Inför: Söderhamnsträffen 2011 Den: 14/5

attackhamster
20 mars 2011 · 475 Inlägg

Vill du ha kvitto på 20kr så självklart ska du få det! Bara att du betalar i våran Meca butik smile Inga problem.

så meca tar hand om alla pengarna?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
sirmiro Double-Unicorn Rider
20 mars 2011 · 2 486 Inlägg

T_jansson skrev:

attackhamster skrev:
mest principen tongue varför ska utställa betala pengar till en privat person? varför ska vi som ställer ut betala?.. varför kan inte besökare betala? självklart har jag råd tongue känns bara drygt att betala massa soppa sen kommer det en avgift på 20kr? som en okänd person som inte lämnar kvitto tongue sen är det massor med credz till dom som fixar och sliter... har själv varit med om att fixa träffar m.m och vet om slitet osv
inte frågan om pengarna utan själva principen. all car meet i askersund hade 50kr entre avgift om du inte hade bil dvs.. så åkte man in med 2 personer i en bil så fick passagraren betala betala 50kr. och föraren åkte in gratis! iof så är detta en liten bilträff med ca 1000 bilar tongue skulle kanske vara mer lockade med detta "koncept" än utställare betalar 20kr eftersom man sällan åker ensam.....

Vill du ha kvitto på 20kr så självklart ska du få det! Bara att du betalar i våran Meca butik smile Inga problem.

Nu blev jag nyfiken av detta - betalningen av alla pengar går via en privatperson, men man kan betala via meca (som jag antar sedan ger det till privatpersonen) - hur blir det i bokföringen? smile
Och om det inte förs ut - varför betalas då inte allt via meca? smile

Precis som attackhamster kan jag tänka mig lägga en dryg tusenlapp på att åka på eventet (bensin, cola, gdshall för att få bort dammet, lunch, mcdonalds på väg hem osv...) - så jag bryr mig verkligen inte om summan, det är snarare principen vilket jag stör mig på alla event. smile
Det är ju bilarna som gör utställningen och då tycker jag bil+förare bör vara avgiftsfritt och besökare får ge denna symboliska summa - för det är bara symbolik för oss som har bilarna, min bil drar bränsle för 20kr genom att jag rullar ut från garaget - men som hamstern säger så känns det som fel att betala för att ta dit en bil som folk vill se... hmm

Upplägget från askersund tycker jag verkar lämpligare... smile

Snippan91 Db-njutare
20 mars 2011 · 246 Inlägg

Klart man kommer ! Var grymt förra året

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
MrLego Volvonörd
20 mars 2011 · 1 187 Inlägg

attackhamster skrev:

Vill du ha kvitto på 20kr så självklart ska du få det! Bara att du betalar i våran Meca butik smile Inga problem.

så meca tar hand om alla pengarna?

Jag tror han menade att du kunde få ett kvitto med lite ironi wink Men visst kan jag ta en till kostnad o köpa ett kvittensblock o ge dej ett handskrivet kvitto på att du betalat 20:- men jag vet inte vad du eller jag har för nytta av det wink eftersom det inte är en förening som anordnar detta, men ska nog fundera på att starta en sån OM det blir en till Söderhamnsträffen nästa år...

Meca Söderhamn tar inte hand om alla pengar, det kommer som sagt var att täcka endel av alla utgifter som uppstår med pokaler, domarkostnader m.m. som jag har skrivit tidigare i tråden om du har läst det!
Då detta är en träff som alla är välkomna på och alla vill inte ha bilen bedömd så har vi valt att själva bedömningen ska kosta 20:- Så du kan komma och ställa ut din bil UTAN att betala nånting men kommer då inte ha chans att vinna några priser som kommer att delas ut bland dem bedömda bilarna.

Då Meca Söderhamn är den största sponsorn i detta evenemang så står dem för plats, lokal b.la. och jag själv lägger bra med pengar med som telefontrafik och bensinpengar, pokalkostnad o dyl för att få sponsorer på priser m.m. men kommer inte att få nånting plus i egen ficka av dessa 20:-/bil efter hand utan detta är en förlustaffär för min egna plånbok, utan jag vill att det ska ske nånting i denna kommun och dess närhet då det inte finns så mycket annat att åka på. Men ni andra kanske anser att alla som gör en sån här tillställning ska ge bort allt? Att alla har råd att lägga tusentals kronor för att andra ska få ha kul?

Jag vill inte ha nån ekonomisk vinning på detta utan gör det som sagt var på mitt initiativ för att ordna en träffpunkt för likasinnade. Mitt mål med detta är att folk ska kunna träffas, snacka skit och ha kul.
Kollar man på liknande träffar som ni säger att alla besökare betalar entré så kan man tjäna pengar på det och gå runt så sätt. Men får man ett kvitto på en entré avgift på nån annan träff? Jag har aldrig fått det och jag åker på ganska många träffar under sommar halvåret. Jag har heller aldrig sett nån annanstans i nån tråd på nåt forum där det ifrågasatts om kvitto för en entré på en träff.

Jag körde Söderhamnsträffen förra året med o då var allt gratis, jag betalade då ALLT själv som: tillstånd, pokaler, bensinpengar m.m. då var det då inget gnäll. Då passar det att komma då det inte kostar nånting. Jag kan då säga att jag har egentligen INTE dem pengarna att lägga ut allt igen för att ni andra ska ha kul o trevligt. Jag tycker det är kul att Meca Söderhamn samt alla andra sponsorer som skänkt priser  ställer upp på detta o underlättar för min del att kunna genomföra denna träff, men det är ju vad jag tycker!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Dotzie
21 mars 2011 · 489 Inlägg

JrJonsson skrev:
Är det bara Volvo bilar som kommer komma dit? Ne det får vi ändra på kommer med stortysken om vädret tillåter big_smile

Hoppas verkligen inte det, Tyskland är biltillverkarlandet nummer ett..wink

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
Dotzie
21 mars 2011 · 489 Inlägg

Jag kan förstå principen och jag kan också hålla med, jag tänker också att det kan vara svårt att ta inträde som täcker kostnaderna eller delar av dem i allafall; då denna träff är relativ ny företelelse och det kanske känns viktigt att den upptäcks.Den får då en viss draghjälp med marknadsföringen via mun till mun-metoden.

Jag tycker det är riktigt bra initativ, vi har ett stendött flygfält i denna stad invid E4, perfekt ställe att ordna träff på. Jag har tyvärr fullt upp redan men finns det någon som skulle vara sugen att resonera om att fixa något i Hudiksvall(innan pensionärerna tar över stan helt) så är jag gärna med på noterna. Jag har hyfsat med kontakter på ekonomisidan och har egna resurser också. Tid har jag mindre av för tillfället.

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
OphanWitehall
21 mars 2011 · 1 335 Inlägg

sirmiro skrev:

T_jansson skrev:

attackhamster skrev:
mest principen tongue varför ska utställa betala pengar till en privat person? varför ska vi som ställer ut betala?.. varför kan inte besökare betala? självklart har jag råd tongue känns bara drygt att betala massa soppa sen kommer det en avgift på 20kr? som en okänd person som inte lämnar kvitto tongue sen är det massor med credz till dom som fixar och sliter... har själv varit med om att fixa träffar m.m och vet om slitet osv
inte frågan om pengarna utan själva principen. all car meet i askersund hade 50kr entre avgift om du inte hade bil dvs.. så åkte man in med 2 personer i en bil så fick passagraren betala betala 50kr. och föraren åkte in gratis! iof så är detta en liten bilträff med ca 1000 bilar tongue skulle kanske vara mer lockade med detta "koncept" än utställare betalar 20kr eftersom man sällan åker ensam.....

Vill du ha kvitto på 20kr så självklart ska du få det! Bara att du betalar i våran Meca butik smile Inga problem.

Nu blev jag nyfiken av detta - betalningen av alla pengar går via en privatperson, men man kan betala via meca (som jag antar sedan ger det till privatpersonen) - hur blir det i bokföringen? smile
Och om det inte förs ut - varför betalas då inte allt via meca? smile

Precis som attackhamster kan jag tänka mig lägga en dryg tusenlapp på att åka på eventet (bensin, cola, gdshall för att få bort dammet, lunch, mcdonalds på väg hem osv...) - så jag bryr mig verkligen inte om summan, det är snarare principen vilket jag stör mig på alla event. smile
Det är ju bilarna som gör utställningen och då tycker jag bil+förare bör vara avgiftsfritt och besökare får ge denna symboliska summa - för det är bara symbolik för oss som har bilarna, min bil drar bränsle för 20kr genom att jag rullar ut från garaget - men som hamstern säger så känns det som fel att betala för att ta dit en bil som folk vill se... hmm

Upplägget från askersund tycker jag verkar lämpligare... smile

Håller verkligen med här, det borde vara besökarna som ska betala 20kr och inte dom som ser till att det ens är möjligt med en utställning, utställarna alltså!

Senast redigerat av OphanWitehall (21 mars 2011)

bmx
21 mars 2011 · 7 100 Inlägg

men snälla,kan ni sluta tjata om den där jävla tjugan?!!!!!
är ju mer svar om tjugan än om själva träffen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
sirmiro Double-Unicorn Rider
21 mars 2011 · 2 486 Inlägg

bmx skrev:
men snälla,kan ni sluta tjata om den där jävla tjugan?!!!!!
är ju mer svar om tjugan än om själva träffen!

Det ska vi med nöje - när vi fått en bra förklaring på principen att vi ska ta dit bilar som lockar folk, och vi ska betala för det - inte de som kommer för att titta på dem...

Avgifter för träffen gäller i högsta grad träffen och är minst lika intressant som 3sidor med 'jag kommer'-inlägg.

Om du läst det vi skrivit så struntar vi HELT i summan, vi struntar i om folk kan ta semester pga vinsten på ett arrangemang (händer det inom bilkretsen så har arrangören förtjänat det roll ) - utan det är principen. Tar man summan av besökarna förstår jag det bättre - och passagerare i en utställningsbil ska då självklart betala, medan förarna som ser till att skapa utställningen bör åka in gratis.

En ren principsak, att åka till denna träff skulle som sagt kosta ca 1000kr för mig - att bara rulla ut från området efter träffen kostar 20kr i bränsle, så summan är inget problem - men principen.

Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

sirmiro skrev:

bmx skrev:
men snälla,kan ni sluta tjata om den där jävla tjugan?!!!!!
är ju mer svar om tjugan än om själva träffen!

Det ska vi med nöje - när vi fått en bra förklaring på principen att vi ska ta dit bilar som lockar folk, och vi ska betala för det - inte de som kommer för att titta på dem...

Avgifter för träffen gäller i högsta grad träffen och är minst lika intressant som 3sidor med 'jag kommer'-inlägg.

Om du läst det vi skrivit så struntar vi HELT i summan, vi struntar i om folk kan ta semester pga vinsten på ett arrangemang (händer det inom bilkretsen så har arrangören förtjänat det roll ) - utan det är principen. Tar man summan av besökarna förstår jag det bättre - och passagerare i en utställningsbil ska då självklart betala, medan förarna som ser till att skapa utställningen bör åka in gratis.

En ren principsak, att åka till denna träff skulle som sagt kosta ca 1000kr för mig - att bara rulla ut från området efter träffen kostar 20kr i bränsle, så summan är inget problem - men principen.

Nu är det ingen stor mässa som anordnas, dvs det är omöjligt att kunna ta betalt för något slags inträde från folk som kommer och tittar.
Sen är det så att en träff anordnas för alla bilintresserade OAVSETT om dom har en häftig eller sunkig bil att visa upp.
Har man sen en bil som man känner att man kan ställa upp med och tävla mot andra, i chans att vinna priser, så tillkommer det oftast en avgift.
Vill man inte ha denna EXTRA tjänst så behöver man inte det och då slipper man avgiften.

Detta är en bilträff i första hand med en liten extra utställning.

sirmiro Double-Unicorn Rider
21 mars 2011 · 2 486 Inlägg

Brains skrev:

sirmiro skrev:

bmx skrev:
men snälla,kan ni sluta tjata om den där jävla tjugan?!!!!!
är ju mer svar om tjugan än om själva träffen!

Det ska vi med nöje - när vi fått en bra förklaring på principen att vi ska ta dit bilar som lockar folk, och vi ska betala för det - inte de som kommer för att titta på dem...

Avgifter för träffen gäller i högsta grad träffen och är minst lika intressant som 3sidor med 'jag kommer'-inlägg.

Om du läst det vi skrivit så struntar vi HELT i summan, vi struntar i om folk kan ta semester pga vinsten på ett arrangemang (händer det inom bilkretsen så har arrangören förtjänat det roll ) - utan det är principen. Tar man summan av besökarna förstår jag det bättre - och passagerare i en utställningsbil ska då självklart betala, medan förarna som ser till att skapa utställningen bör åka in gratis.

En ren principsak, att åka till denna träff skulle som sagt kosta ca 1000kr för mig - att bara rulla ut från området efter träffen kostar 20kr i bränsle, så summan är inget problem - men principen.

Nu är det ingen stor mässa som anordnas, dvs det är omöjligt att kunna ta betalt för något slags inträde från folk som kommer och tittar.
Sen är det så att en träff anordnas för alla bilintresserade OAVSETT om dom har en häftig eller sunkig bil att visa upp.
Har man sen en bil som man känner att man kan ställa upp med och tävla mot andra, i chans att vinna priser, så tillkommer det oftast en avgift.
Vill man inte ha denna EXTRA tjänst så behöver man inte det och då slipper man avgiften.

Detta är en bilträff i första hand med en liten extra utställning.

Vi kan nästan förutsätta att alla som kommer har med en kompis eller respektive eller liknande - sen kommer alla som faktiskt vill se det.

Det är som sagt ingen summa att tala om, oavsett vem det är för. Så varför går det inte att ta 20kr inträde? hmm

Pure Mångsysslare
21 mars 2011 · 162 Inlägg

Jag ser fram emot denna BILTRÄFF/UTSTÄLLNING.smile   Jag är övertygad om att Arrangören Gör ett bra JOBB.
Som tidigare år. smile

MVH PURE

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

sirmiro skrev:

Brains skrev:

sirmiro skrev:

Det ska vi med nöje - när vi fått en bra förklaring på principen att vi ska ta dit bilar som lockar folk, och vi ska betala för det - inte de som kommer för att titta på dem...

Avgifter för träffen gäller i högsta grad träffen och är minst lika intressant som 3sidor med 'jag kommer'-inlägg.

Om du läst det vi skrivit så struntar vi HELT i summan, vi struntar i om folk kan ta semester pga vinsten på ett arrangemang (händer det inom bilkretsen så har arrangören förtjänat det roll ) - utan det är principen. Tar man summan av besökarna förstår jag det bättre - och passagerare i en utställningsbil ska då självklart betala, medan förarna som ser till att skapa utställningen bör åka in gratis.

En ren principsak, att åka till denna träff skulle som sagt kosta ca 1000kr för mig - att bara rulla ut från området efter träffen kostar 20kr i bränsle, så summan är inget problem - men principen.

Nu är det ingen stor mässa som anordnas, dvs det är omöjligt att kunna ta betalt för något slags inträde från folk som kommer och tittar.
Sen är det så att en träff anordnas för alla bilintresserade OAVSETT om dom har en häftig eller sunkig bil att visa upp.
Har man sen en bil som man känner att man kan ställa upp med och tävla mot andra, i chans att vinna priser, så tillkommer det oftast en avgift.
Vill man inte ha denna EXTRA tjänst så behöver man inte det och då slipper man avgiften.

Detta är en bilträff i första hand med en liten extra utställning.

Vi kan nästan förutsätta att alla som kommer har med en kompis eller respektive eller liknande - sen kommer alla som faktiskt vill se det.

Det är som sagt ingen summa att tala om, oavsett vem det är för. Så varför går det inte att ta 20kr inträde? hmm

Ja men rent tekniskt, hur ska det fungera? Gömma alla uställningsbilar i tält och dom som betalar får gå in?
Det är så pass många som kommer på TRÄFFEN att det inte går att ordna utan en väldigt stor INHÄGNAD yta.
Om jag åker på en träff så tänker jag inte betala pengar för att kolla på bilar... En bilträff är gratis.
Det man betalar för är för att vara med i en tävling mot andra som betalar.

Vill jag gå och se på utställningsbilar så åker jag till exempelvis elmia.

Det kostar INGENTING att visa upp bilen för andra bilintresserade på träffen. Det är det träffen går ut på först och främst.
Träffa andra bilintresserade och prata bilar.
Sen att dom har slängt in en liten bonus för dom FRIVILLIGA att TÄVLA om för PRISER är ju bara trevligt, det är DET du kan betala för.
Förstår du?

sirmiro Double-Unicorn Rider
21 mars 2011 · 2 486 Inlägg

Brains skrev:

sirmiro skrev:

Brains skrev:

Nu är det ingen stor mässa som anordnas, dvs det är omöjligt att kunna ta betalt för något slags inträde från folk som kommer och tittar.
Sen är det så att en träff anordnas för alla bilintresserade OAVSETT om dom har en häftig eller sunkig bil att visa upp.
Har man sen en bil som man känner att man kan ställa upp med och tävla mot andra, i chans att vinna priser, så tillkommer det oftast en avgift.
Vill man inte ha denna EXTRA tjänst så behöver man inte det och då slipper man avgiften.

Detta är en bilträff i första hand med en liten extra utställning.

Vi kan nästan förutsätta att alla som kommer har med en kompis eller respektive eller liknande - sen kommer alla som faktiskt vill se det.

Det är som sagt ingen summa att tala om, oavsett vem det är för. Så varför går det inte att ta 20kr inträde? hmm

Ja men rent tekniskt, hur ska det fungera? Gömma alla uställningsbilar i tält och dom som betalar får gå in?
Det är så pass många som kommer på TRÄFFEN att det inte går att ordna utan en väldigt stor INHÄGNAD yta.
Om jag åker på en träff så tänker jag inte betala pengar för att kolla på bilar... En bilträff är gratis.
Det man betalar för är för att vara med i en tävling mot andra som betalar.

Vill jag gå och se på utställningsbilar så åker jag till exempelvis elmia.

Det kostar INGENTING att visa upp bilen för andra bilintresserade på träffen. Det är det träffen går ut på först och främst.
Träffa andra bilintresserade och prata bilar.
Sen att dom har slängt in en liten bonus för dom FRIVILLIGA att TÄVLA om för PRISER är ju bara trevligt, det är DET du kan betala för.
Förstår du?

Japp, jag förstår. smile

Du är snål och tycker att jag ska ta min utställningsbil som du kan titta på gratis. wink

Eller missförstod jag dig? Eller är det kanske du som inte förstår?


Tanken med att ha en så liten avgift är just att alla som kommer ska vara med (underförstått och på många ställen så blir det i praktiken att frågan om man vill ha bilen bedömd aldrig ställs utan de säger '20kr' - vilket är väldigt logiskt).

Men jag vidhåller att jag tycker det är fel att de som SKAPAR träffen (bilägarna) ska betala och publiken ska ha det fritt. Det är bara principen.

Sen kommer ni som reagerar på att jag tycker det borde vara omvänt och säger att det fan ska vara gratis pga snålhet.


Är den princip jag står för fel? Att utställare borde komma in gratis och andra inte? Är den PRINCIPEN galen?

Hur man sedan löser det praktiskt är en senare fråga - men kan man få upp avspärrningsband på en motorväg för publiken så kan man kanske lägga 50kr på band för att avgränsa ett område - sen är det ju upp till samvetet på folk om de betalar eller smiter in bakvägen för 10-20kr...

Ingen vill att arrangören går back, då blir det inte många event.

Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

Nu har du nog missförstått lite grann här.
Det är inte VI med dom häftiga bilarna som gör träffen. Det är ALLA som deltar som gör träffen.
Jag tror att du har misstolkat det här eventet lite grann, det är främst en BILTRÄFF och INTE en utställning.

Det som du betalar för är en tävling mot andra bilar.
Din bil är INTE där för att locka folk som på en utställning. Dom kommer oavsett om det är coola bilar eller inte.
Hade din bil varit där för att göra själva eventet, som t ex elmia, då håller jag med dig om att DU inte ska behöva betala något.
Men i det här fallet är det inte så.

Tompak
21 mars 2011 · 218 Inlägg

fan va ja hatar när forum trådar blir sönder skrivna av skit. man ska inte behöva blättre 5 sidor för att få fakta om träffen eller se hur många som kommer. skapa en ny tråd "gnäll om 20kr" istället.
det värsta är att folk gnäller som inte ens har en bil värd att ställa ut...

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)
Tompak
21 mars 2011 · 218 Inlägg

Brains skrev:
Nu har du nog missförstått lite grann här.
Det är inte VI med dom häftiga bilarna som gör träffen. Det är ALLA som deltar som gör träffen.
Jag tror att du har misstolkat det här eventet lite grann, det är främst en BILTRÄFF och INTE en utställning.

Det som du betalar för är en tävling mot andra bilar.
Din bil är INTE där för att locka folk som på en utställning. Dom kommer oavsett om det är coola bilar eller inte.
Hade din bil varit där för att göra själva eventet, som t ex elmia, då håller jag med dig om att DU inte ska behöva betala något.
Men i det här fallet är det inte så.

om ja säger såhär, om du vet att det bara skulle komma en rostig 740, en bucklig golf 2a å en gammal epa, skulle du åka dit då?
en bilträff ska hålla lite klass även om det inte är en utställning. annars är det ingen mening..

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)
Janneutanb
21 mars 2011 · 7 272 Inlägg

Tompak skrev:
fan va ja hatar när forum trådar blir sönder skrivna av skit. man ska inte behöva blättre 5 sidor för att få fakta om träffen eller se hur många som kommer. skapa en ny tråd "gnäll om 20kr" istället.
det värsta är att folk gnäller som inte ens har en bil värd att ställa ut...

Gnäller och gnäller, jag tycker att det är en helt okey diskution.
Han vill veta VARFÖR han ska betala helt enkelt. Det har ingenting med summan att göra.
Bättre att förklara än att säga att han inte behöver komma isåfall.
En träff utan besökare är ju som sagt ingen träff wink

Ja, jag har åkt på bilträffar mitt i vintern med vinterbilar. Fortfarande lika skoj att diskutera bilar.

Senast redigerat av Brains (21 mars 2011)

bmx
21 mars 2011 · 7 100 Inlägg

kan någon rensa lite i tråden så vi blir av med skitsnacket!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Tompak
21 mars 2011 · 218 Inlägg

Brains skrev:

Tompak skrev:
fan va ja hatar när forum trådar blir sönder skrivna av skit. man ska inte behöva blättre 5 sidor för att få fakta om träffen eller se hur många som kommer. skapa en ny tråd "gnäll om 20kr" istället.
det värsta är att folk gnäller som inte ens har en bil värd att ställa ut...

Gnäller och gnäller, jag tycker att det är en helt okey diskution.
Han vill veta VARFÖR han ska betala helt enkelt. Det har ingenting med summan att göra.
Bättre att förklara än att säga att han inte behöver komma isåfall.
En träff utan besökare är ju som sagt ingen träff wink

Tompak: Ja, jag har åkt på bilträffar mitt i vintern med vinterbilar. Fortfarande lika skoj att diskutera bilar.

okej, men då tror jag att du är ute å cyklar nu, för enligt vad (jag) tror så ska det iaf vara lite klass på den här träffen, visst kan folk komma 5st i en gammal rostig 740. men hoppas då icke att dom ställer sig brevid dom som ställer ut för att ta pris. då fattar man ju helt enkelt inte bättre om bilträffar/utställningar..
jag sitter inte å påstår att min bil kommer ta pris för den är orginal. men kan betala 20kr bara för kul smile

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang