Är dom här basarna bra?

thobbeee
19 januari 2011 · 299 Inlägg

Detta paketet har jag: http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3008

Har alltid undrat vad det är för kina grejer.
Visst, bra ljud är det men de lilla slutsteget känns inte som det är bra.. står det ger 500w rms men kan jag knappast tro?
Funderar på att köpa ett nytt, dock vet jag inte vilket steg man skulle köpa, vet inte om basarna är lättdrivna men är det någon som kan tipsa om något bra men ändå så billigt som möjligt som skulle klara dom här basarna?
Tack på förhand!

Mvh

BMW 528i "Rurre" (2000)
Davidzzon DAVEO
19 januari 2011 · 513 Inlägg

Nej. Säger som någon annan här på forumet, "Varför fastnar många nybörjare för detta?".

tips, hm.. Börjar med; Hur mycket pengar har du tänkt att lägga? Vad ska det sitta i för bil?

Senast redigerat av Davidzzon (19 januari 2011)

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.
thobbeee
19 januari 2011 · 299 Inlägg

Davidzzon skrev:
Nej. Säger som någon annan här på forumet, "Varför fastnar många nybörjare för detta?".

tips, hm.. Börjar med; Hur mycket pengar har du tänkt att lägga? Vad ska det sitta i för bil?

nej jag klarar mig med det jag har men hade gärna velat veta hur pass bra steget är.. just nu sitter det i min vinterbil, en saab 9000 men min "riktiga" bil ska jag ha det i,  i sommar så det är i den det ska vara. Har haft den där hela förra sommaren. Och det är en bmw 528i-00.

BMW 528i "Rurre" (2000)
Tokken Team dBakuten
19 januari 2011 · 3 453 Inlägg

thobbeee skrev:
nej jag klarar mig med det jag har men hade gärna velat veta hur pass bra steget är..

Det är ett überskitsteg.. kort och gott.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
thobbeee
19 januari 2011 · 299 Inlägg

Tokken skrev:

thobbeee skrev:
nej jag klarar mig med det jag har men hade gärna velat veta hur pass bra steget är..

Det är ett überskitsteg.. kort och gott.

Hahahaha då är det som jag trodde. Men vad kan dom "riktiga" watten ligga på på det steget tror du? Lär ju inte vara för mycket alltså

BMW 528i "Rurre" (2000)
Ompa2000 ...!!!???
19 januari 2011 · 257 Inlägg

Tokken skrev:

thobbeee skrev:
nej jag klarar mig med det jag har men hade gärna velat veta hur pass bra steget är..

Det är ett überskitsteg.. kort och gott.

Hahaha überskitsteg...

Den frasen snor jag!

Frippe_L Gladen Audio
19 januari 2011 · 2 388 Inlägg

thobbeee skrev:

Tokken skrev:

thobbeee skrev:
nej jag klarar mig med det jag har men hade gärna velat veta hur pass bra steget är..

Det är ett überskitsteg.. kort och gott.

Hahahaha då är det som jag trodde. Men vad kan dom "riktiga" watten ligga på på det steget tror du? Lär ju inte vara för mycket alltså

2x50-2x100w kanske sen finns det fler som inte riktigt håller specen.
Gas gamla Alpha X4 steg som skulle lämna 4x100w mättes iaf upp till runt 4x35 i ett slutstegstest för några år sen när det fortfarande fanns Bilstereotidning att köpa. även det steget såldes ju ofta ihop med en dubbel 12" låda, kan inte heller räckt till att driva nåra basar bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
thobbeee
19 januari 2011 · 299 Inlägg

aha okej. Tack för svaren, då vet jag hur dåligt det är.  Visste att de va skitsteg men haha uberskitsteg va ett bra ord för det!
Jaha då är det bara att leta nytt slutsteg.
Men basarna då? asså ligger dom på uberskit nivå eller kan dom funka hyffsat med ett bättre slutsteg?

BMW 528i "Rurre" (2000)
huntelaar DLS
19 januari 2011 · 1 147 Inlägg

thobbeee skrev:
aha okej. Tack för svaren, då vet jag hur dåligt det är.  Visste att de va skitsteg men haha uberskitsteg va ett bra ord för det!
Jaha då är det bara att leta nytt slutsteg.
Men basarna då? asså ligger dom på uberskit nivå eller kan dom funka hyffsat med ett bättre slutsteg?

Utan att ha hört, men det ser lustigt ut. Så jag drar hela märket över en kam och säger att det är skit. Köp något prisvärt och inte massa lull-lull skit.
Leta efter kända märken när du letar bas och steg.

Frippe_L Gladen Audio
19 januari 2011 · 2 388 Inlägg

thobbeee skrev:
aha okej. Tack för svaren, då vet jag hur dåligt det är.  Visste att de va skitsteg men haha uberskitsteg va ett bra ord för det!
Jaha då är det bara att leta nytt slutsteg.
Men basarna då? asså ligger dom på uberskit nivå eller kan dom funka hyffsat med ett bättre slutsteg?

En dålig bas kan låta hyfsat med bra steg och en bra bas kan låta kasst med dåligt steg.
Testa o köp nåt steg, begagnat om så önskas men leta isf efter nåt som kostade iaf 2-3k nytt och inte såldes på Billebro.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
huntelaar DLS
19 januari 2011 · 1 147 Inlägg

Frippe_L skrev:

thobbeee skrev:
aha okej. Tack för svaren, då vet jag hur dåligt det är.  Visste att de va skitsteg men haha uberskitsteg va ett bra ord för det!
Jaha då är det bara att leta nytt slutsteg.
Men basarna då? asså ligger dom på uberskit nivå eller kan dom funka hyffsat med ett bättre slutsteg?

En dålig bas kan låta hyfsat med bra steg och en bra bas kan låta kasst med dåligt steg.
Testa o köp nåt steg, begagnat om så önskas men leta isf efter nåt som kostade iaf 2-3k nytt och inte såldes på Billebro.

Billebro är en skön snubbe.
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9903/01/grabbar.html

Putte-Penzel Billackerare
20 januari 2011 · 231 Inlägg

huntelaar skrev:

Frippe_L skrev:

thobbeee skrev:
aha okej. Tack för svaren, då vet jag hur dåligt det är.  Visste att de va skitsteg men haha uberskitsteg va ett bra ord för det!
Jaha då är det bara att leta nytt slutsteg.
Men basarna då? asså ligger dom på uberskit nivå eller kan dom funka hyffsat med ett bättre slutsteg?

En dålig bas kan låta hyfsat med bra steg och en bra bas kan låta kasst med dåligt steg.
Testa o köp nåt steg, begagnat om så önskas men leta isf efter nåt som kostade iaf 2-3k nytt och inte såldes på Billebro.

Billebro är en skön snubbe.
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9903/01/grabbar.html

Ööööhhh.....?? hmm

Man har det inte roligare än man gör på sig!
Volvo V70 GLT "Seppo" (1997)
Ford Fairlane 500 "63an" (1963)
Ford Fairlane "-62an-" (1962)
thobbeee
20 januari 2011 · 299 Inlägg

HAHAHAHAHA eeh?! snön snubbe. Mene hittade ett billigt Denver slutsteg, inget märke jag direkt känner igen så tänkte fråga om ni har erfarenhet av det.. någon som vet om det är något att ha? ger den ut den vatt dom lovar?

BMW 528i "Rurre" (2000)
Cyklop
20 januari 2011 · 1 277 Inlägg

denver. njaaa inte det bästa vell, rekomenderar hellre mds, har bara bra erfarenheter från dom

thobbeee
20 januari 2011 · 299 Inlägg

cykelpump skrev:
denver. njaaa inte det bästa vell, rekomenderar hellre mds, har bara bra erfarenheter från dom

aha okej, ja jo mds, mutant och kicker är väl dom jag tror mest på. Men just i nuläget har jag inte bra ekonomi då jag går i skolan så har inte pengar till att lägga nårra tusen på slutsteg just nu. Så för tillfället vill jag bara köpa ett slutsteg som är bättre än det jag har nu, så får jag byta upp mig senare. För Hittade ett Denver på pricerunner som låg 1a över slutsteg och det var billigt. Kollade på recensioner om det och verkade inte va något att klaga på på det steget. Så funderar på att dra till på det så länge, så får man köpa ett bättre så fort jag har lite mer pengar till det smile

BMW 528i "Rurre" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang