740 gl motorn örkeslös.

Funrider
25 februari 2011 · 82 Inlägg

B230f i en 740 -88 Den är orkeslös och vill gärna baktända (?) vid fullt gaspådrag i hög växel. även när man accelererar känner man att effekten "pendlar". stiften är gyllenbruna och fina, nästan för rena yikes så jag misstänker att det har med bränslet att göra, typ förpump , eller bränslefilter. kan teorierna stämma ?

raggar_pojk
25 februari 2011 · 37 Inlägg

exakt sådär gjorde min 740 b230f tills ena soppapumpen dog helt...

så ta och kolla pumparna.

Saabnorden lastbils chaffis......
25 februari 2011 · 299 Inlägg

har för mig att dom modellerna alltid är orkeslösa... =P
men de kan stämma å kanske kan vara bränsletrycksregulatorn som filurar så de inte alltid e ett jämt bränsletryck...

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Joakim-S Hobby Fotograf
25 februari 2011 · 650 Inlägg

Kolla att det inte drar luft nånstans och kolla LMM skulle jag börja med..

MG e-HS (2021)
RD_87 Skrotsamlare
25 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Glappt sopparelä, döende pump, skit i filter. Finns många saker som ger såna symtom, att mäta soppatrycket är nog ett bra ställe att börja.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Funrider
25 februari 2011 · 82 Inlägg

Jag provade att strypa returledningen, för hade den fått för lite soppa innan hade den väl fått mer när man stryper den ? I alla fall så gick bilen inte bättre, snarare tvärt om, sämre.

Bompeman
25 februari 2011 · 679 Inlägg

har du några felkoder ?

Funrider
25 februari 2011 · 82 Inlägg

LH 2.2 så har lite problem med det wink

Bompeman
25 februari 2011 · 679 Inlägg

Funrider skrev:
LH 2.2 så har lite problem med det wink

Ah okej, har den varit så hela tiden eller kom det plötsligt ?

Funrider
25 februari 2011 · 82 Inlägg

det har väl egentligen varit så sen jag köpte bilen..

Bompeman
25 februari 2011 · 679 Inlägg

Funrider skrev:
det har väl egentligen varit så sen jag köpte bilen..

Kolla så kamremen ligger rätt, hade det felet på min och den var orklös

G-sson
25 februari 2011 · 612 Inlägg

Funrider skrev:
Jag provade att strypa returledningen, för hade den fått för lite soppa innan hade den väl fått mer när man stryper den ? I alla fall så gick bilen inte bättre, snarare tvärt om, sämre.

Om soppan inte räcker på fullgas är flödet i returen noll, och att strypa den gör ingen skillnad. Nu antar jag att du inte körde på fullgas, hängde ut genom fönstret och testade att klämma på returslangen, så ditt test säger nog inget alls mer än att motorer går illa när dom går för mycket soppa.

Funrider
25 februari 2011 · 82 Inlägg

kamremmen är kollad och är på sin plats. när jag ströp returen så tog jag en svetstång och klämde slangen sen körde jag som jag gör när felet uppkommer, alltså fullgas big_smile

aXLe
28 februari 2011 · 183 Inlägg

Jag har samma problem med min hmm

jag har provat att byta bränslerelä och bränslefilter..dock utan resultat.

har även provat annat: spridarrelä, tändkablar, tändstift, fördelarlock + rotor, tändspole.

Nästa är väl att byta bränslepump sad

Funrider
1 mars 2011 · 82 Inlägg

dom säger att förpumpen brukar ge sig tongue men det problemet är ur världen nu, vill du veta hur jag löste det ? big_smile

aXLe
1 mars 2011 · 183 Inlägg

Har du fixat de då? sad

berätta isf

Funrider
1 mars 2011 · 82 Inlägg

ja! sålde bilen...

aXLe
1 mars 2011 · 183 Inlägg

amen lol xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang