Nissan 200sx s14a Något att sattsa på?

DiddePil
15 februari 2011 · 59 Inlägg

Tja, ska kanske köpa en s14 a. Men har lite funderingar...hur är väghållningen i en sån? Om man har den trimmad (runt 400hk) hur är dom då att köra, menar liksom får man ner all kraft i backen så man kommer nån vart eller vill det bara spinna (tror ni fattar vad jag menar). Hur är baksätet i dessa modeller? Går det över huvud taget att sitta i baksätet?

shogun
15 februari 2011 · 2 117 Inlägg

DiddePil skrev:
Tja, ska kanske köpa en s14 a. Men har lite funderingar...hur är väghållningen i en sån? Om man har den trimmad (runt 400hk) hur är dom då att köra, menar liksom får man ner all kraft i backen så man kommer nån vart eller vill det bara spinna (tror ni fattar vad jag menar). Hur är baksätet i dessa modeller? Går det över huvud taget att sitta i baksätet?

Går alldeles ypperligt att ratta 400hk. Snedsitta/halvligga bak går.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
DiddePil
15 februari 2011 · 59 Inlägg

ok det låter ju kanon, lite jobbigt att halvligga i bak bara. Blir det till att halvligga även fast personen är 170-180? Jag kommer ju inte sitta där men.... tongue

shogun
15 februari 2011 · 2 117 Inlägg

Det är en 2-sitsig kärra med förskolebarnsäte bak.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 februari 2011 · 1 948 Inlägg

Polaren har en s14. Du kan sitta bak om den som sitter framför inte är för lång bara. Rallystolar tar lite mindre plats också och då blir det mer plats för benen bak.

Men baksätet sitter ändå bara för att det ska vara nånting som "fyller upp" precis som på i stort sett alla sportbilar som har ett.

Räkna den som 2 sitsig så blir du inte besviken.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
DiddePil
15 februari 2011 · 59 Inlägg

okej, men då kan det gå! Jag är inte så lång, dom som brukar åka med mig är inte så långa dom heller tongue

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 februari 2011 · 1 948 Inlägg

DiddePil skrev:
okej, men då kan det gå! Jag är inte så lång, dom som brukar åka med mig är inte så långa dom heller tongue

Man köper ingen bil för att ens kompisar ska åka med... dem får väl köpa egna bilar? wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
TyrolerHatt Skogsmålare
16 februari 2011 · 630 Inlägg

Räkna inte med att ha någon i baksätet, Jag e 170 och när jag körde min så var det inget benutrymme kvar bakom mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang