar, vad tycker ni man ska göra i detta läge.

Spänna wg armen lite tills laddet är rätt ? eller finns det nån annan lösning ?

Måste man så måste man.
Marlboroman
10 januari 2011 · 8 233 Inlägg

Hasselhoff666 skrev:
Kollade även över felkoder o hittade några.
1 2 1 = signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller felaktig.
2 3 1 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid delbelastning.
2 3 2 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid tomgång.

Den första felkoden kan jag tänka mig har nått med MV o göra, rätt/fel ?

121 innebär att lmm'n inte är som den borde vara. Dem andra koderna kan uppstå som en följd av det om du inte har något luftläckage.

Hasselhoff666 skrev:
Har kört mera med bilen nu o kopplat in en laddtrycksmätare, mätaren fungera som den ska o bilen fungerar relaktift bra, men när man drar på laddar den 0.7bar, men det varar bara i ca 0.3sek sen drar den ner mot 0.5bar, vad tycker ni man ska göra i detta läge.

Spänna wg armen lite tills laddet är rätt ? eller finns det nån annan lösning ?

Till att börja med så är variationer i laddtryck inlagt i styrboxen om man har en original styrbox. Så det behöver inte nödvändigtvis vara ett fel. Normalt sett så brukar trycket kunna pendla lite mellan 0,5 och 0,7 beroende på växel och varvtal.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hasselhoff666
12 januari 2011 · 94 Inlägg

Marlboroman skrev:

Hasselhoff666 skrev:
Kollade även över felkoder o hittade några.
1 2 1 = signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller felaktig.
2 3 1 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid delbelastning.
2 3 2 = långtids bränsleblandning för fet eller mager vid tomgång.

Den första felkoden kan jag tänka mig har nått med MV o göra, rätt/fel ?

121 innebär att lmm'n inte är som den borde vara. Dem andra koderna kan uppstå som en följd av det om du inte har något luftläckage.

Hasselhoff666 skrev:
Har kört mera med bilen nu o kopplat in en laddtrycksmätare, mätaren fungera som den ska o bilen fungerar relaktift bra, men när man drar på laddar den 0.7bar, men det varar bara i ca 0.3sek sen drar den ner mot 0.5bar, vad tycker ni man ska göra i detta läge.

Spänna wg armen lite tills laddet är rätt ? eller finns det nån annan lösning ?

Till att börja med så är variationer i laddtryck inlagt i styrboxen om man har en original styrbox. Så det behöver inte nödvändigtvis vara ett fel. Normalt sett så brukar trycket kunna pendla lite mellan 0,5 och 0,7 beroende på växel och varvtal.

Har bytt till en frisk LMM nu o i samma veva satte jag i Green Air Filter & spände upp WG armen 2 varv från org. ojojoj vad den fungerar bra nu mot vad den gjorde för nån vecka sen smile den laddar stabilt 0.5bar, men när den kommit upp till runt 5500 varv drar den upp till straxs under 0.7bar o när den växlar far den upp till 0.8 bar o sen ner till 0.5bar igen.

Jo dessa databoxar skulle vart roligare om det va bara lossa höljet på databoxen o skystera vad man tängt köra för laddtryck så skysterar den in bränslemängden o tändkurvan där efter, men så lätt ska det inte vara ju.

Va ute efter dagen körning o knäpte några nattbilder på bilen, men en del smuts är det på den men rostfri smile men behöver lite kärlek en R front ska monteras jag har liggandes, vinge har jag men ska limmas fast, sen behöver den tvättas o vaxsas, o sommar fälgarna ska på, men man får ha nått o göra till sommaren smile

http://img225.imageshack.us/img225/6060/p1010474i.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/2664/p1010476b.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/4742/p1010478s.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/7282/p1010480cv.jpg

Senast redigerat av Hasselhoff666 (12 januari 2011)

Måste man så måste man.
Hasselhoff666
16 januari 2011 · 94 Inlägg

Hej igen nu har man fortsat problem sad

Va ute o tömte tanken för jag misstänkte att min mätare visade fel o vist gjorde den det, när mätaren visade 90km så va tanken tom, kom inte en droppe från röret som går in i spridarhuset.

Bra o veta tyckte jag så nu har jag nollat mätaren o fylde i 20liter sås o skruvade ihop allt, tog en sväng med bilen fungerade som den skulle o piskade på, stälde bilen på tomgång i max 10min för jag träffade en polare så vi pratade o sen skulle jag bege mig hemmot, då tvekade bilen på fullgas igen, samma fel som jag haft innan sad men upp till 1/2 gas fungerar den som den ska, men den laddar bara 0.2 bar nu helt plötsligt sad

Undra vad man ska gå vidare med nu ?

Testade att skruva ner WG armen till org läge, fungerade lite bätre men samma ladd.

Felkoder ska jag okså gå över o se om det kommit någon ny.

Alla slangar är tängt att gå över ifal någon har sprukit eller lossnat men får göras när det är ljust, tomgång är stabil, gasar man upp den på tomgång fungerar den kanon från 0-max men laddar lika mycke, tomgången går in som vanligt när man gasar upp den.

Senast redigerat av Hasselhoff666 (16 januari 2011)

Måste man så måste man.
Hasselhoff666
17 januari 2011 · 94 Inlägg

hej alla gasglada mäniskor smile

Nu har jag grejat vidare på bilskrutten tongue

Först gick jag över o kolla alla tryckslangar men inget fel där, testade dra WG slangen då laddade den 0.5 bar som den skulle men vid fullgas så bludrar/harklar den bara o har sig, släper man gasen sakta så går den rent o varvar till varvstoppet.

Testade då att kopla in WG slangen o vrida på WG armen vid 5.5varv så kom jag upp till 0.5bar men forfarande bludrar/harklar sig den.

Tänkte om slangen till bränsletrycksgivaren hade gått av i samband med att jag lyfta brygan med spridarna o den slangen va lite torr o sprikor, testade även utan denna slangen men då bludrade/harklar sig den bara mera, fixade slangen med en ny slang, blev bätre men inte mycke.

Tänkte då att det va nått med den nya LMM så jag ryckte kabeln, men den gick bara ändå sämre så jag skruvade ut LMM från luftburken o kopplade i kabeln o startade den med LMM lite vid sidan, samma bludrar/harklar sig o dumpen fungerar som den ska hörde man smile

Satte man handen för LMM så dog bilen så klart, men testade att hålla för halva luftsuget på LMM o gasade till o till min förvåning gick den helt rent till fullgas, tog då o testade att blokera halva suget på LMM o tog en sväng för att se om den fungerar bätre/sämre, nu drog den kanon från låga till höga o laddade som den skulle, en viss tvekan på gasen vid just lite gas men när man kommit upp till nästan halvgas så kviknade den till o drog iväg i ett sug big_smile men den tvekade så klart vid fullgas, men klart mycke bätre fungerade den.

Med dessa symtomer vad kan men ha för fel ?
Att den bludrar/harklar sig vid fullgas, kan bränsletrycksgivaren va boven i dramat att den inte öppnar tillräkligt o ger för mycke soppa ?

Eller är det så att den nya LMM som jag monterat ger fel värden så spridarna öppnar för mycke/lite ?

Senast redigerat av Hasselhoff666 (18 januari 2011)

Måste man så måste man.
Hasselhoff666
19 januari 2011 · 94 Inlägg

Hej o god morgon, va ute igår  o grejade mera, kunde inte låta bli o greja tongue

Fixade med mig från jobbet min tredje bryga med blåa spridare från en T5a B5234T7 med bränsletrycksgivare som öppnar vid 3.0bar.

Gick över o kände om turbon kärvade men snurrade så finnt smile så jag bytte brygga o kopplade in allt, startade finnt i några sek på låga/höga varv, men övergick till att spota o fräsa o ha sig o ville inte alls, lyfte upp 1 & 2 T-stift o kollade, va lite dålig förbräning men inte blöta, börja fundera om jag skulle lyfta upp bränslepumpen för o kolla om det va vatten i tanken, upp med pump o kollade ner i botten o där va det rent o fint, torkade av pumpen o skrev ner lite nuffrer så man vet vad det sitter för pump i den, sen skruvade jag fast den o gick o vred på nyckeln, startade fint o till min förvåning gick den att varva smile

Nu ska det ut o köras tyckte jag smile tog det lite lungt ett 100 tal meter sen vart det platan i mattan o laddtrycket far upp konstant på 0.8bar big_smile o bilen far iväg, så nu fungerar bilen fin fint smile

Men tror jag får vrida på WG armen så den blir slapp så jag får ner laddet på 0.65bar, nu är wg armen i org läge. med ladd på 0.8 så lär den la gå lite magert eller ?

Så vad kan problemet vart ? är pumpen på väg att paja, vatten i den, eller nåt annat fel med pumpen.

Senast redigerat av Hasselhoff666 (19 januari 2011)

Måste man så måste man.
krakis
19 januari 2011 · 167 Inlägg

Dom symptomerna som du har hade jag min min 440 turbo motor och höll på o bytte allt. lmm lambad box osv osv tillslut köpte jag mig en walbro 225l/h pump och slängde i, och vips va problemet ur världen.
kan ju vara så att soppa pumpen är på sistaversen i din bil, eller att de satt nått skit i filterna när du hade pumpen uppe ur tanken?

BMW 325 "Turbo" (1988)
BMW 330d (2010)
Turbomotor volvolover
19 januari 2011 · 667 Inlägg

vad skönt att det löst sig nu då! gasa på bara big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Hasselhoff666
19 januari 2011 · 94 Inlägg

krakis skrev:
Dom symptomerna som du har hade jag min min 440 turbo motor och höll på o bytte allt. lmm lambad box osv osv tillslut köpte jag mig en walbro 225l/h pump och slängde i, och vips va problemet ur världen.
kan ju vara så att soppa pumpen är på sistaversen i din bil, eller att de satt nått skit i filterna när du hade pumpen uppe ur tanken?

Jo nått är det ju med B-Pumpen, nja bilen har ju strulat sen jag köpte den så har ju inte blitt sämre när jag hade uppe den första gången o rensade bort plastbitarna o kollade över filtret, vet inte vad som hände denna gången att allt fungerar för att jag tog bort den o torkade av allt i stort sätt bara, om det inte va så att det va vatten i pumpen/filtret som gjorde att den inte kunde leverera soppan, men strular det igen så vet jag vad jag ska börja nästa gång o alternativ byter jag pumpen, surrar en hel del om pumpen som sakt när bilen är igång så låter pumpen mera en själva avgasljudet.

Turbomotor skrev:
vad skönt att det löst sig nu då! gasa på bara big_smile

Jo det va på tiden smile nu ska det gassas till det rasas o sen är det dags att slänga i min andra motor som gått 18000mil smile som ska stoppas ARP toppbultar, ARP vevbult, japan grenrör, T19, H-stakar med lager, org kolvar med nya ringar om inte loppet är för slitet då ska loppet borras så jag får upp cc till 2.5liter, annan bränslepump, o fullflödes systen 3 / 3.5 hela vägen med race katt o steg 3 chip.

Men tillsvidare ska det köras med org motorn som paserat 28000mil med väldens vändkant i loppet tongue är troligen på väg att fixa ett chip till den okså, skoj o se vad motorn klarar för ladd innan den far i bitar tongue

Smäre små saker att fixa på den bara som drivaxlar, o 2 slangar som går in i värmepacketet som pajat men för övrigt fungerar allt smile

Måste man så måste man.
Turbomotor volvolover
19 januari 2011 · 667 Inlägg

Hasselhoff666 skrev:

krakis skrev:
Dom symptomerna som du har hade jag min min 440 turbo motor och höll på o bytte allt. lmm lambad box osv osv tillslut köpte jag mig en walbro 225l/h pump och slängde i, och vips va problemet ur världen.
kan ju vara så att soppa pumpen är på sistaversen i din bil, eller att de satt nått skit i filterna när du hade pumpen uppe ur tanken?

Jo nått är det ju med B-Pumpen, nja bilen har ju strulat sen jag köpte den så har ju inte blitt sämre när jag hade uppe den första gången o rensade bort plastbitarna o kollade över filtret, vet inte vad som hände denna gången att allt fungerar för att jag tog bort den o torkade av allt i stort sätt bara, om det inte va så att det va vatten i pumpen/filtret som gjorde att den inte kunde leverera soppan, men strular det igen så vet jag vad jag ska börja nästa gång o alternativ byter jag pumpen, surrar en hel del om pumpen som sakt när bilen är igång så låter pumpen mera en själva avgasljudet.

Turbomotor skrev:
vad skönt att det löst sig nu då! gasa på bara big_smile

Jo det va på tiden smile nu ska det gassas till det rasas o sen är det dags att slänga i min andra motor som gått 18000mil smile som ska stoppas ARP toppbultar, ARP vevbult, japan grenrör, T19, H-stakar med lager, org kolvar med nya ringar om inte loppet är för slitet då ska loppet borras så jag får upp cc till 2.5liter, annan bränslepump, o fullflödes systen 3 / 3.5 hela vägen med race katt o steg 3 chip.

Men tillsvidare ska det köras med org motorn som paserat 28000mil med väldens vändkant i loppet tongue är troligen på väg att fixa ett chip till den okså, skoj o se vad motorn klarar för ladd innan den far i bitar tongue

Smäre små saker att fixa på den bara som drivaxlar, o 2 slangar som går in i värmepacketet som pajat men för övrigt fungerar allt smile

det här låter riktigt kul big_smile ser fram emot motorras och byte av motor  ;D

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang