Fläkt fel Volvo 740 - 90

ceem
2 februari 2011 · 102 Inlägg

Tjena!!

Har ett problem här med min bil, fläkten har lagt av och ac knappen blinkar bara. Det är klimatanläggning på den. Vad kan felet vara?

Tack på förhand!

Mvh

Bergztrom Diesel är det enda rätta!
2 februari 2011 · 229 Inlägg

Kolla så inte kablen till fläkten hoppat ur? hänt mig. säkringen gått?

ceem
3 februari 2011 · 102 Inlägg

Vilken kabel menar du? Inga brända säkringar iaf.
Mvh

Bergztrom Diesel är det enda rätta!
3 februari 2011 · 229 Inlägg

fläktet sitter väl vid fötterna till passageraren under panelen, kolla så inte kablen lossnat eller brunnit.

twin_cam Smålänning
3 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Sitter jordpunkter typ bakom styrboxen, kolla så inte den hoppat av.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ceem
6 februari 2011 · 102 Inlägg

tack för era svar! Men vart sitter styrboxen? är det en vanlig fläkt som sitter där under eller är det någon "låda" eller något som man skall kolla?

Mvh

Bergztrom Diesel är det enda rätta!
6 februari 2011 · 229 Inlägg

Styrboxen som jag tror twin_cam menar är den som sitter under plastdetaljer där passageraren har sina fötter på höger sida.. oftast brukar fläkten sitta under där med 3 skruv, men kablen ser man om man sätter under huvudet.

ceem
6 februari 2011 · 102 Inlägg

okej, tack så mycket! skall kolla detta sen:) Men kan indikationslampan på ac panelen blinka om kabeln har lossnat?

twin_cam Smålänning
6 februari 2011 · 7 877 Inlägg

ceem skrev:
okej, tack så mycket! skall kolla detta sen:) Men kan indikationslampan på ac panelen blinka om kabeln har lossnat?

Japp. Den talar om att något är fel när den blinkar, och går inte fläkten är ju något fel smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang