Var ska REM kablen in i stereon? Remote control.

Lycksen
18 juli 2006 · 101 Inlägg

Det är en sladd som går mellan slutsteget och stereon, men var ska den in i stereon? Enligt förpackningen med sladdar så kallas den Remote control och i manualen till slutsteg kallas den Auto-antenna lead. Har det något med antennen att göra? HJÄLP smile

Stereon är en JVC KD-G312.

Injen Husägare
18 juli 2006 · 268 Inlägg

du sätter remoten på el-antennen på stereon då går steget igång när du startar stereon

no turbo shit just real power
Lycksen
18 juli 2006 · 101 Inlägg

hmm.. okej. då gäller det bara att hitta en bra lösning på hur man ska få dit den kablen. Antenn uttaget är nämligen som en hörlursplugg ungefär.
Tack för snabbt svar.

Kornz Solfilmsmontör
18 juli 2006 · 947 Inlägg

Lycksen skrev:
hmm.. okej. då gäller det bara att hitta en bra lösning på hur man ska få dit den kablen. Antenn uttaget är nämligen som en hörlursplugg ungefär.
Tack för snabbt svar.

klipp sladden och sätt dit kabelskor, funkar utmärkt skulle jag tro.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Lycksen
18 juli 2006 · 101 Inlägg

Okej det borde funka, men var sätter jag då in antenn sladden från bilen sen då? tongue

Drönirettab
18 juli 2006 · 21 761 Inlägg

Den har ju sin egen kontakt/propp, den där utgången som det står Auto-antenna är bara en sladd.

BogieBoy Svetsare
18 juli 2006 · 216 Inlägg

du kan altid sätta remoten på tändningen då går slusteget i gång när du vrider om nyckeln!

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
alexus65
18 juli 2006 · 152 Inlägg

Det finns en sladd i kabel som löper från din cd till din iso kontakt, brukar vara blå den kan du koppla remoten på!

Insane Base
Mazda 323 (1989)
PeppeVectra Peppe Vectra
18 juli 2006 · 1 076 Inlägg

är sterion ny så brukar där sitta en lapp på just den sladden också.  smile kan stå remot control signal på den lappen.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Lycksen
18 juli 2006 · 101 Inlägg

Tack för svaren. Det här ska undersökas ikväll. smile

Lycksen
18 juli 2006 · 101 Inlägg

Det här var svårare än jag trodde. Vi har provat det mest förutom det rätta känns det som hmm Ska man ta bort den blåvita sladden från isosladden och bara sätta in Remote kabeln där? 

Hur svårt är det att dra det till tändningen?

Kornz Solfilmsmontör
18 juli 2006 · 947 Inlägg

Lycksen skrev:
Det här var svårare än jag trodde. Vi har provat det mest förutom det rätta känns det som hmm Ska man ta bort den blåvita sladden från isosladden och bara sätta in Remote kabeln där? 

Hur svårt är det att dra det till tändningen?

I princip kan du dra sladden var som helst där du får plus matning när tändningen eller stereon e på.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Ronnie.L
18 juli 2006 · 914 Inlägg

Ser att du missupfattade folks svar innan.
Du ska inte koppla in den på antenn ut taget på cd:n.
PÅ en del cd spelare har man en kabel till power antenn. Det är en kabel likadan som alla andra vid ison. Där på kan du koppla remoten. Annars som folk säger så funkar det lika bra med baklyse eller nån annan plus kabel som hör ihop med tändningen.

falloutboy
19 juli 2006 · 1 723 Inlägg

min remote är kopplad på den blå kabeln (elantenn), vilket är den som ger signal att stereon är igång och aktiverar motorn som kör upp antennen. (du har väl nåt schema vad de olika färgerna betyder?) Du ska INTE koppla den i antenningången, blir inte bra..... smile

lycka till! (....jag kopplade in en sterero senaste igår och fattar inte varför de gör utrymmet för stereon så förbannat trångt...)

ErskPersk Svindåre
19 juli 2006 · 1 433 Inlägg

det finns en blå kabel från iso kontakten och som går vidare till antennen, det brukar vara en skarv på den kabeln så man sätter en kabelsko på remoe kabeln och trycker in den i den kabelsko som sitter på den blå kabeln, borde nog funka, det gör det på min wink DÅ kan jag smyga in en liten fråga härsmile hur kopplar man in mute kabeln till telefonen? så den sänker volymen automatiskt när det ringer!?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
falloutboy
19 juli 2006 · 1 723 Inlägg

ErskPersk skrev:
hur kopplar man in mute kabeln till telefonen? så den sänker volymen automatiskt när det ringer!?

borde inte den kopplas samman med nåt adapterliknande som du använder till telefonen? För att stereon ska känna av att det ringer så måste väl mobilen vara "inkopplad" i stereon.

Det finns ju annars vissa stereo som med hjälp av bluetooth känner av att det ringer och automatiskt sänker volymen smile

---
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= … ;pid=10303
där är ju nåt till sonyericsson

Senast redigerat av falloutboy (19 juli 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang