Vibrationsdämpande matta?

marbling
17 februari 2011 · 781 Inlägg

Söker efter ngt att ha mellan min bakvinge och luckan.2-4mm tjockt typ skumgummi men tätare,gärna självhäftande men ej nödvändigt..Det får inte suga åt sig vatten o.dyl.Haft sånt innan men kan inte hitta det nu.

Det behöver vara mjukt så det komprimerar när man spänner vingen mot luckan med skruvarna, eftersom passformen inte är 100 mellan lucka o vinge(nästan).

Hade sånt på jobbet,men ingen vet var det kommit ifrån.Användes till vibrationsdämpning på handtag till luftmaskiner.Googlat men hittar inte.

Ngn?..

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
sonaxvax
17 februari 2011 · 490 Inlägg

har för mig att det finns nån sorts vibrationsdämpande matta med dubbelhäftande sidor på biltema.. ingen aning om det drar åt sig vatten dock!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Opel Calibra "Kalle" (1992)
multen
17 februari 2011 · 7 Inlägg

Det finns plattor man lägger under akvarium. Dom är inte självhäftande men dom är fuktavvisande. Dom hjälper även till att tryckutjämna ifall underlaget inte är helt plant

Ju tyngre gasfoten är desto lättare blir plånboken... men vem fasiken bryr sig?
Funkytear
17 februari 2011 · 51 Inlägg

Du känner ingen som jobbar på Vollsjö ute vid skroten. Dom har all plast/gummi du kan tänka dig. Jag fick mina jack pads därifrån. Helt suveräna.

Opel Insignia 2.0T "OPC-Line" (2011)
marbling
18 februari 2011 · 781 Inlägg

Nja..Plast eller gummi funkar inte.Har klippt ut i 3mm gummi, men det trycks inte ihop när jag skruvar fast vingen.Det måste kompensera för den lilla glipa jag får på ena sidan.

Därför behöver det vara ngt liknande skumgummi fast tätare..Har en liten bit kvar,ska se om jag kan ta en närbild.cool

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Funkytear
18 februari 2011 · 51 Inlägg

Ta med biten du har och visa dom. Har säkert något sånt liggandes.

Opel Insignia 2.0T "OPC-Line" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang