Spolarvätskan vägrar sluta spruta

YounaZ
18 januari 2011 · 20 Inlägg

hejsan..
jag har en volvo 854 -94
var på väg till alingsås då jag fick lite skit på rutan, jag spolade på ett tag tills jag var nöjd.
när jag släppte spaken blev jag lite smått förvånad över att spolarvätskan fortsätter.
någon som har något tips om hur jag skall lösa detta problem?

mvh jonas

FreddeLi Studerande maskiningenjör
18 januari 2011 · 1 903 Inlägg

YounaZ skrev:
hejsan..
jag har en volvo 854 -94
var på väg till alingsås då jag fick lite skit på rutan, jag spolade på ett tag tills jag var nöjd.
när jag släppte spaken blev jag lite smått förvånad över att spolarvätskan fortsätter.
någon som har något tips om hur jag skall lösa detta problem?

mvh jonas

låter ju som att spaken har fastnat i läge "spola". men hur fan gjorde du när du körde? lät du den spola tills vätskan var slut eller står bilen fortfarande och spolar rutan för glatta livet? tongue haha.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
YounaZ
18 januari 2011 · 20 Inlägg

haha nej jag körde helt enkelt in till kanten och drog ut säkringen..
dock gick denna säkring även till torkarna vilket resulterade i en rätt jobbig färd hem då det duggade lite lätt samt att alla jävla vägar är söndersaltade..

problemet är nu löst. letade lite i andra forum, visade sig att det var torkarmotorn till vänster lykta som var kortsluten. bara att dra ut kontakten så löste sig allt! all ära till internet!

FreddeLi Studerande maskiningenjör
19 januari 2011 · 1 903 Inlägg

YounaZ skrev:
haha nej jag körde helt enkelt in till kanten och drog ut säkringen..
dock gick denna säkring även till torkarna vilket resulterade i en rätt jobbig färd hem då det duggade lite lätt samt att alla jävla vägar är söndersaltade..

problemet är nu löst. letade lite i andra forum, visade sig att det var torkarmotorn till vänster lykta som var kortsluten. bara att dra ut kontakten så löste sig allt! all ära till internet!

aa okej, wink

vad bra! smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang