Fotoalbum, lite problem med konverteringen

Chillarn1 Saab 9000 dåre
14 februari 2011 · 13 Inlägg

tja, jag får inte upp alla bilder från mitt gamla galleri när jag ska konvertera dom till fotoalbumet, dom finns där som mapp och visar hur många bilder som finns i mappen men när jag klickar in där syns inga bilder.

tacksam om ni skulle vilja kolla på detta

mvh Chillarn

Saab 9000 galen
Volvo V60 "Daily" (2019)
Saab 9000 2.0 T classic "Förstabilen är något speciellt" (1998)
Saab 9000 cde 2,3T "Turtle banbilscontainern" (1995)
chrizz Administratör
14 februari 2011 · 11 783 Inlägg

Kollar på det här imorgon. Jag tror jag vet vad problemet är.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
CarpeDiem German Engineering
14 februari 2011 · 9 083 Inlägg

Har också samma problem.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Chillarn1 Saab 9000 dåre
15 februari 2011 · 13 Inlägg

tackar. hoppas de löser sig

mvh

Saab 9000 galen
Volvo V60 "Daily" (2019)
Saab 9000 2.0 T classic "Förstabilen är något speciellt" (1998)
Saab 9000 cde 2,3T "Turtle banbilscontainern" (1995)
chrizz Administratör
15 februari 2011 · 11 783 Inlägg

Nu har jag kollat på det. Jag ska försöka förklara vad som var fel, men det är lite bökigt att få det i ord...

I vilket fall, inga bilder fattades. Däremot var räkningen fel i de gamla kategorierna. Varje kategori av den gamla typen innehöll det antal bilder den kategorin + eventuella underkategorier innehöll. Det var rätt då, men nu när vi listar alla kategorier separat på konverteringssidan, utan att ta hänsyn till eventuella underkategorier så blir det fel.

Exempel: En kategori A innehöll endast 1 bild men hade en underkategori B som innehöll 10 bilder. Räkningen för kategori A visar 11 bilder. Du konverterar kategori B och 10 bilder konverteras korrekt. Kategori A visar fortfarande 11 bilder, varav 10 st faktiskt inte existerar längre då de redan är konverterade. Därför kunde det visas inga bilder för vissa kategorier.

Jag har uppdaterat räkningen för alla gamla kategorier nu så de visar korrekt. Chillarn1, du har inga bilder kvar nu att konvertera iallafall, så allt är OK smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
snusarn
15 februari 2011 · 100 Inlägg

jag får upp en ruta då jag försöker konvertera bilder.

FEL
de bilder du valt får inte plats i målalbumet.  Max antal bilder per album i nya galleriet är 49200
(den siffran 49200 , ändras varje gång en ny mapp görs.. första gången det inträffade så stod det 19800)


detta tycker jag e märkligt då det inte går att få in mer än max 196 bilder i varje galleri/mapp samt att en mapp jag hadde innehöll  över 400 bilder , tror d va 49st som konverterades var e d restrerande ???

//snusarn

chrizz Administratör
15 februari 2011 · 11 783 Inlägg

Det är max 200 bilder per album. Den siffran framför 200 är det antal bilder du försöker konvertera för stunden. Det hela beror på en typo. Det åtgärdas snart...

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
snusarn
15 februari 2011 · 100 Inlägg

chrizz skrev:
Det är max 200 bilder per album. Den siffran framför 200 är det antal bilder du försöker konvertera för stunden. Det hela beror på en typo. Det åtgärdas snart...

Mvh

Aha.. då förstår jag bättre , men var e d restrerande bilderna då som inte kom in i det nya albumet ?

chrizz Administratör
15 februari 2011 · 11 783 Inlägg

snusarn skrev:

chrizz skrev:
Det är max 200 bilder per album. Den siffran framför 200 är det antal bilder du försöker konvertera för stunden. Det hela beror på en typo. Det åtgärdas snart...

Mvh

Aha.. då förstår jag bättre , men var e d restrerande bilderna då som inte kom in i det nya albumet ?

Se inlägg 5 i denna tråd. Det fanns aldrig några "resterande bilder" smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Chillarn1 Saab 9000 dåre
15 februari 2011 · 13 Inlägg

tackar tackar!

Mvh

Saab 9000 galen
Saab 9000 2.0 T classic "Förstabilen är något speciellt" (1998)
Saab 9000 cde 2,3T "Turtle banbilscontainern" (1995)
Volvo V60 "Daily" (2019)
snusarn
16 februari 2011 · 100 Inlägg

Då tackar jag oxå , verkar iaf som att alla mina bilder e där dom ska nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang