Vindrutetorkare Clio

notarn
14 februari 2011 · 5 Inlägg

Hejsan..

Kanske inte världens mest spännande problem men likväl så måste det fixas.

Har en Clio -02. Kommer ut på morgonen och sätter igång bilen innan jag börjar med att skrapa rutorna, felet var att vindrutetorkarna var igång sen kvällen innan, vet att de inte är gjorda för att slunga bort snön från rutan tongue . Ser det och stänger av dom efter att jag startat motorn men försent.

När jag sen testar dem så är de stendöda sad

Säkringen är hel.

Kan det vara något relä eller liknande som bränt eller är det bara att köpa ny torkarmotor?

OskarLB
15 februari 2011 · 82 Inlägg

Låter som att dom är döda, köpa ny torkarmotor.  Men kolla upp relät först och se så att det är helt.

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
15 februari 2011 · 264 Inlägg

Det är helt 100 motorn.

därför man fäller upp torkanrna när det snööar och borstar av  innan smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
notarn
15 februari 2011 · 5 Inlägg

Tackar för svaren jag fått av båda. Vet att man inte ska misshandla torkarmotorn såhär, så får skylla mig själv smile

Hur ser jag om relät är helt? Lr är det bara att köpa ett nytt och testa? D kostar ju inte så himla mycket.

Clio är ju inte precis den mest lättmeckade bilen så ska testa allt förutom att riva upp torkarmotorn först tongue

Kommer att uppdatera hur det går allt eftersom, hatar att hitta massa påbörjade trådar på internet om problem där TS inte kmr tillbaka och säger hur han/hon löste det.

Senast redigerat av notarn (15 februari 2011)

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
16 februari 2011 · 264 Inlägg

Nej fifan det ska gudarna veta. Jag själv kan inte meka. bara bytt reglampan och torkarna fram smile Resten av servrice och annat har mekonomen fått stått för...


Tråden bör vara av i mitten om säkringen har gått.


Det låter bra.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
notarn
27 februari 2011 · 5 Inlägg

På grund av lathet och att kollektivtrafiken här i min stad är helt okej smile Så kom jag inte igång med att fixa torkarna fören igår.

Skruvade ut torkarmotorn som alltså var helt död, rörde sig inte alls. Skruvade, knackade och gjorde rent den lite (hade helt ärligt ingen aning om vad jag höll på med, men tänkte att den ändå skulle slängas) och voila big_smile När jag testa att sätta i den idag så fungerade den perfekt igen!

Vet inte om det var något överhettningsskydd som släppte i.o.m  att den fick vara strömlös i ett dygn lr liknande.

Jag sparade 2k på att inte köpa nya torkarmotor iaf, och ännu mer om jag hade lämnat den på verkstad smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang