Volvo 850 t5 plötsligt slö som bara den

ejon_850
9 februari 2011 · 878 Inlägg

Skitsamma...


Måste nu ha seriöst hjälp med en fråga.

Jag är orolig att ljuddämparen har säckat ihop. Men om den skulle säckat ihop skulle den väl inte gå bra om jag rycker Wastgate slangen?, då går ju bilen som fan, även fast den segar när jag har den i.

All The best
MVH
Jonas .L
Glimbrink
9 februari 2011 · 723 Inlägg

ejon_850 skrev:
Skitsamma...


Måste nu ha seriöst hjälp med en fråga.

Jag är orolig att ljuddämparen har säckat ihop. Men om den skulle säckat ihop skulle den väl inte gå bra om jag rycker Wastgate slangen?, då går ju bilen som fan, även fast den segar när jag har den i.

Då kan det inte vara ljuddämparen.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Hittat felkoder nu:)

2-3-1 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering dellast, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering dellast, vid undregräns (för fet)

2-3-2 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övregräns (för mager)


Ny lambdasond som gäller ?

All The best
MVH
Jonas .L
unreal-THR
10 februari 2011 · 24 Inlägg

Jonas, Fõr en gángs skull testa med att kõpa ny lamdasond. bilen ãr gammal och sánnt som lmm och lamdasond háller inte fõr en evighet..  sá vága testa nágot sjãlv innan du gõr fler trádar om bilen!

Senast redigerat av unreal-THR (10 februari 2011)

"Buhu.. Den Dumma Saab-Bögen Sa Att Min 740 är Ful"
TurbOla Reservdansk
10 februari 2011 · 6 271 Inlägg

Min bil blev helt sjukt trött också.
Ingen ork, dåligt ladd, o.s.v.

Jag köpte nya silikonslangar på hela trycksidan.

Sen gick bilen som aldrig förr.

Då var det den vulkade slangen till tomgångsmotorn som spruckit, en liten spricka som inte syntes förrän man försökte ladda rejält.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Jag vet, men den slangen har jag tittat tio tals gånger och även tejpat hela den för att verkligen se om det är den som läcker men inget  där.

All The best
MVH
Jonas .L
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Eftersom bilen går väldigt fettigt, stiften är kolsvarta efter en liten sväng och den börjar gå orent på tomgången då så känns det som att det är läckage ngnstans ?

All The best
MVH
Jonas .L
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Men eftersom lambda lampan inte lyser då ?hmm

All The best
MVH
Jonas .L
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Fyfan vad dryga vissa verkligen är här.

Jag skrev tydligt men lambda lampan lyser ju inte?

Tycker du det är otrevligt så skippa att svara till folk, jag undrade om lambdalampan brukar lysa om den är kass.

All The best
MVH
Jonas .L
TurbOla Reservdansk
10 februari 2011 · 6 271 Inlägg

Det finns ingen lambda-lampa på bilen.

Läser du instruktionsboken så står det tydligt att det är motorelektroniklampan.

Vilket innebär att det kan innebära väldigt många saker.

Eftersom den inte lyser omfattas felet inte av motorelektroniken, eller är lampan borttagen/trasig.

Du har skrivit flera gånger att du tror det är fel på ljuddämparen.
Varför skulle det vara det?

Det skulle skramla som tusan om den, ifall innehållet rostat itu eller något, samt ljudet skulle bli helt annorlunda.

Senast redigerat av TurbOla (10 februari 2011)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

det var bara något jag trodde. jag tror själv att det är luftläcka men hittar verkligen inte det, och var någonstans kan det vara..
blir antagligen lämna in den på bilverkstad.

All The best
MVH
Jonas .L
Glimbrink
10 februari 2011 · 723 Inlägg

ejon_850 skrev:
Fyfan vad dryga vissa verkligen är här.

Jag skrev tydligt men lambda lampan lyser ju inte?

Tycker du det är otrevligt så skippa att svara till folk, jag undrade om lambdalampan brukar lysa om den är kass.

Haha är folk dryga?? Det är ju du som är drygast som inte tar åt dig ett skit vad folk SOM KAN DETTA säger till dig. Om det inte finns någon jävla lambda lampa så kommer det inte lysa heller, det finns en motorelektroniklampa som kan tändas i samma veva som lambda går sönder men inget som säger att den är hel bara för den inte lyser..

Gör som folk säger istället för att tejpa tryck slangar????!?!?! vad tänker du med?! bara byt dem om du vill ha något resultat du kan inte laga en skadad slang... herregud

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

Glimbrink.

Har inte sagt att dom varit spruckna men för att verkligen vara hundra att den inte är det! så är det värt att testa och se!

Smutsa inte tråden nu.
Räcker...

All The best
MVH
Jonas .L
ejon_850
10 februari 2011 · 878 Inlägg

tänkte även se ni som köpt nya slangar silikonslangar.
vart har ni köpt dom? finns det färdiga paket?, vacum slangarna är silikon redan.

All The best
MVH
Jonas .L
Glimbrink
10 februari 2011 · 723 Inlägg

ejon_850 skrev:
tänkte även se ni som köpt nya slangar silikonslangar.
vart har ni köpt dom? finns det färdiga paket?, vacum slangarna är silikon redan.

Jag smutsar inte ner någonting jag försöker få dig att förstå hur det går till..

Om du undrar efter slangar så sök på forumet här? Lite får du försöka göra själv

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
haggen90
10 februari 2011 · 496 Inlägg

ejon_850 skrev:
tänkte även se ni som köpt nya slangar silikonslangar.
vart har ni köpt dom? finns det färdiga paket?, vacum slangarna är silikon redan.

www.do88.se

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
spokenratt
10 februari 2011 · 3 860 Inlägg

Här är slang! http://www.do88.se/c/silikonslang-kit/volvo/
Bra o snabb service me, har byggt mitt tryckrör med både rör o slang från dom.. Prova byta magnetventil me kanske..?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Maartin
10 februari 2011 · 34 Inlägg

Hade exakt samma fel på min,dock saab 9000 aero, drivstegen i styrboxen var trasiga vilket gjorde att magnetventilen(som många redan nämnt) gick sönder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang