Är det någon som har köpt dämpare och fjädrar på den här sidan chassit.se?

broman8
25 februari 2011 · 19 Inlägg

Är det någon som har köpt dämpare och fjädrar på den här sidan http://www.chassit.se . Och vad tyckte ni om sakerna ni har köpt,

Jag ska köpa till familje bilen en volvo V70 2.5T -04, ska ha orginalkittet med dämpare och fjädrar

Skicka Pm eller skriv här

Mvh Broman

Att pissa på en saab är inte svårt när man åker volvo
partyvan
25 februari 2011 · 1 071 Inlägg

jag har deras 60mm sänksats på golfen gick inte igenom bes pga för lite fjädringsväg fram sen stenhårt så jag rekomenderar dom inte.

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Cupra_
26 februari 2011 ·

Sj köpte, jag tror det var 40mm sänkningssats (dämpare och fjädrar) till min gamla S40. Funkade kanon och gick igenom besiktningen utan problem. Jag rekommenderar dem. Kanske inget direkt för banåka men om du bara ska sänka så är de kalas.

spokenratt
26 februari 2011 · 3 860 Inlägg

Deras orginal vet ja inget om, men ja kör med deras hårda dämpare o 55/40 sänkning, inga problem alls! Klarat 2 besiktningar med det nu..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
broman8
27 februari 2011 · 19 Inlägg

spokenratt skrev:
Deras orginal vet ja inget om, men ja kör med deras hårda dämpare o 55/40 sänkning, inga problem alls! Klarat 2 besiktningar med det nu..

Det va på din v70 du hade dom dämparna på?,
Jag har själv kört med deras på mina v40 som va sänkt med, 40/40 med dämpare,

Att pissa på en saab är inte svårt när man åker volvo
Hilmer
27 februari 2011 · 1 789 Inlägg

Se till att välja det "hårdare alternativet" om du ska ha 60/40 sänkning, bilen blir så klart stötigare men dämparna är åtminstone anpassade (kortare) till en 60/40 sänkning.
De främre dämparna till de mjukare varianten va en bra bit längre och passar sig nog bättre till 40/40.

broman8
11 mars 2011 · 19 Inlägg

Är det ingen som vet någon som har köpt orginal dämpare o fjädrar??

Mvh Broman

Att pissa på en saab är inte svårt när man åker volvo
Aero T16
11 mars 2011 · 1 327 Inlägg

Jag köpte gasdämpare till en bmw 318 -94 för några år sedan på den sidan. Det var orginal. Fungerade mycket bra att få det levererat och bra kvalitet på stötdämparna.

storfegisen
15 mars 2011 · 11 Inlägg

Snabb leverans och trevlig kundtjänst. Har handlat av dem några gånger o kompisar har handlat många gånger. Rekommenderas.

peegee Forummoderator
15 mars 2011 · 2 924 Inlägg

Chassit.se = GE Motorsport

Jag kör med deras gula G&M sportstötdämparna och det duger gott till allroundkörning, så de kan jag rekommendera!
Deras fjädrar har jag dock inte provat då jag hört om att de levererat underdimensionerade fjädrar från och till...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
trogensson
20 april 2011 · 39 Inlägg

Jag köpte sänksats 60/40 till min v70 och det gick hur bra som helst. Sedan köpte jag också bromssats HQ genom dom. Jag var mkt nöjd med bromsarna, det ända jag kan anmärka på är att dom blir missfärgade "rost" liknade och det var också ganska fort. Men efter som jag tycker att bromsarna håller bra kvallite så kommer jag köpa där igen. Får dock se om det blir "orginal" eller "sport"... Med andra ord så kan jag rekommendera chassit.se eller som det tidigare hette Ge-motorsport... Är det någon annan som har några förslag?

Audi 80 2,3 cab "scabben" (1992)
Hilmer
20 april 2011 · 1 789 Inlägg

Jag skulle inte vilja rekommendera chassit.se alls, har haft ett garantiärende (ang dämpare) sedan februari som dom vägrar ta tag i. Svårt att komma fram på telefon och mail svarar dom inte på längre...

trogensson
22 april 2011 · 39 Inlägg

Det är ett varningstecken som jag kommer att ta åt mig. Jag har inte behövt reklamera något och har därför inte stött på några problem! Har du några andra förslag på vart man kan köpa bra produkter med god kundtjänst? Hoppas du i övrigt löser de,t om inte annat får du ju vända dig till Allmänna reklamations nämden...

Audi 80 2,3 cab "scabben" (1992)
MrK
22 april 2011 · 407 Inlägg

har inte haft några problem med dom och har handlat där flera ggr..blandannat 60/40 sänkning till s40 och 40/40 sänkning till s60..

Hilmer
22 april 2011 · 1 789 Inlägg

Den senaste chassisatsen köpte jag på www.vparts.se/ så nu får vi se hur länge den hänger med;)

Xoff Volvo tönt... =)
22 april 2011 · 2 344 Inlägg

vparts sälger ju chassit.se satser wink så det är ju samma...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Hilmer
22 april 2011 · 1 789 Inlägg

Xoff skrev:
vparts sälger ju chassit.se satser wink så det är ju samma...

Det är liknande satser ja, men denna gång valde jag det hårdare (OCH kortare) alternativet, dessutom annan kundtjänst ifall man skulle behöva det.
Ville ju knappast gynna chassit.se ännu en gång med tanke på hur dom uppfört sig...

Hilmer
8 maj 2011 · 1 789 Inlägg

Nu plötsligt utan att ge sig till känna på varken telefon eller mail så har dom skickat en ny dämpare till mig, äntligen skulle man kunna sagt om det inte vore för att det är en bakdämpare dom skickat i utbyte mot min framdämpare...

Peggy_red
8 maj 2011 · 142 Inlägg

tycker inte dom grejorona jag köpte där var något vidare ett orginalkitt till en volvo v70 2,4t med sk lastfjädrar  bak, kan säga att den säcka fanimej ihop mer bak när jag lasta med dom nya orginalfjädrar än dom gamla som rullat 23500 mil,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang