Inför: Karavan från Örebro (Eurostop) till Elmia 23/4-11 (OBS Ändrad tid för avresa!!)

Unknown_Orebro
16 april 2011 ·

x40 skrev:
Blire ingen mantorpssväng så känns de som de kvittar att åka på lördan,de är ju behållningen om man ändå ska trängas en heldag/Peter

Jag trodde att det var Elmia som man åkte till och att en karavan blev som en bonus?
Vi har inte skrivit att vi inte skall till Mantorp, men om vi nu inte åker dit så är vi ju ändå en karavan från Örebro med ca 30 bilar.

i500
16 april 2011 · 135 Inlägg

vilka vill åka på fredan ist då? sällskap ner kanske

Lozinmust "Unloaded"
17 april 2011 · 1 557 Inlägg

Blir tyvärr inte åka med Transan då den inte startar än, så kör den för låga BMW:n istället tongue

Mechanimal
Mikael Göransson
BMW 318i E36
FZH***
Örebro

Ett lite sent förslag kanske men.. Inga funderingar på att ev. starta karavanen tidigare på lördagen? Runt 07:00 istället? Bara en tanke, vet att det kanske är försent för att ändra på.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
LIVINL0UD
17 april 2011 · 1 582 Inlägg

Kommer karavanen att bli av på lördag eller? smile

Stenzzon
17 april 2011 · 173 Inlägg

drar mej ur karavanen bilen krånglar åker med några andra

Zzoink
17 april 2011 · 1 229 Inlägg

jag drar mig också ur pga att vi åker senare

Sers
17 april 2011 · 251 Inlägg

ja kör karavan med mig själv:)

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
sirmiro Double-Unicorn Rider
17 april 2011 · 2 486 Inlägg

Oavsett hur folk åker - tänk på att det är mycket folk ute och det är mycket poliser ute i påsktrafiken.

Ju mindre antal incidenter desto trevligare. smile

Unknown_Orebro
18 april 2011 ·

LIVINL0UD skrev:
Kommer karavanen att bli av på lördag eller? smile

Karavanen kommer bli av på Lördag, det vi diskuterar är hurvida vi skall ansluta med den stora karavanen i Mantorp eller om vi från Örebro åker direkt ner till Elmia.

OBS tiden för avresa är ändrad till 07.00 det är dock samma plats som gäller!!

Lozinmust "Unloaded"
18 april 2011 · 1 557 Inlägg

Woodpecker skrev:

LIVINL0UD skrev:
Kommer karavanen att bli av på lördag eller? smile

Karavanen kommer bli av på Lördag, det vi diskuterar är hurvida vi skall ansluta med den stora karavanen i Mantorp eller om vi från Örebro åker direkt ner till Elmia.

OBS tiden för avresa är ändrad till 07.00 det är dock samma plats som gäller!!

Låter vettigt att köra på 07 och kanske försöka skippa Mantorp-karavanen. Nackdel med att skippa; coolt att komma med en miljon bilar typ. Fördel med att skippa; kanske hinna före den karavanen och slippa en miljon bilar extra i kön =P

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
Unknown_Orebro
18 april 2011 ·

Mechanimal skrev:

Woodpecker skrev:

LIVINL0UD skrev:
Kommer karavanen att bli av på lördag eller? smile

Karavanen kommer bli av på Lördag, det vi diskuterar är hurvida vi skall ansluta med den stora karavanen i Mantorp eller om vi från Örebro åker direkt ner till Elmia.

OBS tiden för avresa är ändrad till 07.00 det är dock samma plats som gäller!!

Låter vettigt att köra på 07 och kanske försöka skippa Mantorp-karavanen. Nackdel med att skippa; coolt att komma med en miljon bilar typ. Fördel med att skippa; kanske hinna före den karavanen och slippa en miljon bilar extra i kön =P

Vi tar detta på Lördag, jag skall hålla kontakt med grundarna av karavanerna innan avresa.

zputnic
18 april 2011 ·

Ni tror inte att det kommer vara en enorm kö, oavsett när ni åker? Sedan brukar det väl sällan bli helt stopp när man ska in med bil eller in på mässan?

Bara lite funderingar...

Lozinmust "Unloaded"
18 april 2011 · 1 557 Inlägg

zputnic skrev:
Ni tror inte att det kommer vara en enorm kö, oavsett när ni åker? Sedan brukar det väl sällan bli helt stopp när man ska in med bil eller in på mässan?

Bara lite funderingar...

Mindre kö är alltid mindre kö, och ju tidigare man hamnar i kön ju tidigare kommer man in så att.. Det är mina funderingar bara =P

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
850_GLT
18 april 2011 · 947 Inlägg

Mechanimal skrev:

zputnic skrev:
Ni tror inte att det kommer vara en enorm kö, oavsett när ni åker? Sedan brukar det väl sällan bli helt stopp när man ska in med bil eller in på mässan?

Bara lite funderingar...

Mindre kö är alltid mindre kö, och ju tidigare man hamnar i kön ju tidigare kommer man in så att.. Det är mina funderingar bara =P

man hinner ändå se allt flera ggr om även om man får stå i kö kanske 30 min längre

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 april 2011 · 2 486 Inlägg

850_GLT skrev:

Mechanimal skrev:

zputnic skrev:
Ni tror inte att det kommer vara en enorm kö, oavsett när ni åker? Sedan brukar det väl sällan bli helt stopp när man ska in med bil eller in på mässan?

Bara lite funderingar...

Mindre kö är alltid mindre kö, och ju tidigare man hamnar i kön ju tidigare kommer man in så att.. Det är mina funderingar bara =P

man hinner ändå se allt flera ggr om även om man får stå i kö kanske 30 min längre

Åker vi till olika ställen? Jag har som mest hunnit SE ca 30% av mässan på 2dagar, även om jag sett vissa saker flera gånger...

Stannar man och pratar med byggare försvinner tiden fort...

LIVINL0UD
18 april 2011 · 1 582 Inlägg

Jag vill även passa på att anmäla mig och min egna bil för karavanen, vi blev lite fler än planerat så måste ta båda bilarna upp smile

LIVINL0UD
Aid Galijasevic
Audi A4 1.8t quattro
CMN161
Karlskoga

FS010721
18 april 2011 · 1 Inlägg

Hej

Vill anmäla min bil för karavan.

Användarnamn: FS010721
Namn: Fred Sow
Bil: BMW 335
Regnr: FHW094
Karlskoga

Mvh Fred

simonr simoni rimnäisi
19 april 2011 · 269 Inlägg

_Dalle_ skrev:

DjMes skrev:
Tjena, Förra året så höll jag i en Karavan från Malmö som slutade på ca 150st bilar! Vad sägs om att köra på en stor efterträff på lördagskvällen??? Där deltagare från alla karavaner träffas???

http://www.youtube.com/watch?v=c8Coqb7WXhs <-- Video på en liten del av våran karavan förra året!

// Saman Från Malmö

Är alltid efterträff på A6 wink

vilken tid ca börjar de bli bilar där? freda & lörda?!

simoni rimnäisi
Volvo V70 (1997)
artem90 Arto
20 april 2011 · 74 Inlägg

Hej
Jag vill passa på att anmäla mig och min  bil för karavanen,
Användarnamn:artem90
Namn: Arto Isola
Bil: Mitsubishi Galant avance
Regnr: TWY243
Falun

Mitsubishi Evo VIII "Steg 1" (2004)
Opel Calibra "Turbo. 4x4" (1993)
sirmiro Double-Unicorn Rider
20 april 2011 · 2 486 Inlägg

simonr skrev:

_Dalle_ skrev:

DjMes skrev:
Tjena, Förra året så höll jag i en Karavan från Malmö som slutade på ca 150st bilar! Vad sägs om att köra på en stor efterträff på lördagskvällen??? Där deltagare från alla karavaner träffas???

http://www.youtube.com/watch?v=c8Coqb7WXhs <-- Video på en liten del av våran karavan förra året!

// Saman Från Malmö

Är alltid efterträff på A6 wink

vilken tid ca börjar de bli bilar där? freda & lörda?!

Lördag 19-22 är det laglig uppvisning på ELMIA där alla kan delta.

Förra året spärrades A6 vid ca 23 av polisen, vi får se hur länge de väntar detta år. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang