villken bil är mäst körglädje i av 200sx elller 325

LoFET Almännt tokig
6 december 2006 · 481 Inlägg

smaksak 200 är en fin bil men hellre 325 ljudet av rak sexa kan jag somna och vakna till alla dagar.

Inline sixes ist sie scheisse.......
terazzi
6 december 2006 ·

200sx lätt wink
billigare i längden än en pizza racer tongue
sen beror ju allt på vart man bor,hur gammal man e,om man har garage larm o annat shit..oavsett bil ^^

200sx bra,och vem fan vill ha en BMW?
ska man ha en BMW ska man ha en BMW E30 big_smile annars kan man skippa det.. o ja, jag tycker inte om BMW,..alla har rätt till åsikt så smile
Åkt både BMW och Nissan'n och jag hade själv valt 200an.. men så e jag nissan insnöad smile

Senast redigerat av terazzi (6 december 2006)

beemern .......
6 december 2006 · 2 655 Inlägg

skulle valt bmw så klart. bättre kvalla. faen japs rostar ju så förbaskatt lätt om man inte verkligen sköter dom hela tiden å sen så minsta lilla grej så blir de ju buckla i plåten på dom. e ju skit kass på de viset. (pratar av erfarenhet) och sen är ju bmw:s sexor låter ju bra mycke skönare. sen e36:erna går väldigt bra. ett exempel: farsan har en 320 e36 som ända som e gjort me motorn är chipp och 2½" system och han körde ifrån en volvo 850 turbo me uppställt turbotryck, chipp och 2½" system.  tongue

Senast redigerat av beemern (6 december 2006)

Svenss0n
6 december 2006 · 643 Inlägg

beemern skrev:
skulle valt bmw så klart. bättre kvalla. faen japs rostar ju så förbaskatt lätt om man inte verkligen sköter dom hela tiden å sen så minsta lilla grej så blir de ju buckla i plåten på dom. e ju skit kass på de viset. (pratar av erfarenhet) och sen är ju bmw:s sexor låter ju bra mycke skönare. sen e36:erna går väldigt bra. ett exempel: farsan har en 320 e36 som ända som e gjort me motorn är chipp och 2½" system och han körde ifrån en volvo 850 turbo me uppställt turbotryck, chipp och 2½" system. (har pratat me han så de vet ja)  tongue

driver du med mig eller?. polaren min åker en 330 E46 och när jag hade min R orginal så körde jag ifrån han. . så jag har svårt å tro att din farsa har någon verklighetsuppfattning om han verkligen tror det. tss körde från en 850 turbo med en 320. . . HAHAHAHAHHAHAHAHHAAH

Volvo 850R (1997)
Hejhoppet
6 december 2006 · 337 Inlägg

beemern skrev:
faen japs rostar ju så förbaskatt lätt om man inte verkligen sköter dom hela tiden å sen så minsta lilla grej så blir de ju buckla i plåten på dom. e ju skit kass på de viset.  tongue

Man ska ju sköta om sin bil, och det är ju ingen stridsvagn han ska köra. Han får väl ge fan i att köra in i saker så det inte blir bucklor tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
mannen666666 preem pump
6 december 2006 · 836 Inlägg

beemern skrev:
skulle valt bmw så klart. bättre kvalla. faen japs rostar ju så förbaskatt lätt om man inte verkligen sköter dom hela tiden å sen så minsta lilla grej så blir de ju buckla i plåten på dom. e ju skit kass på de viset. (pratar av erfarenhet) och sen är ju bmw:s sexor låter ju bra mycke skönare. sen e36:erna går väldigt bra. ett exempel: farsan har en 320 e36 som ända som e gjort me motorn är chipp och 2½" system och han körde ifrån en volvo 850 turbo me uppställt turbotryck, chipp och 2½" system. (har pratat me han så de vet ja)  tongue

hehehehe jovisst en 320 mot a jag orkar inte ens........ KUL KILLEN

jag har för övrigt ägt båda bilarna som beskrivs
e36 är och förblir en rosthög
s13:s motor är en svag länk utan oljekyl
annars är det 2 fin fina bilar bmw:n lite roligare på bredden i kurvorna

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Anters
6 december 2006 · 11 Inlägg

Jag säger lätt bmw 325 smile Finns gott om grejjer i usa till den och för ett par billiga lappar så får man ett turbokit till den smile Svenska 200SX S13'en är inget att satsa på sad Då vi har CA18DET i sverige, d.v.s. 1.8'an som total suger. Lätta att trimma men blir slutkörda på nolltid sad Känner många som har 200SX'ar och dom är inget är rekommendera. Blir stora problem att få igenom dom genom besiktning och sånt när dom är chippade. sad Strular på rejält sad Alla jag känner rekommenderar starkt 325'an då det är mer kvalitet. Och lika så amerikanarna på 200SX forumen i USA. Om man ska ha en 200SX ska det vara SR20DET i den smile Den dom har i 240SX'en och svenska S14 o. S15. Så jag rekomenderar BMW'n även fast jag själv inte är nån bmw människa hmm Men som sagt 200SX 1.8t är inget att rekommendera. Pallar inte 300hk utan att byta stakar och kolvar mot värre hmm Går bara sönder hela tiden. Skräp motor!

Mitsubishi Colt "CZT" (2006)
beemern .......
6 december 2006 · 2 655 Inlägg

Svenss0n skrev:

beemern skrev:
skulle valt bmw så klart. bättre kvalla. faen japs rostar ju så förbaskatt lätt om man inte verkligen sköter dom hela tiden å sen så minsta lilla grej så blir de ju buckla i plåten på dom. e ju skit kass på de viset. (pratar av erfarenhet) och sen är ju bmw:s sexor låter ju bra mycke skönare. sen e36:erna går väldigt bra. ett exempel: farsan har en 320 e36 som ända som e gjort me motorn är chipp och 2½" system och han körde ifrån en volvo 850 turbo me uppställt turbotryck, chipp och 2½" system.  tongue

driver du med mig eller?. polaren min åker en 330 E46 och när jag hade min R orginal så körde jag ifrån han. . så jag har svårt å tro att din farsa har någon verklighetsuppfattning om han verkligen tror det. tss körde från en 850 turbo med en 320. . . HAHAHAHAHHAHAHAHHAAH

nej faan fel av mej,  han körde en 850 som vad chippad o 2½" system och skulle bygga om till torbo. gick å frågade farsan nyss tongue va så länge sen så ja viste inte riktigt hur de va.  sorry tongue

Senast redigerat av beemern (6 december 2006)

kimpaa
6 december 2006 · 136 Inlägg

Nissan utan tvekan, grymare bil wink

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92
STRP
6 december 2006 · 1 Inlägg

får nog bli en s 14 då..s 13 e ingen rolig historia..men s14 e en mycket kul o potent bil..
nästan lika kul som bmw......

Kristian_L
6 december 2006 · 1 893 Inlägg

Som synes, finns det många åsikter i frågan. wink
Kolla med försäkrings bolagen vad respektive modell skulle kosta dig. En nog så viktig aspekt på bilägandet idag.
Skall du bara ha den som hobby bil så kan man tekna specialförs. men då får man inte åka till jobbet m.m. (Jag har en sån.) Så man måste ha en vardags bil också.

BMW = Lite bätre kvalité. (Från början, inte alls säkert att en gammal bil är OK längre, För mycket gasa o tunn plånbok/Dåligt servad.) BMW'n är ganska dyr i delar/verkstad.

Nissan = Turbo är lätt att boosta upp, på både gott och ont. (Någon kan redan ha gjort det, och sedan gasat tills det börjar ge sig. Nu är den till salu.)

Mina paranteser kan gälla åt båda hållen och inte alls säkert att så är fallet. Men när du letar prestanda bilar, så har du alltid risken.

Båda modellerna är nästan skottsäkra från början, Men ingen maskin klarar hur mycket som helst utan god vård emellan, Vare sig BMW eller Nissan verkstäder är kända för att vara billiga. Så kolla att servicar är gjorda enligt chema.

Jag skulle nog valt en Nissan, Lite trim så man får lite turbo lagg och den blir ruskigt kul.
BMWn är mera praktisk som familjebil. Ifall du har sådanna behov.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
MilleN
6 december 2006 · 9 108 Inlägg

Jag hade valt BMWn, bättre bil från början. De flesta jag känner som köpt 200sx S13 har råkat ut för motorras, en av dom har råkat ut för det två ggr dessutom.

Har du tänkt trimma så är 200sx dock ett bättre val. Annars passar dom bäst som vinterbilar.

FugitivE BMW Power
6 december 2006 · 2 362 Inlägg

Lyssna inte på allt folk som skriver vilken bil som är bäst, kanske om kvaliten möjligen, kör båda bilarna och avgör sedan själv, sedan vad tycker DU.. du ska inte gå efter vad annat folk säger, men men, Tysk kvalité är ju ändå tysk kvalité mot en riskokare wink

BMW, bogsering med wire :/
FreddeK
7 december 2006 ·

mrcelica skrev:
Varför skulle jag göra det ? Stämmer inte det jag skriver ? Försöker bara vara ärlig ! Att jag sedan ägt en 325'a som kostade mig 70k på två år i reparationer kanske påverkar en del, vad vet jag..
Att nyss ha tagit körkort och sedan åka på en sjuhelvetes premie tycker jag man bör upplysa om...Det är ju knappast BMW's fel att den blivit så vanlig, men det är ju ändå ett faktum eller hur ?!?! Men jag ska väll vara tyst då smile

Håller med dig helt och hållet...fast jag har bmw..inget jag kan rekomendera för en tunn plånbok.

det enda jag inte gillar med dig mrcelica är ditt trallande på den där fjortislåten! lite ot men ändåsmile)

Machin Fartmissbrukare
7 december 2006 · 1 302 Inlägg

MilleN skrev:
Jag hade valt BMWn, bättre bil från början. De flesta jag känner som köpt 200sx S13 har råkat ut för motorras, en av dom har råkat ut för det två ggr dessutom.

Har du tänkt trimma så är 200sx dock ett bättre val. Annars passar dom bäst som vinterbilar.

nej nej nej  inte en 200 som vinter bil... inte om du bor någonstanns där det kan bli kallare än -5... är rusktigt dåli värme i dom...


däremot om man jämför mellan 200:an å en 325 så .... hmm .. svårt val... e väl mest beroende på om du vill ha turbo lr inte ...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
beemern .......
7 december 2006 · 2 655 Inlägg

asså ja börjar bli ganska less på alla som säger att bmw är så mycke dyrare än alla andra bilar. skit snack säger jag, visst ja e inne på min första bmw men farsan har haft 5st och vi har fixat dom med styling/trim å annat å kan säga de att dom e då faan inte mycke dyrare än nån annan bil idag. sen kan man ju inte direkt jämföra en volvo 240 mot en m5 t.ex. man måste ju lixom tänka i samma banor typ kanske 240-320, priset på att äga beror ju på stöld/olycks statestik, vart man bor, hur länge man kört olycksfri. som jag, ja bor 1,2 mil utanför östersund (på landet) min e30 kostar mej 260kr per månad. och delarna till dom finns i mängder och kostar inte mycke alls..........


kan även till lägga att farsan fått lägga ut bra mycke mer på 3st tidigare bilar, en volvo 760, en saab 900 turbo och en nissan maxima. och dom 3 har kostat mycke mer att fixa än bmw:erna vi haft har kostat.

Senast redigerat av beemern (7 december 2006)

HoKkee
7 december 2006 · 845 Inlägg

jag hade valt BMW,n tan tvekan. men som sagt ditt val och lyssna inte förmycket på allt som skrivs hära. kör båda och avgör själv vilken du gillar mest.

Burken Utanlem
7 december 2006 · 895 Inlägg

s13 vs 325 = 325
s14 vs 325 = s14

så lägger jag min röst...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Static
7 december 2006 · 208 Inlägg

ska inte vara partisk bara för att jag äger en 200a. Jag har kört 2 olika 325or och några 200or. Motor och chassiemässigt så finner jag 200an som överman på alla punkter, förutom att man slipper vänta på laddtryck i BMWn, eftersom de inte finns någon turbo. Dessutom kan en normallång person kan sitta i baksätet på BMWn utan att behöva krypa ihop så förbannat.

Sitter du själv i ngn av bilarna och ska köra för att ha kul så sätter jag mina kort på 200an smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 december 2006 · 5 753 Inlägg

enligt min mening så är bmw snygg, skön å går bra men när de kommer till kvalitet så håller jag dom inte för mkt yikes för dom flesta jag känner som har haft bmw har haft mkt problem å motor ras å grejjer.. men som sagt vilken bil som hellst håller ju oftast om man kör lungt å vårdar å sköter servicen på den... men 200:an tycker jag ser mer sportig ut osv men jag har inget emot bmw å inte nissan heller men jag skulle nog ha valt 200:an

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang