Ingen värme i bilen. A4 1,8T -01

zlaban08 Glidarn
2 januari 2011 · 408 Inlägg

Tja, nu e det så att jag va tvungen att hälla i kylarcement då jag ej har råd me ny kylare nu så det blev en nödlösning så länge men nu så är det skitdålig värme i kupen. Misstänker att värmepaketet har kläggat igen pga det.
Finns det nåt lösningsmedel som man kan spola rent värmepaketet?
Å ja jag vet att man inte ska ha i kylarcement men men..

Tacksam för svar på föris..

Mvh Stefan.

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
astrakalle VVS-Montör
2 januari 2011 · 231 Inlägg

sorry man... men de blir nog en ny kylare och ett nytt värmepaket som gäller för dig! :p

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
zlaban08 Glidarn
2 januari 2011 · 408 Inlägg

astrakalle skrev:
sorry man... men de blir nog en ny kylare och ett nytt värmepaket som gäller för dig! :p

Ja det va väl det jag misstänkte, men e så djävla trött på att lägga ut cash på denna pulka, säkert 20k förra året å det e ju trim 3ggr om. men vafaan gör man. Ska ändå testa spola rent innan jag springer å köper nya grejjor å hoppas på det bästa.

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
twin_cam Smålänning
2 januari 2011 · 7 877 Inlägg

Finns kylarrensning att köpa. Prova det. Finns säkert hos samma tillverkare som tillverkat kylarcementen.

Annars blir det att bita i det sura och byta både värmepaket och kylare. Och hoppas ingen kanal i motorn kläggat igen.

Varför läcker kylarn då? Frusit sönder? Moderna alukyl pajar nästan aldrig annars...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
astrakalle VVS-Montör
2 januari 2011 · 231 Inlägg

zlaban08 skrev:

astrakalle skrev:
sorry man... men de blir nog en ny kylare och ett nytt värmepaket som gäller för dig! :p

Ja det va väl det jag misstänkte, men e så djävla trött på att lägga ut cash på denna pulka, säkert 20k förra året å det e ju trim 3ggr om. men vafaan gör man. Ska ändå testa spola rent innan jag springer å köper nya grejjor å hoppas på det bästa.

ja du kan ju prova och spola ut de ja :9 hoppas de går eller kolla om de finns kylarrengöring som nån skrev här :9 ja jo har sett ett antal forum inlägg på din bil faktiskt. synd att de blir så! Annars väldigt fin bil :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
zlaban08 Glidarn
2 januari 2011 · 408 Inlägg

twin_cam skrev:
Finns kylarrensning att köpa. Prova det. Finns säkert hos samma tillverkare som tillverkat kylarcementen.

Annars blir det att bita i det sura och byta både värmepaket och kylare. Och hoppas ingen kanal i motorn kläggat igen.

Varför läcker kylarn då? Frusit sönder? Moderna alukyl pajar nästan aldrig annars...

Kylarn på audi har tydligen nån sorts plast på gavlarna vad jag hört, det va på gaveln det läkte.

Måste testa kylarrensning, tack för tipset..

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
twin_cam Smålänning
2 januari 2011 · 7 877 Inlägg

zlaban08 skrev:

twin_cam skrev:
Finns kylarrensning att köpa. Prova det. Finns säkert hos samma tillverkare som tillverkat kylarcementen.

Annars blir det att bita i det sura och byta både värmepaket och kylare. Och hoppas ingen kanal i motorn kläggat igen.

Varför läcker kylarn då? Frusit sönder? Moderna alukyl pajar nästan aldrig annars...

Kylarn på audi har tydligen nån sorts plast på gavlarna vad jag hört, det va på gaveln det läkte.

Måste testa kylarrensning, tack för tipset..

Okej, ja dom brukar ha det dom flesta alukylen, och det brukar aldrig vara problem. Men det är klart, nån gång ska det ju bli fel på de också smile

Men kolla frysskyddet också, kan ha frusit i kylsystemet

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
zlaban08 Glidarn
2 januari 2011 · 408 Inlägg

twin_cam skrev:

zlaban08 skrev:

twin_cam skrev:
Finns kylarrensning att köpa. Prova det. Finns säkert hos samma tillverkare som tillverkat kylarcementen.

Annars blir det att bita i det sura och byta både värmepaket och kylare. Och hoppas ingen kanal i motorn kläggat igen.

Varför läcker kylarn då? Frusit sönder? Moderna alukyl pajar nästan aldrig annars...

Kylarn på audi har tydligen nån sorts plast på gavlarna vad jag hört, det va på gaveln det läkte.

Måste testa kylarrensning, tack för tipset..

Okej, ja dom brukar ha det dom flesta alukylen, och det brukar aldrig vara problem. Men det är klart, nån gång ska det ju bli fel på de också smile

Men kolla frysskyddet också, kan ha frusit i kylsystemet

Jag har ca 60% Glykol i så det ska va lugnt.

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang