Forum.moppenet.com

MeemSenco
19 januari 2011 · 22 Inlägg

Kommer ihåg forumet Moppenet som man var inne på varje dag då man höll på med mopeder, tänkte bara kolla läget där nu och märkte att den inte finns kvar :S
Hittade Moppenet.nu men det fanns på min moppe tid också och det var hyffsat dött, verkar vara det nu med.

Vad hände med Moppenet och vart hänger alla moppepojkar nu för tiden?

fwd
19 januari 2011 · 137 Inlägg

http://www.garagego.se/forum/senast/

Gamla MNF med nytt utseende!

Mattsson_91 Självlärd
19 januari 2011 · 3 083 Inlägg

Det verkade vara ganska dött det forumet. 11 maj var senast en tråd uppdaterades där wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
19 januari 2011 · 1 903 Inlägg

vet vilket forum du menar!! big_smile satan vad stolt man var när man efter mycket om och men lyckades skapa en användare där. man var ju tvungen att bli godkänd manuellt av admins och dom tillät bara en viss mängd nya användare i taget tongue minns ju att man var inne där konstant precis som man sitter på garaget nu. hade vart kul om min gamla användare finns kvar där, minns dock inte vad jag hette hmm

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Uttelito Kung
19 januari 2011 · 603 Inlägg

Var nån nisse som köpte forumet och skulle göra om det till gragego men då började folk grina om att han skulle förstöra hela forumet osv, slutade väl med att modsen stack vidare och skapade ett annat forum och garagego (som är klart) öppnades aldrig.

Men men, nu är det ju endå bilar som gäller hehe smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Marcus_89 Biltokig elektriker
19 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Där hängde man en hel del tongue Var riktigt skoj när man var i moppeåldern.

G-sson
19 januari 2011 · 612 Inlägg

En nisse köpte Moppenet för en tid sedan och tänkte göra om det till en sida för alla sorters fordon (moped, bil, MC, båt o.s.v.) och byta namn till garagego (för att dyka upp när man sökte efter garaget.org). På grund av meningsskiljaktigheter och bristande kommunikation med moderatorkåren så valde ett antal personer i moderatorkåren att dra igång ett nytt forum och sköta det utan en ägare som struntar i moderatorernas åsikter och som endast ser potentiella reklamintäkter...

www.moppenet.nu är det nya forumet, inte lika stort som gamla Moppenet men det artar sig rätt bra ändå. Garagego verkar ha somnat in, forumet är stängt och inga uppdateringar har gjorts på hemsidan på evigheter.

Har ni inte räknat ut varför jag vet såpass mycket så hör jag till moderatorkåren där, och har gjort det sedan strax efter starten av det ursprungliga forumet. wink

Bjork OEM <3
19 januari 2011 · 6 957 Inlägg

Moppenet är heligt, sjukt kul att titta på många byggen.
Mkt imponerande vad en 15-16 åring kan göra med sina moppar idag big_smile

OEM <3
MeemSenco
19 januari 2011 · 22 Inlägg

FreddeLi skrev:
vet vilket forum du menar!! big_smile satan vad stolt man var när man efter mycket om och men lyckades skapa en användare där. man var ju tvungen att bli godkänd manuellt av admins och dom tillät bara en viss mängd nya användare i taget tongue minns ju att man var inne där konstant precis som man sitter på garaget nu. hade vart kul om min gamla användare finns kvar där, minns dock inte vad jag hette hmm

MVH

Haha tror det tog runt en månad för mig att bli godkänd:P


Bjork skrev:
Moppenet är heligt, sjukt kul att titta på många byggen.
Mkt imponerande vad en 15-16 åring kan göra med sina moppar idag big_smile

Helt sjukt! vart de får pengarna från förblir ett mysterium ;D

G-sson skrev:
En nisse köpte Moppenet för en tid sedan och tänkte göra om det till en sida för alla sorters fordon (moped, bil, MC, båt o.s.v.) och byta namn till garagego (för att dyka upp när man sökte efter garaget.org). På grund av meningsskiljaktigheter och bristande kommunikation med moderatorkåren så valde ett antal personer i moderatorkåren att dra igång ett nytt forum och sköta det utan en ägare som struntar i moderatorernas åsikter och som endast ser potentiella reklamintäkter...

www.moppenet.nu är det nya forumet, inte lika stort som gamla Moppenet men det artar sig rätt bra ändå. Garagego verkar ha somnat in, forumet är stängt och inga uppdateringar har gjorts på hemsidan på evigheter.

Har ni inte räknat ut varför jag vet såpass mycket så hör jag till moderatorkåren där, och har gjort det sedan strax efter starten av det ursprungliga forumet. wink

Men kommer ihåg att moppenet.nu fanns då moppenet.com var up and runnin, var dock lika dött då som det var nu.
Kommer ihåg att en polare sa att han blev medlem på moppenet men tyckte det var hur dött och trist som helst, då visade det sig att han reggade sig på fel sida smile

Iam2fast4U
19 januari 2011 · 1 534 Inlägg

hehe även jag var en moppenet nörd xd
dracpojken var mitt nick roll

BMW E34 "538" (1990)
Marcus_89 Biltokig elektriker
19 januari 2011 · 3 352 Inlägg

Hmm tror jag hette Fireblade eller ngt sånt, haha tongue

G-sson
19 januari 2011 · 612 Inlägg

MeemSenco skrev:
Men kommer ihåg att moppenet.nu fanns då moppenet.com var up and runnin, var dock lika dött då som det var nu.
Kommer ihåg att en polare sa att han blev medlem på moppenet men tyckte det var hur dött och trist som helst, då visade det sig att han reggade sig på fel sida smile

Du pratar antagligen om moppeforum.net, ett helt annat forum som funnits i ett antal år. Moppenet.nu skapades just innan gamla moppenet bommades igen för uppdatering.

MeemSenco
19 januari 2011 · 22 Inlägg

G-sson skrev:

MeemSenco skrev:
Men kommer ihåg att moppenet.nu fanns då moppenet.com var up and runnin, var dock lika dött då som det var nu.
Kommer ihåg att en polare sa att han blev medlem på moppenet men tyckte det var hur dött och trist som helst, då visade det sig att han reggade sig på fel sida smile

Du pratar antagligen om moppeforum.net, ett helt annat forum som funnits i ett antal år. Moppenet.nu skapades just innan gamla moppenet bommades igen för uppdatering.

Jaha oj, så är det nog smile

Bjork OEM <3
19 januari 2011 · 6 957 Inlägg

Jag hängde på det moppenet dom flesta hängde på, var faktiskt aktiv i biltråden nu innan det lades ner för ett tag sen, sjukt imponerande över folks kunskaper! Beundransvärt!

Sen är det sjukt kul å se en del "pappa betalar"-pojkars inställning till livet roll

OEM <3
MiWi
19 januari 2011 · 442 Inlägg

Bjork skrev:
Jag hängde på det moppenet dom flesta hängde på, var faktiskt aktiv i biltråden nu innan det lades ner för ett tag sen, sjukt imponerande över folks kunskaper! Beundransvärt!

Sen är det sjukt kul å se en del "pappa betalar"-pojkars inställning till livet roll

Biltråden var/är helig vid MNF, vi hade rätt trevliga stunder där. smile

/Michél, ytterligare en kvarvarande moderator

Bjork OEM <3
19 januari 2011 · 6 957 Inlägg

MiWi skrev:

Bjork skrev:
Jag hängde på det moppenet dom flesta hängde på, var faktiskt aktiv i biltråden nu innan det lades ner för ett tag sen, sjukt imponerande över folks kunskaper! Beundransvärt!

Sen är det sjukt kul å se en del "pappa betalar"-pojkars inställning till livet roll

Biltråden var/är helig vid MNF, vi hade rätt trevliga stunder där. smile

/Michél, ytterligare en kvarvarande moderator

En av få moderatorer jag känner till har yttrat sig, Michél tongue sen var det väl "Sharky" också?

OEM <3
Marticus Meldem
19 januari 2011 · 917 Inlägg

moppefolket hänger på twostrokerider.se numera smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
G-sson
19 januari 2011 · 612 Inlägg

Skämta inte. Kunskapsnivån är inte den högsta där precis...

Marticus Meldem
19 januari 2011 · 917 Inlägg

G-sson skrev:
Skämta inte. Kunskapsnivån är inte den högsta där precis...

Ursäkta då, jag inte inte speciellt insatt i mopedforum nu för tiden.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
MiWi
19 januari 2011 · 442 Inlägg

Marticus skrev:

G-sson skrev:
Skämta inte. Kunskapsnivån är inte den högsta där precis...

Ursäkta då, jag inte inte speciellt insatt i mopedforum nu för tiden.

Svaret var menat ironiskt. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang