Värt att få böter för borttagen regplåt

carnageman Rallyförare
30 april 2005 · 1 075 Inlägg

400:- kostade det mej när jag torskade igår.
Men det är det värt, 5-15km/h för fort förbi en fartkamera kostar 1000:-
Skulle ha klarat mej undan utan böter men jag råkade göra snuten lite sur så.....

Ville bara säga det!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
uris Bil lackerare
30 april 2005 · 528 Inlägg

Sweet!

Röda bilar går fortast :P
Suzuki Swift "RRR Ringfingerbilen" (2007)
Mazda 3 MPS "RRR Mors pastell hink" (2007)
Opel Kadett C 1200s "RRR Glasshinken" (1976)
kezzk
1 maj 2005 · 46 Inlägg

400kr för dimöjus! det ni! vilket jävla påhitt!

MarcusL #2573
1 maj 2005 · 1 489 Inlägg

Du har ju rätt egentligen smile.. 1000 kr i böter om man "råkar" gasa lite. Så det är helt klart värt 400 då o då smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Pepe Ölbryggare
1 maj 2005 · 339 Inlägg

Problemet ligger så klart i att man inte kan bli tagen mer än två, tre gånger för 400:-
Sen blir det dyrare med värre påföjlder vad jag förståt...Men hur ofta åker man dit?? och eftersom man aldrig skriver på ngt sådant papper tröttnar dom snart, plus att det tar tid så du får ett eller två gratis år från farkamerorna..Men jag tycker keps, solbrillor eller solskyddet fungerar alldeles utmärkt om man vill slippa böter i en fartkamera..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
carnageman Rallyförare
1 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Jo och radarvarnaren känner av vilka kameralådor som är aktiva så man är ju iof beredd men så va det detta med biltullarna...
Kör du igenom dom 6dar i rad så har du gått +
Då ska du altså torska på regskylten var 5:e dag för att gå minus...

Pepe skrev:
Problemet ligger så klart i att man inte kan bli tagen mer än två, tre gånger för 400:-
Sen blir det dyrare med värre påföjlder vad jag förståt...Men hur ofta åker man dit?? och eftersom man aldrig skriver på ngt sådant papper tröttnar dom snart, plus att det tar tid så du får ett eller två gratis år från farkamerorna..Men jag tycker keps, solbrillor eller solskyddet fungerar alldeles utmärkt om man vill slippa böter i en fartkamera..

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang