Dekal istället för skattemärke säljs vart?...

Svenan
20 mars 2011 · 8 Inlägg

Dekal med motiv skulle jag nog avråda ifrån.

Själv har jag satt ditt ett s k täckmärke. Gör att skattemärket blir helt osynligt och döljer även gamla skrapmärken. Snyggast när det är rent mellan bokstäver och siffror tycker jag. Det är en vanesak.
Det verkar som de flesta har gjort sig av med skattemärket vid det här laget.

Täckmärken hittar man hos renskylt.se.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 mars 2011 · 17 622 Inlägg

killercow skrev:

granadadr skrev:

killercow skrev:

pratade med en polis om detta men han kan ju mer ha menat att dom inte var så hårda så länge dom kunde läsa skylten utan problem å så länge det inte var nått stötande. sen kan ju lagen säga nått annat å sen kan ju mycket bero på vad man får för polis bakom sig tongue

så sant, smile precis som med xenon,, har man konverterat dem bra, så bryr dem sig inte, men har man konstiga färger å lampor som tokbländar så blir de sura,,

lito OT men hur många ggr har man inte blivit bländad av felaktigt inställda xenon strålkastare

Dagligen... Gärna äldre Volvo med 23 doftgranar i rutan... Riktigt OT som sagt vilket jag verkligen inte borde uppmana till men men...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
killercow
20 mars 2011 ·

ok. märket är borta å det syns inte de suttit där. så ett vitt märke vore helt värdelöst.

sen förstår jag mej inte riktigt på hur folk kan köpa de där märket för lägger man till 54kr så får man en helt ny skylt från transportstyrelsen med frakt.

Dubs I got Dubs!
20 mars 2011 · 2 423 Inlägg

Svenan skrev:
Dekal med motiv skulle jag nog avråda ifrån.

Själv har jag satt ditt ett s k täckmärke. Gör att skattemärket blir helt osynligt och döljer även gamla skrapmärken. Snyggast när det är rent mellan bokstäver och siffror tycker jag. Det är en vanesak.
Det verkar som de flesta har gjort sig av med skattemärket vid det här laget.

Täckmärken hittar man hos renskylt.se.

Eller så köper man ny skylt, snyggast och enklast

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
killercow
20 mars 2011 ·

Dieselsmurfen skrev:

killercow skrev:

granadadr skrev:

så sant, smile precis som med xenon,, har man konverterat dem bra, så bryr dem sig inte, men har man konstiga färger å lampor som tokbländar så blir de sura,,

lito OT men hur många ggr har man inte blivit bländad av felaktigt inställda xenon strålkastare

Dagligen... Gärna äldre Volvo med 23 doftgranar i rutan... Riktigt OT som sagt vilket jag verkligen inte borde uppmana till men men...

jag fortsätter lite lite OT då. hade ju en tråd om detta men den kom vissa å förstörde så den blev låst. men sant som du skriver

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 mars 2011 · 17 622 Inlägg

killercow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

killercow skrev:

lito OT men hur många ggr har man inte blivit bländad av felaktigt inställda xenon strålkastare

Dagligen... Gärna äldre Volvo med 23 doftgranar i rutan... Riktigt OT som sagt vilket jag verkligen inte borde uppmana till men men...

jag fortsätter lite lite OT då. hade ju en tråd om detta men den kom vissa å förstörde så den blev låst. men sant som du skriver

Skapa en ny tråd! "Xenon eftermonterat suger" Ojojoj...

Annars: Dekaltrim som de flesta redan säger.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
killercow
20 mars 2011 ·

Dieselsmurfen skrev:

killercow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Dagligen... Gärna äldre Volvo med 23 doftgranar i rutan... Riktigt OT som sagt vilket jag verkligen inte borde uppmana till men men...

jag fortsätter lite lite OT då. hade ju en tråd om detta men den kom vissa å förstörde så den blev låst. men sant som du skriver

Skapa en ny tråd! "Xenon eftermonterat suger" Ojojoj...

Annars: Dekaltrim som de flesta redan säger.

Bättre du skapar en sån tråd mindre risk för låsning tongue men skriver gärna om mina erfarenheter i ämnet

lutar nog mer åt nya skyltar då bilen är från början av 00-talet och fått dom skyltarna som blir fuktskadade

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 mars 2011 · 17 622 Inlägg

killercow skrev:

Dieselsmurfen skrev:

killercow skrev:

jag fortsätter lite lite OT då. hade ju en tråd om detta men den kom vissa å förstörde så den blev låst. men sant som du skriver

Skapa en ny tråd! "Xenon eftermonterat suger" Ojojoj...

Annars: Dekaltrim som de flesta redan säger.

Bättre du skapar en sån tråd mindre risk för låsning tongue men skriver gärna om mina erfarenheter i ämnet

lutar nog mer åt nya skyltar då bilen är från början av 00-talet och fått dom skyltarna som blir fuktskadade

På tal om skyltar, märken osv! Visst är det inte lagligt att klistra på en dekal på skylten men som flera påpekat så är nog polisen rätt tolerant! De har ju annat att göra!

På min 300C har jag en liten klisterdekal fram som regskylt. (Se bilder) och har varit i en kontroll men inga kommentarer om den (De stod och tittade på den).

En kollega på jobbet i åldern +20 Köpte en likadan då han såg min. Det gick inte bra... Inga böter men fick visa upp bilen dagen efter på närmaste polisstation med "rätt" skylt. Tror att lagens långa arm är mer tolerant mot äldre -som mig- som inte är ute efter en häftig look utan mer vill ha en snygg bil.
Hårfin skillnad! Så ska det ju faktiskt inte vara!

Så har man en tokstylad bil och kanske kör "lite brett" ibland så skulle jag nog avråda från att klistra på nåt på skylten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
killercow
20 mars 2011 ·

visst klart det beror på vem som kör och bilen.

hör ju inte direkt till yngre generationen längre. tyvärr.

Och bilen är ju ingen skabbig pilsnerhäck eller busbil utan en helt "clean" bil

Sg_alex
13 april 2011 · 4 Inlägg

streetgraphix.se  smile

Dubs I got Dubs!
13 april 2011 · 2 423 Inlägg

Sg_alex skrev:
streetgraphix.se  smile

vad tar du för en sån?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
KKopsen
18 april 2011 · 1 Inlägg
Volvo XC90 V8 Executive "Limmo" (2005)
Aquilla
19 april 2011 · 299 Inlägg

vad är det för klistermärken som tyskarna brukar ha? för man kan ju se vilken del av landet de är ifrån utifrån skylten... en landskaps eller stads fana vore ju trevligt att ha iaf.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
nalli61
31 juli 2011 · 1 Inlägg

NordstromJ skrev:

killercow skrev:

granadadr skrev:

ajabaja, det får man INTE, du får INTE sätta dit något som inte TS har godkändt på regplåtar, förbjudet helt,,

pratade med en polis om detta men han kan ju mer ha menat att dom inte var så hårda så länge dom kunde läsa skylten utan problem å så länge det inte var nått stötande. sen kan ju lagen säga nått annat å sen kan ju mycket bero på vad man får för polis bakom sig tongue

Det går inte att fråga en polis om såna här saker för dom har inte en aning om vad dom pratar om,
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … gor--svar/

Nu kan jag tänka mig att poliserna skiter i vad där sitter bara det inte är stötande eller som ni skriver att det inte försämrar läsbarheten o appropå poliser eller transportstyrelsen så är det ju så att transportstyrelsen inte är ute o kör på våra vägar för att kolla om nån satt ett olagligt märke på deras redan fula skyltar jag har satt dit märke både fram o bak o ingen polis har sagt nåt till mig ännu

Volvo pv (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang