Vad ska jag ha för högtalare i min Honda CRX , MDS eller HERTZ !?

Lajnas
10 februari 2011 · 150 Inlägg

Tjenare har ett par skithögtalare i min bil + skit stereo , så ska köpa nytt .
Funderar på att skaffa MDS fram och bak , får väll bli en 4 fram å något större bak vet inte vilken .
http://www.mds.se/sv/category/910/MDS

Eller så funderar jag på HERTZ fram och bak,
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 9569.4691/

Kan inte bestämma mig , vilka jag ska ha , har för mig att hertz ska va ganska bra? Hjälp mig att välja rätt högtalare!!!!

Vilka är bäst?

/ /Lajnas

BigMack
10 februari 2011 · 80 Inlägg

Hertz varje dag i veckan då mds generellt låter kattskit och har överpris på sina produkter.

Lajnas
10 februari 2011 · 150 Inlägg

BigMack skrev:
Hertz varje dag i veckan då mds generellt låter kattskit och har överpris på sina produkter.

Okej känns som de får bli Hertz tongue
men nu till min andra fråga , va ska ja ha för sterio ?

funderar på dessa 3
Pioneer
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 7311.4686/

Eller en annan pioneer
http://www.mds.se/sv/product/15171/Pioneer-DEH-4300UB

Vilken är bäst?

BigMack
11 februari 2011 · 80 Inlägg

Brukar vara så med pioneer att ju högre sifferbetäckning desto bättre spelare, så kort o gott köp så dyr du känner att du har råd med och med så hög sifferbetäckning som möjligt.

M_icke_
11 februari 2011 · 3 466 Inlägg

Tänk på att om du satsar på en riktigt bra Stereo så kan du förbättra ljudet betydligt i dina nuvarande högtalare.

Man brukar alltid börja med att byta stereon. Sen finns det massvis med knep som du kan göra med dina nuvarande högtalare för att på så sätt förbättra ljudet.

Har du en stereo som är halvbra kommer du aldrig kunna få mer än halvbra ljud hur dyra högtalare o steg du än sätter på den.
En liknelse.. Om du har en gammal VCR spelare hemma så spelar de ingen roll hur fin TV och surround du har för du kommer alltid ha den sunkiga kvaliteten som spelaren ger...

För att få en bra stereo så anser jag att man behöver lägga iaf runt 2000kr.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Lajnas
11 februari 2011 · 150 Inlägg

M_icke_ skrev:
Tänk på att om du satsar på en riktigt bra Stereo så kan du förbättra ljudet betydligt i dina nuvarande högtalare.

Man brukar alltid börja med att byta stereon. Sen finns det massvis med knep som du kan göra med dina nuvarande högtalare för att på så sätt förbättra ljudet.

Har du en stereo som är halvbra kommer du aldrig kunna få mer än halvbra ljud hur dyra högtalare o steg du än sätter på den.
En liknelse.. Om du har en gammal VCR spelare hemma så spelar de ingen roll hur fin TV och surround du har för du kommer alltid ha den sunkiga kvaliteten som spelaren ger...

För att få en bra stereo så anser jag att man behöver lägga iaf runt 2000kr.

okej men tror du den pioneeren som kosta 1400 är skit?? måste byta högtalare ,för dom är skit, å vill ha nya xD så tänkte skaffa allt på samma gång, men det finns möjlighet att koppla in bas sen med denna pionereen.?

Sedan undrar jag om ja kopplar in nya högtalare äre bara att löda fast dom sen är klart? eller måste man byta kablar å skit?


// Linus

BigMack
11 februari 2011 · 80 Inlägg

Man måste ju inte byta kablar men det är ju ingen nackdel.

BJonsson
11 februari 2011 · 4 074 Inlägg

BigMack skrev:
Hertz varje dag i veckan då mds generellt låter kattskit och har överpris på sina produkter.

Vad har du för efarenhet av MDS?
Kan ju garantera dig om dom låtit bajs så är det skit bakom styret.
Arrsm utskasta ett märke bara för att du är en klåpare och inte ger grejerna rätt förutsättningar är bara fånigt!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
BigMack
12 februari 2011 · 80 Inlägg

BJonsson skrev:

BigMack skrev:
Hertz varje dag i veckan då mds generellt låter kattskit och har överpris på sina produkter.

Vad har du för efarenhet av MDS?
Kan ju garantera dig om dom låtit bajs så är det skit bakom styret.
Arrsm utskasta ett märke bara för att du är en klåpare och inte ger grejerna rätt förutsättningar är bara fånigt!

Förutom de produkter jag själv testat och varit missnöjd med så har man ju hört en del bilar genom åren med deras produkter och hitills har de inte imponerat. Enligt dig så skulle förutom jag själv även alla de som bygger deras demobilar m.m var ganska inkompetenta.
Eller kan det vara så att vi har lite olika preferenser?
Hur som helst så ställde trådskaparen en fråga och jag svarade så som jag tycker fullt medveten om att om man ställer en sådan fråga så riskerar man att få lika många svar som det finns användare på gorg.

xzit
12 februari 2011 · 448 Inlägg

lätt mds då du får mer för pengarna så att säga.

Xzit
BJonsson
12 februari 2011 · 4 074 Inlägg

BigMack skrev:

BJonsson skrev:

BigMack skrev:
Hertz varje dag i veckan då mds generellt låter kattskit och har överpris på sina produkter.

Vad har du för efarenhet av MDS?
Kan ju garantera dig om dom låtit bajs så är det skit bakom styret.
Arrsm utskasta ett märke bara för att du är en klåpare och inte ger grejerna rätt förutsättningar är bara fånigt!

Förutom de produkter jag själv testat och varit missnöjd med så har man ju hört en del bilar genom åren med deras produkter och hitills har de inte imponerat. Enligt dig så skulle förutom jag själv även alla de som bygger deras demobilar m.m var ganska inkompetenta.
Eller kan det vara så att vi har lite olika preferenser?
Hur som helst så ställde trådskaparen en fråga och jag svarade så som jag tycker fullt medveten om att om man ställer en sådan fråga så riskerar man att få lika många svar som det finns användare på gorg.

Jasså vilka av MDS demo bilar har du lyssnat i då?
Jag tycker det är dumt att smutskasta ett märke om man inte har mer på fötterna än vad du har.
Har själv lyssnat i flertalet MDS bilar och jag tycker det låter bra.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
stRaend
14 februari 2011 ·

XzitXR3I skrev:
lätt mds då du får mer för pengarna så att säga.

Nu blir det pajkastning åt alla håll och kanter.

Hur mycket har du testat hertz produkter? Och hur mycket har du testat mds produkter? Då ingen har en aning om vad ts är ute efter mer än högtalare och stereo så vet jag inte vad alla gapar om?

Skulle nästan våga säga att det knappt spelar någon roll vad ts väljer för högtalare av dessa alternativ. Då han kommer driva dom på stereon så får inte högtalarna visa sitt rätta jag i vilket fall?

Så till ts: jag tror du blir nöjd vilka högtalare du än väljer, men om du ska köpa hertz så rekommenderar jag blekingebilradio istället för netonnet. Vet inte ifall dom har högtalarna som du kollat på men kan lova att dom har mycket bättre service och kunnande än netonnet på detta område. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang