Vem utför bästa rostskyddsbehandlingen?

elektronikfreak tummen mitt i handen
24 januari 2011 · 162 Inlägg

Tjenare!

Är på gång att köpa en "ny" begagnad bil. Den här gången blir det en Saab 9-5 2,3t -99 Kombi med lite drygt 16K på mätaren. Snygg o fräsch.  smile

Eftersom jag hade tänkt behålla bilen några år så tänkte jag redan nu börja planera att rostskyddsbehandla bilen. Senast jag rostskyddsbehandlade en bil var ganska många år sedan o då använde jag "Tuff Cote Dinol" tror jag de hette. Eller var det "Tuff Cote Dinitrol"??? Ja, jag minns inte riktigt. Men frågan är vad man bör satsa på idag 2011? Eller är det bara att dra iväg till Biltema o köpa några sprayflaskor o hissa upp bilen på domkraften o spraya på lite på underredet o köpa en sådan där slang med massor av hål på spraya i dörrar o hålrum? Billigare blir det i vart fall.

Några kommentarer?

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
940R
24 januari 2011 · 1 567 Inlägg

Ingen anning vad som är bäst tror alla är lika bra eller dåliga wink Huvudsaken är ju att det gör sitt jobb och skyddar din bil imot rost undertill.Min bil skall in nu i veckan på en firma här på västkusten och få sig en behandling.Får se resultatet om några år eller vid varje bes om den klarar sig bra undertill.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
jidubbelve
8 mars 2011 · 14 Inlägg

Jag rekommenderar Fackkedjan Tectyl. De har de modernaste rostskyddsprodukterna.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 mars 2011 · 17 556 Inlägg

Det finns ju ett forum här som heter just "Bilvård och biltvätt" Kolla runt där! Jag ska väl inte uttala mig eftersom det finns en rekondfirma i familjen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang