Billig Bakhjulsdriven Vinterbil!!

LocKtar Herr
22 juli 2006 · 1 722 Inlägg

Vill ju helst ha en bil som är billig i försäkring skatt och bensin! annars vare fina bilar ni föreslog!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Chrillee House/Trance diggare
22 juli 2006 · 287 Inlägg

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:

Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

Blä blä blä...Menade givetvis en 'äkta' GLT. En äkta GLT motor har 159HK, jag har enbart en GL/T, alltså GLT i utrustningsväg, men ej i motoreffekt.

Fast tror redan att någon har förklarat det. smile

_Granlund_
22 juli 2006 · 61 Inlägg

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:

Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

en 740 glt har då faan inte några 116 hk iaf.!!!!!! det är gl som har det! om dom är från 88 lr nyare. men därimot dinns det gl med t paket som har en 8 ventils b230f. glt är 16 ventilare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och har 159 hk.

Mavric
22 juli 2006 · 176 Inlägg

Ford sierra sedan. årsmodel typ 90 (billigaste modelen nu som inte e rent förstörd plus de e med docha motorn så du har fler hk än pinton)
har sj en sierra sedan 92 GT som vinterbil. rolig som fan att kasta runder på vintern (väldigt lätt) men gåt perfekt att köra med som vanligt bruk med.. smile

/Mavric\ :)
Aatos
22 juli 2006 · 291 Inlägg

Joo, jag vet att pinton och dohc e helt olika motorer... Och jag skrev ju att min dohc drar ungefär 0,8l milen, eftersom det inte e så stor skillnad på bränsleförbrukningen mellan pinton o dohc, pinton kanske vill ha lite mer..
Menmen, pinton är ju mycket mera trimvänlig iallafall...

Necrodamus skrev:
Nu måste jag väl säga att du snackar skit ändå.. Pinto motorn är ju den som satt i första generationen Sierra med enkel överliggande kam, dvs OHC. DOHC motorn kom i Sierra 89 och hade dubbla överliggande kammar, dv.s den motorn du har som du beskriver drar 0,8l milen..

Aatos skrev:
helt klart en ford sierra, ingen bensinslukande volvo...
Sierran är en myckt rolig bil att leka med, men då skall du köpa en med pinto motorn...
och dom är billiga i drift, min dohc drar ca 8L/100km blandad körning..

bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
22 juli 2006 · 366 Inlägg

en Bmw 325 e ju aldrig fel:D

precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

dom e riktigt kul

Muz Wallraff
22 juli 2006 · 319 Inlägg

_Granlund_ skrev:

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

en 740 glt har då faan inte några 116 hk iaf.!!!!!! det är gl som har det! om dom är från 88 lr nyare. men därimot dinns det gl med t paket som har en 8 ventils b230f. glt är 16 ventilare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och har 159 hk.

så sant så!

civic Naturally Aspiranted
22 juli 2006 · 543 Inlägg

Fattar inte varför folk slänger ur sig massa skit de inte har en blekaste aning om. :S

men iallafall... har kört 740,240 och bmw 320 på vintern och själv tycker jag Bmw'n är lite "starkare" jämfört med Volvo bilarna, men självklart är det kul att köra brett med både 2/7-serien också.

Finner du en billig 3-serie BMW tycker jag du borde köpa den.

Mvh

laynus
22 juli 2006 · 256 Inlägg

140?
240?
245?
740?
745?

ironhead volvoraggare
22 juli 2006 · 4 776 Inlägg

Davv3 skrev:

ironhead skrev:
bmw är dyra att leka med

Min är lika billig som en 740, om inte billigare ibland..

reservdelarna är dyra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
okkar
22 juli 2006 · 694 Inlägg

dante05 skrev:
Ford sierra, hade en sån förra vintern gick o köra fiiint med skit med wink

haha varför kör du inte volvon förtongue? du har ju värsta bra plog på fram och allt;) skulle gå skit bra;) lovar:) haha har sierra delad bakaxel?!

Ony Starmate
22 juli 2006 · 41 Inlägg

köp en ford sierra då kan du hitta en rikyigt fin för 8k

BMW 325i (1994)
Aatos
22 juli 2006 · 291 Inlägg

okkar skrev:

dante05 skrev:
Ford sierra, hade en sån förra vintern gick o köra fiiint med skit med wink

haha varför kör du inte volvon förtongue? du har ju värsta bra plog på fram och allt;) skulle gå skit bra;) lovar:) haha har sierra delad bakaxel?!

Joo, sierra har delad bakaxel...

ryttersson
22 juli 2006 · 454 Inlägg

fredde85 skrev:
http://www.blocket.se/vi/8727674.htm?ca=19_s
eller en sån här är nog roligare än både omega o volvo

http://www.blocket.se/vi/8833964.htm?ca=19_s

http://www.blocket.se/vi/8776170.htm?ca=19_s

http://www.blocket.se/vi/8283182.htm?ca=19_s

jag får no säga att tipset om bmw:n som har gått över 40.000 mil inte var nå vidare smile

precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

Självklart är de kul o sladda på vintern , men ta dde lungt grabbar . jag var ute och åkte med ett par polare i vintras . vi var 10-15 vinterbilar . stod i tidningen om att "vii" förr eller senare skulle krocka med något ,, vi tog självklart inte allvarligt på de . var ute o busa hela natten . precis innan vi skulle ¨åka hem så kör en kompis in i en stålpe med sin volvo 740 i ca 90km\h . snurra 2varv rakt in i en stenmur . tjejen som satt med i bak svimmade pass\och föraren klara se med nackspärr .

tjejen som svimmade hade svåra ryggskador . när vi kom fram till kss skövde .

Spelis
23 juli 2006 · 1 926 Inlägg

Nu var det slut på det roliga...hur gick det för tjejen ?? hmm

bmw_z skrev:
Självklart är de kul o sladda på vintern , men ta dde lungt grabbar . jag var ute och åkte med ett par polare i vintras . vi var 10-15 vinterbilar . stod i tidningen om att "vii" förr eller senare skulle krocka med något ,, vi tog självklart inte allvarligt på de . var ute o busa hela natten . precis innan vi skulle ¨åka hem så kör en kompis in i en stålpe med sin volvo 740 i ca 90km\h . snurra 2varv rakt in i en stenmur . tjejen som satt med i bak svimmade pass\och föraren klara se med nackspärr .

tjejen som svimmade hade svåra ryggskador . när vi kom fram till kss skövde .

dr_weber Senator
23 juli 2006 · 323 Inlägg

lätt en ford sierra med v6:a eller en manta gsi eller ascona b!!!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
volume Blyfot
24 juli 2006 · 142 Inlägg

som vinterbil är ford sierra klart roligast och köra för den går utav bara helvete och den är som du ville bakhjulsdriven.

fredde85
24 juli 2006 · 1 798 Inlägg
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang