Bilstereo i Sierra -92

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

skulle behöva hjälp med kopplingsschema eller nåt liknande till stereon i min sierra... sitter en original bandare som är lite lagom kul att lyssna på tänkte stoppa i en mp3:a istället.......

Senast redigerat av koppartaket (20 juli 2006)

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

förstår inte riktigt vill du sätta i en ny sterio el?

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

bmw_z skrev:
förstår inte riktigt vill du sätta i en ny sterio el?

jepp en mp3 spelare.. det sitter inte med samma sorts kontakter..

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

okej då så . gör så att du drar till mekonomen o köper nya kontakt stycken . tror dom kosta 80kr . där står vilken som är jord + mm . så kollar du bara vilken som är + och - o sen är de bara koppla in högtalarna i stycket sen e de klart big_smile

så gjorde jag på min för ca en månad sen eftersom kontakten inte var likadan från bil som sterio

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

bmw_z skrev:
okej då så . gör så att du drar till mekonomen o köper nya kontakt stycken . tror dom kosta 80kr . där står vilken som är jord + mm . så kollar du bara vilken som är + och - o sen är de bara koppla in högtalarna i stycket sen e de klart big_smile

så gjorde jag på min för ca en månad sen eftersom kontakten inte var likadan från bil som sterio

Har det nån betydelse om den gammla stereon har nån sorts belysningsjustering som ändras med hjälp av ljusknappen i bilen..?? Displayen å knapparna tänds å släcks åt alla håll..

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

den funktionen kommer antagligen inte fungera med nya sterion . har faktist aldrig hört talas om någon sådan knapp

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

Hehe det kanske är kortslutning i den tongue

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

ja de låter fan nästan så . hehe sterion ska inte ha nånting på belysningen att göra . såvida du inte vart där o mekat ihop nån specielare

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

hehe har precis köpt bilen så jag har inte hunnit greja nåt med det än .. annars hade det mycket väl kunnat vara så .. smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

smile

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

Jaja... tack för hjälpen i alla fall... big_smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
CyClone
20 juli 2006 · 15 Inlägg

Åk till BRL eller MDS o köp rn färdig sladd, bara att sätta ihop med dom befintliga sladdarna så blir det en iso kabrl av fords orginal....

Mvh

Looka at you now Tony
Volvo S80 "D5 Summum Polestar" (2011)
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

de var precis vad jag menade . finns sånna kontakter på mekonomen

koppartaket
20 juli 2006 · 116 Inlägg

mm har fått det förslaget av två nu så det är nog bara att invänta morrondagen så affären öppnar hehe.. Tack för hjälpen:)

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

varsågod smile

koppartaket
22 juli 2006 · 116 Inlägg

Fan va simpelt.. Fanns ju en övergång från sierras kontakter till vanlig ISO, va nöjd ja e big_smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

grattsi hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang