Volvo 945 ltt - 95:a laddar inte riktigt som den borde

740GLEsnow
3 januari 2011 · 228 Inlägg

Hej. nu är det ett annat fel jag har om min 945 turbo. jag har ställt upp laddet på turbon dock laddar den inte mer än 04-05 och jag har 940 fulltrycksturbon på bilen, då jag skruva av den på min reservdels bil och monterade den på min. så nu har jag ställbar wg. hade inte det på den förra. då jag skruva av den på den andra bilen märkte jag att wg var utskruvad ut till max typ. dom hade ställt ner den såppas mycket att stången var böjd typ för det inte fanns mer gängor att ge mer på annars hade stången åkt isär. kan de vara de felet att dom skruvat isär den så mycket att wg tagit skada? för nu är wg ihopskruvad rätt mycket men finns mer gängor att skuva in den mer på.

låter även som att de läcker någonstans på insugsidan när jag kör. då jag laddar max. men jag har kollat ic:n och röret även bytt insugspackningen och packningen mellan gasspjället och insuget, ser inga sprickor i tryckslangarna. kanske är någon vacum slang? den där som sitter på vänster fjäderbens tornet. dom ser rätt dåliga ut


Mvh/ Mattias

rudhem
4 januari 2011 · 188 Inlägg

provtryck hela systemet mattias!!

Ledsjö Outlaw´s
740GLEsnow
5 januari 2011 · 228 Inlägg

men jag vet inte hur man gör det?? :S haha... o jag som gick fordon. men fick juh aldrig lära mej hur man gjorde de där

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang