Köra avställd och oförsäkrad bil på SLÄP till besiktningen. lagligt?

Rock-Star
1 mars 2012 · 2 982 Inlägg

Conceited skrev:
va? var bor ni grabbar? bor ni i sverige eller? jag har alltid kört min bil avställd oförsäkrad till besiktning å de har aldrig sagt ett skit. jag ställer aldrig på bilen.. varför ska jag betala massa onödiga pengar för? jag blev till och med stoppad av polisen igår för kontroll av körkort å alkohol.. de kollade icke om min bil var påställd eller ej. och jag visade inte att jag dolde något big_smile

asså... NAJS WORK!! du inspirerar...

kenny_crx
1 mars 2012 · 836 Inlägg

Conceited skrev:

Thomasnordin skrev:

Conceited skrev:

det ska du skita i! jag kör vad jag vill, hur jag vill och när jag vill. jag har råd ska du veta, å alla som skriver ovan har det också, vi gör något annat skoj med pengarna big_smile. skatt å liknande betalar du, å vi njuter av de.

Först skriver du att du knappt kan leva på din lön

    "nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika.."


och nu skriver du "Jag har råd ska du veta" dax att bestämma sig nu...

okej, hade bara lust och jävlas. det e bara skoj, forum snack liksom, jag har aldrig kört bilden avställd, visst det e mycket pengar som går åt, men det e det värd som ovan skriver. om olyckan e framme så kan det kosta mycket mer + böter och ev missa körkoret.. det blir mycket besvär, så nej jag har aldrig vågat faktiskt. de enda som var sant i det hela var det med lönen, tycker att en stor del går åt skatten och det blir inte mycket kvar och leva på även fast man sliter som fan, jobbar 100% å lite till. BTW 35% räkningar (skatt och försäkring är inräknade XD)
jag hade bara lite tråkigt och ville jävlas. nu kom du på mig så jag ger mig XD

MVH

Krävs verkligen en SAAB ägare att bete sig som du gör! ser inte riktigt det roliga...tror inte någon blev speciellt upprörd utan bara oroliga för hur dum i huvet du faktiskt är!!! och nu e ja ÄNNU MER OROLIG för hur dum i huvet du e..:S och håller med Evil att folk som kör oförsäkrat borde råka illa ut!

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Conceited GARAGET V.D.
1 mars 2012 · 900 Inlägg

kenny_crx skrev:

Conceited skrev:

Thomasnordin skrev:
Först skriver du att du knappt kan leva på din lön

    "nej, men som att "att betala skatten räddar liv"... det enda nackdelen e att man står för kostnaderna helt själv, inget annat kommer att förändras.. typiskt svenskar ska vara så lagliga hela tiden. man tjänar 14000 kr i månaden 45% hyran. 35% räkningar (om du har tur förstås) 10% annat... va fan ska man leva på då? å de jävlarna skickar våra skatt pengar till Afrika.."


och nu skriver du "Jag har råd ska du veta" dax att bestämma sig nu...

okej, hade bara lust och jävlas. det e bara skoj, forum snack liksom, jag har aldrig kört bilden avställd, visst det e mycket pengar som går åt, men det e det värd som ovan skriver. om olyckan e framme så kan det kosta mycket mer + böter och ev missa körkoret.. det blir mycket besvär, så nej jag har aldrig vågat faktiskt. de enda som var sant i det hela var det med lönen, tycker att en stor del går åt skatten och det blir inte mycket kvar och leva på även fast man sliter som fan, jobbar 100% å lite till. BTW 35% räkningar (skatt och försäkring är inräknade XD)
jag hade bara lite tråkigt och ville jävlas. nu kom du på mig så jag ger mig XD

MVH

Krävs verkligen en SAAB ägare att bete sig som du gör! ser inte riktigt det roliga...tror inte någon blev speciellt upprörd utan bara oroliga för hur dum i huvet du faktiskt är!!! och nu e ja ÄNNU MER OROLIG för hur dum i huvet du e..:S och håller med Evil att folk som kör oförsäkrat borde råka illa ut!

nejdå SAAB har inte med saken att göra.. det kan lika gärna vara en kebab racer, sån som du har o_O .
jag fick liv på tråden iallafall. och sen det där med att du inte ser det roliga, blev orolig å sånt Anna Ankasnanack så säger jag bara I am whut I am, you could like it or love it.. It feels good to pull 50 grand & think nothin of it..Fuck it!! there is nothin you could do to stop my shine.. This is God's plan homey, this is not mine

Senast redigerat av Conceited (1 mars 2012)

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Hamilton
1 mars 2012 · 8 873 Inlägg

Låser då tråden inte längre handlar om ursprungsfrågan som redan tycks vara löst.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang