Saab 9-3 Viggen/Aero delar

RobertKocian
15 februari 2011 · 69 Inlägg

Hallå, Köpte mig en Saab 9-3 Viggen -98. Dock haft oturen att kört över en grävling, 3 dagar efter köpet. Behöver en Front spoiler samt kofångare till en Saab 9-3 Viggen -98. Hittar ingeting.. Kollat i flera timmar på Google med sökning. Någonstans ni vet? Viggen / Aero front är den samma. Tackar för svar i förhand. Robert. Även ifall det finns så plast skydden på sido kjolarna. Borttappade när jag köpte den av förra ägaren.

Tackar för svar i förhand Robert

PS. Allt möjligt när gällande Viggen/Aero skulle sitta fint ifall det skulle behövas något mera. smile Tack

Funkiee Saab älskare!
15 februari 2011 · 4 597 Inlägg
Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Pendulum
15 februari 2011 · 1 298 Inlägg

Instämmer med Funkiee. Min erfarenhet är att ifall de kommer upp viggendelar på bildelsbasen etc så försvinner de väldigt snabbt. På blocket såg jag senast häromdan ett blått komplett viggenpaket med front, sidokjolar och bakstöt. Du får leta på helt enkelt. Hur illa gick det med din front? Det går inte att laga? Om du inte orkar själv så finns det säkerligen någon annan du kan sälja den till som gärna gör det. tongue Beror på hur den ser ut!

Edit: Sökte snabbt på blocket.
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 … 15&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Viggen__ … 15&w=3
Det är ju mer kompletta kit men du kan säkert ge ett bud på just det du behöver. smile

Senast redigerat av Pendulum (15 februari 2011)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
RobertKocian
16 februari 2011 · 69 Inlägg

tackar Pendulum och Funkiee. Bildelsbasen hade ingeting senast jag kollade. Blocket har jag också kollat. Dock 2 annonser jag kollat även dem du skickade hade personern tyvärr inte kvar dessa. Får helt enkelt ta och leta och köpa direkt istället för att tveka. Och frontspoilern samt kofångaren går inte att laga. Haft oturen och kört över en grävling.. Sprucken på flertal ställen och det är inga små. Kan fixa bild tills imon. Så får ni se. Enligt vad flesta säger så är det lättare att köpa ny. Bakspoiler har dock bara en liten spricka men ifall man bara kan köpa hela kittet med kjolar, front och bakspoiler så lagar jag icke den gamla. Och då att jag tappat domkrafts "skydden" eller vad det heter. Små plast skydd på sidkjolarna. (En jävulsk otur. Ägt bilen i snart 2 veckor.. ;s)

Tackar i alla fall för svar. Ska leta och köpa direkt med andra ord. smile Mvh Robert

Pendulum
16 februari 2011 · 1 298 Inlägg

Okej, ja men du får bevaka blocket bara! smile De små luckorna för domkraftsfästena är väldigt poppis att stjäla eftersom de kostar 1200:- olackade på Saab så jag skulle tippa på att någon klåpare har varit framme och tagit dem. Hände mig i somras och de är så jävla störande!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Svensson Licens Svetsare
16 februari 2011 · 219 Inlägg

kolla efter med d.runbom tror ja han heter här?

RobertKocian
17 februari 2011 · 69 Inlägg

Tackar för svar Pendulum och Svensson. Då förstår jag nog. Eftersom jag fick syn på domkraftskydden var försvunna efter jag varit och handlat så.. ;o Får helt enkelt kolla hela tiden. Kanske hittat redan. Tackar för svaren i alla fall smile Mvh Robert

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang