Positionslampor Blåa ?

_IbizaGTI
7 februari 2011 · 125 Inlägg

Hej!

Var kan jag beställa Positionslampor , helst blåa , så dem blir samma färg som xenon.

_IbizaGTI
7 februari 2011 · 125 Inlägg

Hittade dem http://www.jula.se/led-lampor-ba15s-2-pack-129551
kommer dem passa på min mercedes ?

HemuleN
7 februari 2011 · 94 Inlägg

Det vet jag tyvärr inte, men däremot skulle jag satsa på vita led-lampor då dessa oftast ligger runt 6000k och alltså borde matcha ditt xenon mycket bättre än blått (Tänk polisbil liksom). Blått ser oftast väldigt väldigt fattigt ut till på köpet!

_IbizaGTI
7 februari 2011 · 125 Inlägg

HemuleN skrev:
Det vet jag tyvärr inte, men däremot skulle jag satsa på vita led-lampor då dessa oftast ligger runt 6000k och alltså borde matcha ditt xenon mycket bättre än blått (Tänk polisbil liksom). Blått ser oftast väldigt väldigt fattigt ut till på köpet!

Som dem . Led Vita http://www.jula.se/led-lampor-ba15s-2-pack-129685
Men ska man ha 12 eller 24 Volt ?

HemuleN
7 februari 2011 · 94 Inlägg

_IbizaGTI skrev:

HemuleN skrev:
Det vet jag tyvärr inte, men däremot skulle jag satsa på vita led-lampor då dessa oftast ligger runt 6000k och alltså borde matcha ditt xenon mycket bättre än blått (Tänk polisbil liksom). Blått ser oftast väldigt väldigt fattigt ut till på köpet!

Som dem . Led Vita http://www.jula.se/led-lampor-ba15s-2-pack-129685
Men ska man ha 12 eller 24 Volt ?

Just så, du ska ha 12volt. 24v är mest för lastbilar och bussar.

Men om det är ba15s eller någon annan lamptyp till din bil vågar jag dock inte svara på.

_IbizaGTI
7 februari 2011 · 125 Inlägg

HemuleN skrev:

_IbizaGTI skrev:

HemuleN skrev:
Det vet jag tyvärr inte, men däremot skulle jag satsa på vita led-lampor då dessa oftast ligger runt 6000k och alltså borde matcha ditt xenon mycket bättre än blått (Tänk polisbil liksom). Blått ser oftast väldigt väldigt fattigt ut till på köpet!

Som dem . Led Vita http://www.jula.se/led-lampor-ba15s-2-pack-129685
Men ska man ha 12 eller 24 Volt ?

Just så, du ska ha 12volt. 24v är mest för lastbilar och bussar.

Men om det är ba15s eller någon annan lamptyp till din bil vågar jag dock inte svara på.

Okej Tack! Ska ta av en så får jag se om det är sån.

HemuleN
7 februari 2011 · 94 Inlägg

Det är nog säkrast, försökte kolla upp din bil i philips lampguide men lyckades inte få fram något.

_IbizaGTI
7 februari 2011 · 125 Inlägg

HemuleN skrev:
Det är nog säkrast, försökte kolla upp din bil i philips lampguide men lyckades inte få fram något.

Kolla också där , men inget vidare

PorreHattyr
8 februari 2011 · 122 Inlägg

Övertygad om att det är vanlig T5-sockel, även kallat W5W. Köp dock inte från jula, om du inte vill ha pissig kvalitet.

Volkswagen Bora V5 "Borat" (1999)
HemuleN
9 februari 2011 · 94 Inlägg

PorreHattyr skrev:
Övertygad om att det är vanlig T5-sockel, även kallat W5W. Köp dock inte från jula, om du inte vill ha pissig kvalitet.

T5 och W5W är två olika saker, W5W kallas även T10. Sen om det är sån eller Ba15s på en Merca har jag ingen koll på.

_IbizaGTI
9 februari 2011 · 125 Inlägg

PorreHattyr skrev:
Övertygad om att det är vanlig T5-sockel, även kallat W5W. Köp dock inte från jula, om du inte vill ha pissig kvalitet.

Ahaa ne ska beställa från xenonkungen

_IbizaGTI
10 februari 2011 · 125 Inlägg

Nu har jag beställt från Xenon kungen.. Dem heter H6W . . smile Det blev 6000K

Ujjujj
10 februari 2011 · 72 Inlägg

jag har funderat på blå positionsljus i min 740 och hittar inte nånstans. ska juu va dubbelpolig på den 5/21w men hittar bara enkelpoliga med blåt. tacksam om nån vet vart det finns smile

_IbizaGTI
10 februari 2011 · 125 Inlägg

rangen91 skrev:
jag har funderat på blå positionsljus i min 740 och hittar inte nånstans. ska juu va dubbelpolig på den 5/21w men hittar bara enkelpoliga med blåt. tacksam om nån vet vart det finns smile

Har du kolla hos Xenon kungen?

PLindblom
10 februari 2011 · 1 200 Inlägg

Om jag inte minns fel brukar modernare Mercedes-bilar ha ganska kinkiga elsystem. Jag kan tänka mig att din bil kommer att tror att dina parkeringsljus är trasiga om du byter ut dem mot lysdioder. Kan vara värt att ha i åtanke.

_IbizaGTI
10 februari 2011 · 125 Inlägg

Minister skrev:
Om jag inte minns fel brukar modernare Mercedes-bilar ha ganska kinkiga elsystem. Jag kan tänka mig att din bil kommer att tror att dina parkeringsljus är trasiga om du byter ut dem mot lysdioder. Kan vara värt att ha i åtanke.

Ahaa , vi får se hur de blir när ja sätter på dem tongue

_IbizaGTI
10 februari 2011 · 125 Inlägg
Ujjujj
10 februari 2011 · 72 Inlägg

_IbizaGTI skrev:

rangen91 skrev:
jag har funderat på blå positionsljus i min 740 och hittar inte nånstans. ska juu va dubbelpolig på den 5/21w men hittar bara enkelpoliga med blåt. tacksam om nån vet vart det finns smile

Har du kolla hos Xenon kungen?

ja men hittade inget. ska kolla igen men om nån hittar vore det snällt att länka smile

rawan92 Rekondare/Personbilsmekaniker
10 februari 2011 · 198 Inlägg

Kolla www.ebay.com kanske inte lika bra kvalitet men du får över hundra lampor för de priset

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang