Problem att få motorn att gå ordentligt!

TitoFF
30 januari 2011 · 23 Inlägg

Hej!


För några dagar sedan hissade jag ner en b230fk -97 motor i Min 760 Tic med Motronic system och har problem att få allt att fungera.

har byt alla givare från mitt gamla block förutom den givare som sitter närmast torpedplåten för det hålet är pluggat i den nya toppen, jag sökte lite på internet vad det var för givare och fattade det som det var temperaturgivare till kallstarts spridaren, rätta mig om jag har fel ? tänkte att det ska väll gå utan den ?

Sen så har motortempgivaren och kalstartsspridaren samma kontakt,
Någon som vet hur man ser vilken som ska sitta var ?

sen så har tomgånsmotorn och spjällägesgivaren samma kontakt,
Någon som vet hur man ser vilken som ska sitta var ?

kopplade in allt och skulle som om den startade den tände och gick men var tvungen att gasa för att hålla den vid liv och när man gasar åker den upp i varv men efter 1sekund så dör den och varvet går ner, sen går den upp i varv igen och sedan dör den sedan upp igen och håller på så.

tänkte jag provar att rycka ur Tomgånsmotorn , och den gick igång men ingen tomgång då heller, men så slutade den att tappa varv i alla fall, men tycker den misständer lite när man håller den stabilt på varv.

Tänkte om det kanske är något med vacum slangarna så jag pluggade alla uttag förutom till bromsservo/btr och tomgånsmotor. men samma fel.

Någon som har en bild eller vet exakt var alla vacum utag är till ?

Någon som vet vad det kan vara för fel ?

Tacksam för svar!

mvh TitoFF

Audi A4 "Tadden" (2002)
Kibil
30 januari 2011 · 552 Inlägg

Ingen tomgång? Kass tomgångsventil, gasspjäll givare. Varar trögt/hackar? Troligen lmm.

TitoFF
30 januari 2011 · 23 Inlägg

wink

Kibil skrev:
Ingen tomgång? Kass tomgångsventil, gasspjäll givare. Varar trögt/hackar? Troligen lmm.

nepp ingen tomgång, men ska inte tomgången gå upp bara om man rycker ut sladden till tomgånsmotorn om det är den du syftar på? gasspjälsgivaren klickar i alla fall.

tack för svar!

Men ingen som vet hur exakt kablarna ska sitta ?

Audi A4 "Tadden" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang