Golf gti 96a tändningsproblem

_NoDDaN_
8 februari 2011 · 133 Inlägg

Micha_Riskok skrev:
byt spolen..skruvat o klöddat med en polo i nån dag,men visade sig vara spolen,men särat allt på bilen innan haha.. va ingen gnista på den iheller..

Jag har bytt tändspole

NoDDaN
Micha-J
8 februari 2011 · 159 Inlägg

_NoDDaN_ skrev:

Micha_Riskok skrev:
byt spolen..skruvat o klöddat med en polo i nån dag,men visade sig vara spolen,men särat allt på bilen innan haha.. va ingen gnista på den iheller..

Jag har bytt tändspole

okej såg de nu neutral prova bytt ut jordkablarna,ir kanske gjort det med? den från batteri till kaross/motor och den på insugtill torpedplåt..

_NoDDaN_
8 februari 2011 · 133 Inlägg

Micha_Riskok skrev:

_NoDDaN_ skrev:

Micha_Riskok skrev:
byt spolen..skruvat o klöddat med en polo i nån dag,men visade sig vara spolen,men särat allt på bilen innan haha.. va ingen gnista på den iheller..

Jag har bytt tändspole

okej såg de nu neutral prova bytt ut jordkablarna,ir kanske gjort det med? den från batteri till kaross/motor och den på insugtill torpedplåt..

Kan de vara så enkelt? För bilen gick igång i 2 minuter förut gick ut skrapade rutorna sen dog den.. Motorn tuggar och går men den tänder aldrig.. Får inte den minsta lilla gnista.. Så det kan ha och göra med jordningen tror du? hmm kan de inte vara nå elfel med fördelaren?

NoDDaN
RD_87 Skrotsamlare
8 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Kan vara vevaxelgivaren/hallgivaren? Har klarat mig ifrån VW så jag är inte säker på hur det är uppbyggt men någon här vet säkert! Vevaxelgivare skulle kunna förklara det mesta iaf.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Micha-J
8 februari 2011 · 159 Inlägg

_NoDDaN_ skrev:

Micha_Riskok skrev:

_NoDDaN_ skrev:
Jag har bytt tändspole

okej såg de nu neutral prova bytt ut jordkablarna,ir kanske gjort det med? den från batteri till kaross/motor och den på insugtill torpedplåt..

Kan de vara så enkelt? För bilen gick igång i 2 minuter förut gick ut skrapade rutorna sen dog den.. Motorn tuggar och går men den tänder aldrig.. Får inte den minsta lilla gnista.. Så det kan ha och göra med jordningen tror du? hmm kan de inte vara nå elfel med fördelaren?

fördelaren(halgivare) känns det inte som,imed du får inte ut gnista från spolen?prova bytt jorbkablarna, hade klödd med polon jag meckat med,bytade jordkablarna funka prima sen gav spolen upp byta spolen,o funkar kanoners..tillägger va småproblem med elen innan.men efter byte av jordkablar så funkar allt o utan problem..

Senast redigerat av Micha_Riskok (8 februari 2011)

_NoDDaN_
8 februari 2011 · 133 Inlägg

Micha_Riskok skrev:

_NoDDaN_ skrev:

Micha_Riskok skrev:
okej såg de nu neutral prova bytt ut jordkablarna,ir kanske gjort det med? den från batteri till kaross/motor och den på insugtill torpedplåt..

Kan de vara så enkelt? För bilen gick igång i 2 minuter förut gick ut skrapade rutorna sen dog den.. Motorn tuggar och går men den tänder aldrig.. Får inte den minsta lilla gnista.. Så det kan ha och göra med jordningen tror du? hmm kan de inte vara nå elfel med fördelaren?

fördelaren(halgivare) känns det inte som,imed du får inte ut gnista från spolen?prova bytt jorbkablarna, hade klödd med polon jag meckat med,bytade jordkablarna funka prima sen gav spolen upp byta spolen,o funkar kanoners..tillägger va småproblem med elen innan.men efter byte av jordkablar så funkar allt o utan problem..

Räcker det med att hitta vad dom sitter nånstans från Minus till karossen. skruva lös dom och göra rent vid festen och så? Eller rekomenderar du att köpa helt ny kabel och fot?

Senast redigerat av _NoDDaN_ (8 februari 2011)

NoDDaN
Jollejas
16 februari 2011 · 99 Inlägg

Jag har precis samma problem med min GTI -96a. Den går när den är kall men sedan så bara tvärstannar den och sedan inte går att få igång förens den har svalnat. Har inte heller någon gnista. Provade att byta både spole, kablar och fördelare men det hjälpte inte. Så jag tror att det är vevaxelgivaren som har gett upp.

Såg att tråden är ca en vecka gammal nu. Har du fått ordning på din?

Eller tvärtom!
_NoDDaN_
27 februari 2011 · 133 Inlägg

Jollejas skrev:
Jag har precis samma problem med min GTI -96a. Den går när den är kall men sedan så bara tvärstannar den och sedan inte går att få igång förens den har svalnat. Har inte heller någon gnista. Provade att byta både spole, kablar och fördelare men det hjälpte inte. Så jag tror att det är vevaxelgivaren som har gett upp.

Såg att tråden är ca en vecka gammal nu. Har du fått ordning på din?

Hej ne jag har gett upp men jag tror det är det du säger. ska sälja den nu smile

NoDDaN
Micha-J
27 februari 2011 · 159 Inlägg

_NoDDaN_ skrev:

Micha_Riskok skrev:

_NoDDaN_ skrev:

Kan de vara så enkelt? För bilen gick igång i 2 minuter förut gick ut skrapade rutorna sen dog den.. Motorn tuggar och går men den tänder aldrig.. Får inte den minsta lilla gnista.. Så det kan ha och göra med jordningen tror du? hmm kan de inte vara nå elfel med fördelaren?

fördelaren(halgivare) känns det inte som,imed du får inte ut gnista från spolen?prova bytt jorbkablarna, hade klödd med polon jag meckat med,bytade jordkablarna funka prima sen gav spolen upp byta spolen,o funkar kanoners..tillägger va småproblem med elen innan.men efter byte av jordkablar så funkar allt o utan problem..

Räcker det med att hitta vad dom sitter nånstans från Minus till karossen. skruva lös dom och göra rent vid festen och så? Eller rekomenderar du att köpa helt ny kabel och fot?

Jag bytade kabel och skorna.o gör rent wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang