Är det verkligen så svårt att släppa forbi???

Hool
23 januari 2011 · 1 067 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Hool skrev:
Ska det inte vara MoPhed istället för Phed? 

Tyckte du sade att du harvade i 50 på en 70 sträcka nyss.    Folk som har fler än 20 däck på kärran kanske inte vill skaffa sig bomrssula på dem för du är ivägen?

Det sa han ju inte faktiskt? han skulle ju sakta in för en 50 sträcka skriver han? vad är problemet? jag flyttar mig då fan inte om jag ska sakta ner till laglig hastighet iaf.

Passar det inte personen som ligger bakom att jag vill köra lagligt så får han smaka på min bakände och han åker på alltihopa till 100% Jag skulle lätt kunna orsaka en olycka om det är en riktig idiot bakom mig.

Personbil 1600kg
Lastbil  60000kg
Vad tjänar du på att bråka?  Du riskerar död och whiplash bland annat för vadå? 

Lastbilschaufförer kör i regel bra, speciellt de som kör på fjärr. I sta'n så är det lite blandat mellan chaufförer och ratthållare (folk som jobbar extra och liknande)

Många incidenter som sker på vägarna är resultatet av vad bilister *tror*..

Man tror man syns i döda vinkeln
Man tror man hinner smita in framför tradaren när 2+1 går över till 1 filigt.
Man tror inte att det är nån skillnad på 25.5 meter trailerekipage och en Fiat 500 så man blir pressad i innerspår när det spårar.


Om bakomvarande hinner i fatt dig som också kör lagligt  (färdskrivare) så kanske man borde funderar om ens mätare stämmer..

Men ni verkar vara samma skrot och korn som "värsting" tradarna med er attityd..

Låtsaspoliser och "Nej jag ska inte underlätta för då bryter de mot lagen" människor orsakar en hel del skit i trafiken med..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Muttley
23 januari 2011 ·

AcesHigh666 skrev:

Hool skrev:
Ska det inte vara MoPhed istället för Phed? 

Tyckte du sade att du harvade i 50 på en 70 sträcka nyss.    Folk som har fler än 20 däck på kärran kanske inte vill skaffa sig bomrssula på dem för du är ivägen?

Det sa han ju inte faktiskt? han skulle ju sakta in för en 50 sträcka skriver han? vad är problemet? jag flyttar mig då fan inte om jag ska sakta ner till laglig hastighet iaf.

Passar det inte personen som ligger bakom att jag vill köra lagligt så får han smaka på min bakände och han åker på alltihopa till 100% Jag skulle lätt kunna orsaka en olycka om det är en riktig idiot bakom mig.

Jag har samma attityd som dig. Om de vill ligga nära så får de ligga nära men bromsar för att få de att smälla gör jag inte.
Och om en lastbil ligger bak en och man har den attityden så får man nog skita i de sura om de smäller. Tror inte bara de blir stötfångaren som får sig en omgång.

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Hool skrev:

AcesHigh666 skrev:

Hool skrev:
Ska det inte vara MoPhed istället för Phed? 

Tyckte du sade att du harvade i 50 på en 70 sträcka nyss.    Folk som har fler än 20 däck på kärran kanske inte vill skaffa sig bomrssula på dem för du är ivägen?

Det sa han ju inte faktiskt? han skulle ju sakta in för en 50 sträcka skriver han? vad är problemet? jag flyttar mig då fan inte om jag ska sakta ner till laglig hastighet iaf.

Passar det inte personen som ligger bakom att jag vill köra lagligt så får han smaka på min bakände och han åker på alltihopa till 100% Jag skulle lätt kunna orsaka en olycka om det är en riktig idiot bakom mig.

Personbil 1600kg
Lastbil  60000kg
Vad tjänar du på att bråka?  Du riskerar död och whiplash bland annat för vadå? 

Lastbilschaufförer kör i regel bra, speciellt de som kör på fjärr. I sta'n så är det lite blandat mellan chaufförer och ratthållare (folk som jobbar extra och liknande)

Många incidenter som sker på vägarna är resultatet av vad bilister *tror*..

Man tror man syns i döda vinkeln
Man tror man hinner smita in framför tradaren när 2+1 går över till 1 filigt.
Man tror inte att det är nån skillnad på 25.5 meter trailerekipage och en Fiat 500 så man blir pressad i innerspår när det spårar.


Om bakomvarande hinner i fatt dig som också kör lagligt  (färdskrivare) så kanske man borde funderar om ens mätare stämmer..

Men ni verkar vara samma skrot och korn som "värsting" tradarna med er attityd..

Låtsaspoliser och "Nej jag ska inte underlätta för då bryter de mot lagen" människor orsakar en hel del skit i trafiken med..

Det beror på lastbilen brukar bromsa också så smällen behöver inte bli stenhård. I vilket fall så underlättar jag omkörningar varje dag, men i det tillfället som det snackades om, 70 ner till 50... vart ska man ta vägen då? köra i diket? allt handlar inte om motorväg, och jag följer alltid hastigheten eller ligger över så då har jag inga bekymmer med lastbilar. Och ganska sällan bilar också för den delen.

Senast redigerat av AcesHigh666 (23 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

Hool skrev:

AcesHigh666 skrev:

Hool skrev:
Ska det inte vara MoPhed istället för Phed? 

Tyckte du sade att du harvade i 50 på en 70 sträcka nyss.    Folk som har fler än 20 däck på kärran kanske inte vill skaffa sig bomrssula på dem för du är ivägen?

Det sa han ju inte faktiskt? han skulle ju sakta in för en 50 sträcka skriver han? vad är problemet? jag flyttar mig då fan inte om jag ska sakta ner till laglig hastighet iaf.

Passar det inte personen som ligger bakom att jag vill köra lagligt så får han smaka på min bakände och han åker på alltihopa till 100% Jag skulle lätt kunna orsaka en olycka om det är en riktig idiot bakom mig.

Personbil 1600kg
Lastbil  60000kg
Vad tjänar du på att bråka?  Du riskerar död och whiplash bland annat för vadå? 

Lastbilschaufförer kör i regel bra, speciellt de som kör på fjärr. I sta'n så är det lite blandat mellan chaufförer och ratthållare (folk som jobbar extra och liknande)

Många incidenter som sker på vägarna är resultatet av vad bilister *tror*..

Man tror man syns i döda vinkeln
Man tror man hinner smita in framför tradaren när 2+1 går över till 1 filigt.
Man tror inte att det är nån skillnad på 25.5 meter trailerekipage och en Fiat 500 så man blir pressad i innerspår när det spårar.


Om bakomvarande hinner i fatt dig som också kör lagligt  (färdskrivare) så kanske man borde funderar om ens mätare stämmer..

Men ni verkar vara samma skrot och korn som "värsting" tradarna med er attityd..

Låtsaspoliser och "Nej jag ska inte underlätta för då bryter de mot lagen" människor orsakar en hel del skit i trafiken med..

Som sagt, jag mäter via gps, 2 olika har testats samtidigt för att kolla av om den inbyggda verkligen stämmer.

Som sagt, underlätta för den bakomvarande idioten med att då bryta mot lagen är inte acceptabelt. Lastbilsligister är väl också människor?  Blir så jävla less på dessa trötta argument som trillar in i kombination med försök till att göra sig rolig på andras bekostnad. MoPhed? Snälla du är knappt varm i kläderna och har egentligen ingenting att tillföra diskussionen.

Slutsats: Ni som står på den andra sidan av diskussionen tycker att det är helt ok att köra så snabbt att ni kommer ikapp framförvarande bil och inte hålla det avstånd underlag och andra förutsättningar kräver. Det är även era ord som gäller på vägen och den lag som en gång stiftats för ändamålet står ni därmed över. Det är gött att veta att smugglarna har mer makt än polis och är utom allt vad sunt förnuft heter.

BMW635_Robban
23 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Strongman skrev:

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

Glömde säga att jag givetvis kollar hastigheten via inbyggda gps'en.  Sen om ni är sena eller inte hör inte hit, likt förbannat ska ni inte riskera andra trafikanters liv ditt jävla spån. Det går att jämföra med att en firma som bygger krock-kuddar dagarna i ända helt plötsligt börjar slarva för att kunder runt om i världen stressar dem och skickar då ut kuddar som har tveksam funktion. Visst, lite dramatiskt att jämföra och generalisera, men nästa gång kan det vara just du som får en sån här idiot bakom dig när du har en familj i bilen. Om jag kör 100 enligt mätaren på 90-väg, så borde jag alltså teoretiskt sett ha en reell hastighet på 92.5km/h enligt någons info i tråden, har då lastbilsdräggen fortfarande rätten att överträda sin hastighetsbegränsning för att stressa en annan trafikant?

Samma skit hände idag. En sådan stor post-lastbil ligger bakom mig, jag kör 110 enligt vanliga mätaren på 100väg, alltså strax över 100, aset bakom pressar på som en idiot och jag satt faktiskt och tänkte på den här tråden. Strax efter 110 blir det 70 och här nöjer sig riksmongot med att bromsa in till 85 (enligt min mätare). Det håller verkligen inte i min värld, sen att jag privat kör som ett svin när jag är ensam på vägen är en annan sak.

som sagt:
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Och de flesta håller väl hastigheten, men vi snackar väl om osmidiga privatbilister i denna tråd??

Men sluta nu, tror du att ni yrkeschaffisar är dem enda som är stressade i vardagen?
Jag har full respekt för erat yrke, men rätt ska vara rätt. Är det något som är fel inom ledningen så har du väl gjort din plikt och rapporterat detta?

Har själv jobbat som Väktare och vet mycket väl hur idiotiska scheman man får, ibland och att det kan inträffa saker som gör att man blir sen.

Men att ligga pressa bakom ett fordon som redan ligger över tillåten hastighet är bara idiotiskt, för det första har det tunga fordonet inte en suck att bromsa in ifall framförvarande måste panik bromsa.
För det andra så utsätter man en medtrafikant för onödiga risker.

Ta inte min text fel nu, jag menar inte att vara dryg. Men finns inga ursäkter för att köra för fort genom jobbet (även om det ibland sker för alla).

Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Hool
23 januari 2011 · 1 067 Inlägg

Är inte lätt att vara chaufför idag..

En stackarns chaufför ursäktade att han var sen för när han lossade på byn så hade någon tankspridd jävel låst fast sin cykel i hans lastbil och det var bara rena flaxen att han hann få tag i vederbörande..

Man tycker ju att folk är så pass förutseende att de inte klyser fast sin velociped i en lastbil som står på tomgång och lossar men..................... Det finns

Fan att gnälla för mkt på jobbet idag.  Passar inte galoscherna står det folk i kö för att köra och tjäna pengar.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Miklen
23 januari 2011 ·

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:
Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Vad är oskyldiga trafikanter?

Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

Miklen skrev:

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:
Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Vad är oskyldiga trafikanter?

Trafikanterna som är oskyldiga till stressen på vägen, de som trots allt åker ett par km för snabbt ändå blir stressade av en lastbil som trycker på, de trafikanter som inte gör en fluga förnär men ändå råkar ut för idioter vid vägen som tydligen måste bryta lagen och riskera andras liv för att klara av att göra sitt jobb.

BMW635_Robban
23 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:
Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Tror du att speditionsbranschen blir bättre för att jag slutar jobba med det?
Eller tycker du att alla chaufför ska strejka/sluta jobba?
Tror inte du skulle vara så nöjd om mjölken, eller din nya Iphone etc skulle komma sent eller aldrig dyka upp!
Och jag fattar ärligt talat vad det är med dig? Du kör ju för fort själv, så varför gnäller du?
Sluta leka präktig och duktig och håll truten nu....det är ingen som lyssnar på dig ändå!

Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:
Önskar att det var så lätt.
Men tyvärr så är chauffören längst ner i ledet och har inte nånting att komma med. Slipsnissarna kör över en totalt och är man missnöjd tycker de bara att man ska byta jobb.
Har redan klagat tillräckligt under mina 3år och vad har det hjälpt mig, INGET. Man har bara anpassat sig och kört vidare.

Jag kör nästan 12timmar, mellan 65-95 mil om dagen, med tider att passa, och 30min rast på det.
På den tiden stör man sig på mycket...

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Tror du att speditionsbranschen blir bättre för att jag slutar jobba med det?
Eller tycker du att alla chaufför ska strejka/sluta jobba?
Tror inte du skulle vara så nöjd om mjölken, eller din nya Iphone etc skulle komma sent eller aldrig dyka upp!
Och jag fattar ärligt talat vad det är med dig? Du kör ju för fort själv, så varför gnäller du?
Sluta leka präktig och duktig och håll truten nu....det är ingen som lyssnar på dig ändå!

Först grinar du över all stress du utsätts för och att du hinner störa dig på mkt under dina mil på vägen, självklart förstår jag dig i det här. MEN MIN POÄNG LIGGER I ATT VI ANDRA INTE SKA BEHÖVA PÅVERKAS AV ER JÄVLA STRESS. Om jag skulle börja stressa i mitt yrke skulle hela jävla landet fallera på ett par år så skärp till dig i ditt tänk nu.

Uppenbarligen finns det folk som läser vad jag skriver, annars skulle det inte välla in svar. Jag kan fortsätta med det här i all evighet, jag är helt säker på min sak och vet att om det här skulle tas upp i ett mindre trångsynt media skulle utfallet bli lika, folk vill inte råka ut för stressade lastbilar i stjärten.

EDIT: Och om jag kör för snabbt som du skriver finns det inte en kotte framför mig, och kommer det en kotte långt framför mig anpassar jag mig åter till hastighetsbegränsningen och håller gott avstånd. Shit vad fokusen har hamnat fel här, sry till grabber som startade tråden.

Senast redigerat av Phed (23 januari 2011)

BMW635_Robban
23 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

Av din text drar jag slutsatsen att vi måste störta etablissemanget runt hela speditionsbranschen. Du har själv valt jobbet, vi andra trafikanter som får stå ut med er stress har inte valt det åt er. Byt karriär om du inte kan undvika att låta din stress gå ut över oskyldiga trafikanter.

Tror du att speditionsbranschen blir bättre för att jag slutar jobba med det?
Eller tycker du att alla chaufför ska strejka/sluta jobba?
Tror inte du skulle vara så nöjd om mjölken, eller din nya Iphone etc skulle komma sent eller aldrig dyka upp!
Och jag fattar ärligt talat vad det är med dig? Du kör ju för fort själv, så varför gnäller du?
Sluta leka präktig och duktig och håll truten nu....det är ingen som lyssnar på dig ändå!

Först grinar du över all stress du utsätts för och att du hinner störa dig på mkt under dina mil på vägen, självklart förstår jag dig i det här. MEN MIN POÄNG LIGGER I ATT VI ANDRA INTE SKA BEHÖVA PÅVERKAS AV ER JÄVLA STRESS. Om jag skulle börja stressa i mitt yrke skulle hela jävla landet fallera på ett par år så skärp till dig i ditt tänk nu.

Uppenbarligen finns det folk som läser vad jag skriver, annars skulle det inte välla in svar. Jag kan fortsätta med det här i all evighet, jag är helt säker på min sak och vet att om det här skulle tas upp i ett mindre trångsynt media skulle utfallet bli lika, folk vill inte råka ut för stressade lastbilar i stjärten.

Om du är så smart du tror, varför gnäller du i ett liten forum då?
Om du har lösningen till detta problem, varför gör du inget kreativt och löser det?
Nä, precis...DU HAR INGET SÅ VARFÖR YTTRA DIG??
Det du skriver i detta lilla forum påverkar ingen av ALLA TUSENTALS CHAUFFÖREN I VÄRLDEN OCH LÖSER INTE PROBLEMET OM VÅRAN STRESS!
Grejerna vi kör ut måste fram, så är det! Acceptera det nu och gnäll inte på oss chaufförer. Gnäll på de som sätter kraven, just det ni gnälliga konsumenter som bara tar förgivet att alla lagerför allt i butikerna!

Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Tror du att speditionsbranschen blir bättre för att jag slutar jobba med det?
Eller tycker du att alla chaufför ska strejka/sluta jobba?
Tror inte du skulle vara så nöjd om mjölken, eller din nya Iphone etc skulle komma sent eller aldrig dyka upp!
Och jag fattar ärligt talat vad det är med dig? Du kör ju för fort själv, så varför gnäller du?
Sluta leka präktig och duktig och håll truten nu....det är ingen som lyssnar på dig ändå!

Först grinar du över all stress du utsätts för och att du hinner störa dig på mkt under dina mil på vägen, självklart förstår jag dig i det här. MEN MIN POÄNG LIGGER I ATT VI ANDRA INTE SKA BEHÖVA PÅVERKAS AV ER JÄVLA STRESS. Om jag skulle börja stressa i mitt yrke skulle hela jävla landet fallera på ett par år så skärp till dig i ditt tänk nu.

Uppenbarligen finns det folk som läser vad jag skriver, annars skulle det inte välla in svar. Jag kan fortsätta med det här i all evighet, jag är helt säker på min sak och vet att om det här skulle tas upp i ett mindre trångsynt media skulle utfallet bli lika, folk vill inte råka ut för stressade lastbilar i stjärten.

Om du är så smart du tror, varför gnäller du i ett liten forum då?
Om du har lösningen till detta problem, varför gör du inget kreativt och löser det?
Nä, precis...DU HAR INGET SÅ VARFÖR YTTRA DIG??
Det du skriver i detta lilla forum påverkar ingen av ALLA TUSENTALS CHAUFFÖREN I VÄRLDEN OCH LÖSER INTE PROBLEMET OM VÅRAN STRESS!
Grejerna vi kör ut måste fram, så är det! Acceptera det nu och gnäll inte på oss chaufförer. Gnäll på de som sätter kraven, just det ni gnälliga konsumenter som bara tar förgivet att alla lagerför allt i butikerna!

Försöker du lägga över skulden på mig nu? Om jag hade startat tråden och fokusen varit där den hamnat nu skulle jag tagit åt mig av det orbajs du spyr ur dig nu. Det är inte mitt ansvar att både betala momsen på alla produkter jag konsumerar (som i det långa loppet betalar din lön) och även lösa ett problem som ligger utanför mitt intresse. Givetvis hade jag engagerat mig om diskussionen mellan alla parter hade varit på en nivå där vi kunde förstå vad vi egentligen pratar om och inte dra in alla tusentals chaufförer i världen, för de ger jag blanka fan i. Har bott i grannlandet Norge under en längre period, och där upplevde jag ALDRIG NÅGONSIN den sjuka attityd som du belyser här i tråden. Jag körde visserligen under 500mil, men det var tungt trafikerad väg och det gick otroligt många tradare på den dagligen. Där var det ingen som såg sig ha större rätt att bli släppt före för riskerna är STÖRRE än de MINUTRAR som tjänades in.

Hur länge vill du fortsätta föra den här sandlåde-diskussionen? Bjuder på kaffe om du har vägarna förbi och vill gråta ut om den otroliga press du utsätts för och att du pga den måste stressa runt på vägen, där man i princip alltid är 1m ifrån döden.

Klart slut för nu orkar jag inte med dig längre.

Miklen
23 januari 2011 ·

Kan bara säga att jag aldrig någonsin stressar när ja kör lastbil.. Jag är bromsklossen som ligger i 80 på motorvägen men ingen som gnäller på det.. dom kör bara snällt om å fortsätter.. Visst kan lastbilar ligga nära ibland..men det är deras lack å ruta och måste ja bromsa så lär dom märka det när dom sitter en bit in i skåpet, återigen inte mitt problem.

Dom försöker trycka på mig massa gods men ja tar bara med precis så mycke som ja klarar att köra ut, punkt efter det.. passar det inte om dom så får dom byta ut mig, hade inte berört mig...

Det finns ingen som betalar mina böter, mina raster eller problem som följer av att man måste fuska.. det är skattade pengar man betalar med...vilket annat yrke tvingar en till sånt?

Kör en fortkörande tradare om mig så kan ja släppa lite på gasen d gör mig inget... slutar inte tidigare ändå.

Samma med bilister som kör om 1km/h snabbare.. å kör dom in å lägger sig framför så blir det ett irriterat blink samtidigt som ja kör om dom igen..inte mer med det men ja gillar inte stenskott på min nya bil.. så är det bara..

För övrigt så är popcorn gott!

BMW635_Robban
23 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

Först grinar du över all stress du utsätts för och att du hinner störa dig på mkt under dina mil på vägen, självklart förstår jag dig i det här. MEN MIN POÄNG LIGGER I ATT VI ANDRA INTE SKA BEHÖVA PÅVERKAS AV ER JÄVLA STRESS. Om jag skulle börja stressa i mitt yrke skulle hela jävla landet fallera på ett par år så skärp till dig i ditt tänk nu.

Uppenbarligen finns det folk som läser vad jag skriver, annars skulle det inte välla in svar. Jag kan fortsätta med det här i all evighet, jag är helt säker på min sak och vet att om det här skulle tas upp i ett mindre trångsynt media skulle utfallet bli lika, folk vill inte råka ut för stressade lastbilar i stjärten.

Om du är så smart du tror, varför gnäller du i ett liten forum då?
Om du har lösningen till detta problem, varför gör du inget kreativt och löser det?
Nä, precis...DU HAR INGET SÅ VARFÖR YTTRA DIG??
Det du skriver i detta lilla forum påverkar ingen av ALLA TUSENTALS CHAUFFÖREN I VÄRLDEN OCH LÖSER INTE PROBLEMET OM VÅRAN STRESS!
Grejerna vi kör ut måste fram, så är det! Acceptera det nu och gnäll inte på oss chaufförer. Gnäll på de som sätter kraven, just det ni gnälliga konsumenter som bara tar förgivet att alla lagerför allt i butikerna!

Försöker du lägga över skulden på mig nu? Om jag hade startat tråden och fokusen varit där den hamnat nu skulle jag tagit åt mig av det orbajs du spyr ur dig nu. Det är inte mitt ansvar att både betala momsen på alla produkter jag konsumerar (som i det långa loppet betalar din lön) och även lösa ett problem som ligger utanför mitt intresse. Givetvis hade jag engagerat mig om diskussionen mellan alla parter hade varit på en nivå där vi kunde förstå vad vi egentligen pratar om och inte dra in alla tusentals chaufförer i världen, för de ger jag blanka fan i. Har bott i grannlandet Norge under en längre period, och där upplevde jag ALDRIG NÅGONSIN den sjuka attityd som du belyser här i tråden. Jag körde visserligen under 500mil, men det var tungt trafikerad väg och det gick otroligt många tradare på den dagligen. Där var det ingen som såg sig ha större rätt att bli släppt före för riskerna är STÖRRE än de MINUTRAR som tjänades in.

Hur länge vill du fortsätta föra den här sandlåde-diskussionen? Bjuder på kaffe om du har vägarna förbi och vill gråta ut om den otroliga press du utsätts för och att du pga den måste stressa runt på vägen, där man i princip alltid är 1m ifrån döden.

Klart slut för nu orkar jag inte med dig längre.

Hahahaha du är ju riktigt patetisk.
Vem av oss i denna tråd skapade denna sandlådegrej....DU!!
Du har ju kommenterat i stort sett allas inlägg sista tiden....kom du på att bli mogen först nu efter att svurit och haft ett barnsligt ordförråd??
Visst, lägg ner din medverkan i tråden nu killen...ingen kommer att sakna dig!

Phed
23 januari 2011 · 242 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Om du är så smart du tror, varför gnäller du i ett liten forum då?
Om du har lösningen till detta problem, varför gör du inget kreativt och löser det?
Nä, precis...DU HAR INGET SÅ VARFÖR YTTRA DIG??
Det du skriver i detta lilla forum påverkar ingen av ALLA TUSENTALS CHAUFFÖREN I VÄRLDEN OCH LÖSER INTE PROBLEMET OM VÅRAN STRESS!
Grejerna vi kör ut måste fram, så är det! Acceptera det nu och gnäll inte på oss chaufförer. Gnäll på de som sätter kraven, just det ni gnälliga konsumenter som bara tar förgivet att alla lagerför allt i butikerna!

Försöker du lägga över skulden på mig nu? Om jag hade startat tråden och fokusen varit där den hamnat nu skulle jag tagit åt mig av det orbajs du spyr ur dig nu. Det är inte mitt ansvar att både betala momsen på alla produkter jag konsumerar (som i det långa loppet betalar din lön) och även lösa ett problem som ligger utanför mitt intresse. Givetvis hade jag engagerat mig om diskussionen mellan alla parter hade varit på en nivå där vi kunde förstå vad vi egentligen pratar om och inte dra in alla tusentals chaufförer i världen, för de ger jag blanka fan i. Har bott i grannlandet Norge under en längre period, och där upplevde jag ALDRIG NÅGONSIN den sjuka attityd som du belyser här i tråden. Jag körde visserligen under 500mil, men det var tungt trafikerad väg och det gick otroligt många tradare på den dagligen. Där var det ingen som såg sig ha större rätt att bli släppt före för riskerna är STÖRRE än de MINUTRAR som tjänades in.

Hur länge vill du fortsätta föra den här sandlåde-diskussionen? Bjuder på kaffe om du har vägarna förbi och vill gråta ut om den otroliga press du utsätts för och att du pga den måste stressa runt på vägen, där man i princip alltid är 1m ifrån döden.

Klart slut för nu orkar jag inte med dig längre.

Hahahaha du är ju riktigt patetisk.
Vem av oss i denna tråd skapade denna sandlådegrej....DU!!
Du har ju kommenterat i stort sett allas inlägg sista tiden....kom du på att bli mogen först nu efter att svurit och haft ett barnsligt ordförråd??
Visst, lägg ner din medverkan i tråden nu killen...ingen kommer att sakna dig!

Det är tragiskt att jag ens måste svara på det här, men läs igenom tråden och kolla vad som egentligen har relevans för ämnet och vad jag diskuterat. Sandlådenivån ligger i att du inte förstår poängen i mina inlägg, punkt slut. Angående ordförrådet och resonemanget som förts i tråden tänker jag inte uttala mig vidare om, både du och jag vet innerst inne vad ett mediokert ordförråd är och hur det påverkar en debatt likt den här.

endorfinslaven
24 januari 2011 · 671 Inlägg

Grabber skrev:
Eller krävs det högt IQ för att kunna fatta ett sådant beslut???

Ja, nu är jag ganska irriterat (och måste få ut min ilska) på mina med trafikanter som tror sig ha hela vägen för sig själva, kan inte öka hastigheten för att inte tala om "låta sig köras om".

Eftersom jag kör lastbil (vilket i många ögons gör mig till brottsling) så hinner jag uppleva det ena o det andra under mina 8-10 timmar bakom ratten per dag. Men nu struntar vi i vem kör vad - det handlar om  allmänt upplevelse.

Jag gör mina misstag (det ber jag ursäkt om) och får se andras misstag men av nåt ökänd anledning klarar jag inte av folk som har tappt gaspedalen på golvet! Förmodligen är jag inte ensam om det...

Vist.... Det kan finnas anledningar till att folk kör för sakta.

1. Ohälsa - men ställ bilen hemma o tag buss, taxi, anlita granen eller nåt!
Kör inte själv för då kan ännu otrevligare saker hända...

2. Bilens tekniska brister - kan förekomma och har hänt mig med men jag försöker låta andra att inte påverkas av detta.

3a. Väder - den vanligaste orsaken till förekomsten av s.k. bromsklotsar.
Det kan regna, snöa, blåsa, dimma mm... Men om det är en bil som kommer en ifatt så varför inte låta det köra förre och sedan hänger man på (om nu inte är det nån kamikazepilot) efter dennes baklysen?
3b. Is på vägen - ja... Stanna hemma!

Är jag jobbig nu? Bra! Lite till då!

Av egen oprofessionell utredning kom jag fram till att av dom bilar jag kommer ifatt så:
- 1 på ca 20 släpper förbi genom att svänga in på P- eller buss-rutta.
- 1 på ca 30 släpper förbi genom att blinka höger och lätta på gasen.

Är det verkligen så jobbigt att dela vägen med någon annan???

Nu är jag klar... Ha en fortsatt bra dag på vägen!

Då börjar vi pajkastningen....... 

Vem är du och vad ger dig rätten att tvinga folk åt sidan ?
Behöver de gå åt sidan eller släppa om dig enligt lagen !
Alla har rätt att åka i SIN EGEN HASTIGHET och inte din.
Allt kretsar inte runt dig.
Acceptera att du inte kommer om
Gillar du inte läget säg åt chefen att tidsplanen är för tight(går ej )

Detta är saker du behöver tänka på jag brukar tänka på dem då man ligger och på pressar på väg till fisket i fjällen. Man vill bara komma fram och har en 60-100mil att tillryggalägga och längtar efter att lägga ut flugan. Har vart i det uppretade stadiet du beskriver men oftast ser jag resan som en njutning och blir sällan förbannad om det är bilar på vägen som hindrar mig från att köra flat out.
Men det är inte deras fel. .att några fina böjar ej blev nyttjade som de i min värd skall nyttjas... 

Det JAG mest retar upp mig på är lastbilschaffisar som de sista åren börjat gena över på motsatta sidan vid vänstersvängar. De förb-nnade slöskallarna hinner inte ens flytta bilen i sidled förräns man passerat och det har vart med grussprut under min bil några ggr.
Det är idioter, eller var jag idiot som låg i +200 i den böjen ?
Hade lastbilschaffisen hunnit väja om jag legat i 70-90kmh, nä för detta gör de konsekvent.
Det har jag sett när jag ligger bakom lastbilar av svenskt ursprung......
Vad håller den nya generationens lastbilschaffisar på med och inte hjälper de till vid omkörningar för den delen heller.... Förr hade lastbilschaffisarna en högre moral vad det beträffar trafiksäkerhet men det har vattnats ur.

Se där nu såg jag allt ur mitt eget perspektiv

Ps i mina ungdomsdagar så gjorde jag mätningar på snitthastigheter i personbil.
Då var det i bilar med +200hk och din påverkan på snitthastighet och tid är större i personbilen än i en lastbil genom omkörningar. På 20mila sträckor var det bara minuter det handla om och du ökade riskfaktorerna tusenfaldigt. Ett exempel sommar och turisttrafik du kör så hårt det går i ett par timmar stannar tankar pissar och vips så kommer långtradaren du körde om nere i Gävle passerande.
Tiden du som chaffis har att hämta ligger antagligen vid i och urlastning.

Jag älskar att köra fort och efter att jag kört hårt så kan jag cruisa i 75-85kmh.
Då kommer ofta långtradare upp i röven,, SO WHAT
Det var samma långtradare som uppehöll mig tidigare på det mysiga kurviga partiet så jag inte kunde gasa på.

VÄRLDEN ÄR LITE STÖRRE ÄN VAD VI SJÄLVA SER OCH UPPLEVER I VÅRT SYNFÄLT(1km ungefär)

Grabber Dagdrömmare
24 januari 2011 · 2 836 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Vem är du och vad ger dig rätten att tvinga folk åt sidan ?
Behöver de gå åt sidan eller släppa om dig enligt lagen !
Alla har rätt att åka i SIN EGEN HASTIGHET och inte din.
Allt kretsar inte runt dig.

Var skrev jag att jag tvingar folk åt sida???
Det är ingen som tvingar dom åt sidan, vraken jag eller lag! Vänligen läs igen...
Jag håller mina 80 med lastbilen o det som passar mig med p-bilen så sluta gnälla att det handlar om mig!
Det är inte bara jag som kommer ifatt bromsklotsar, inte bara jag som kör lastbil i denna land!
Finns ju bussar, skåpbilar, taxi mm o vanliga trafikanter o "låta sig köras om" är det inte bara bil framför mig som det gäller utan ALLA I ALLMÄNHET PÅ VÄGEN!

På tal om dina "snitthastigheter i personbil" så är det inte samma sak med en lastbil.
Kör du i 5min i 50 på 90 väg så kan du ta tillbaka det genom att köra i 150 om du vill så men en lastbil är spärrad vi 90 så få tillbaka den "förlorade" tiden är det ingen snack om!
Tider tänker jag inte diskutera - det är inte tider vi diskuterar här o nu utan folks beteende.
Vem sa att jag har bråttom??? Det är bara tråkigt att behöva ligga efter nån som tror sig äga vägen eller har din attityd... lol

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
24 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Grabber skrev:

endorfinslaven skrev:
Vem är du och vad ger dig rätten att tvinga folk åt sidan ?
Behöver de gå åt sidan eller släppa om dig enligt lagen !
Alla har rätt att åka i SIN EGEN HASTIGHET och inte din.
Allt kretsar inte runt dig.

Var skrev jag att jag tvingar folk åt sida???
Det är ingen som tvingar dom åt sidan, vraken jag eller lag! Vänligen läs igen...
Jag håller mina 80 med lastbilen o det som passar mig med p-bilen så sluta gnälla att det handlar om mig!
Det är inte bara jag som kommer ifatt bromsklotsar, inte bara jag som kör lastbil i denna land!
Finns ju bussar, skåpbilar, taxi mm o vanliga trafikanter o "låta sig köras om" är det inte bara bil framför mig som det gäller utan ALLA I ALLMÄNHET PÅ VÄGEN!

På tal om dina "snitthastigheter i personbil" så är det inte samma sak med en lastbil.
Kör du i 5min i 50 på 90 väg så kan du ta tillbaka det genom att köra i 150 om du vill så men en lastbil är spärrad vi 90 så få tillbaka den "förlorade" tiden är det ingen snack om!
Tider tänker jag inte diskutera - det är inte tider vi diskuterar här o nu utan folks beteende.
Vem sa att jag har bråttom??? Det är bara tråkigt att behöva ligga efter nån som tror sig äga vägen eller har din attityd... lol

Faktum är att bägge har rätt igentligen, man får ge och ta. Jag släpper som sagt om folk om jag tycker att det passar. Jag skulle inte få för mig att blocka en omkörning. Och om jag följer angiven hastighet så släpper jag inte förbi folk. Såvida det inte är en bred väg med vägren då kan man ju gå ut om det kommer någon.

Jag blinkar inte åt folk som enligt hastighet om jag kommer ikapp dem när jag kör för fort heller. Dock kan jag störa mig på folk som kör för sakta och inte flyttar fast det går. Eller folk som kör om och inte hittar gasen utan tar upp hela sträckan på en 2+1 väg.

Är det helt fel resonemang?

Trafiksituation hade varit perfekt om följande hade existerat.

Att kuggpricipen tillämpas och folk ger fan i att tränga sig. Både på påfarter, köer och rondeller.
Att man både ger och tar, och inte bara tar.
Att alla som kör för fort visar lite respekt åt dem som vill hålla hastigheten, Och tvärtom givetvis.
Att dem som kör för sakta inser att bilen bakom kanske inte vill ligga sega o utan ger dem tillfälle att köra om.
Att "låtsaspolis" blir en diagnostiserad sjukdom och körkortet indraget.

Att vi inför "wakaba" systemet i sverige, att förare måste ha ett märke på bilen första året för att visa att man är en ny förare så att folk kanske tänker till lite. Likaså finns ett annat märke som är till för "äldre" folk som då uppmärksammar övriga trafikanter på det.

Men jag tror iaf att om de första sakerna jag radade upp hade tillämpats så hade vi haft betydligt bättre flyt, och vi hade haft säkert 50% mindre olyckor.

Senast redigerat av AcesHigh666 (24 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Miklen
24 januari 2011 ·

Orkar inte läsa igenom all text... men Endorfinslaven ...

"Alla har rätt att åka i SIN EGEN HASTIGHET och inte din."

Det har ALLA faktiskt INTE... dom ska anpassa efter väglag, TRAFIKRYTM å gällande hastighetsbegränsningar.. om dom inte kör hjullastare eller stora mobilkranar eller dylikt men dom är väldigt väldigt väldigt sällan några problem med.. Va äter vi för paj idag förresten?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang