Bygga ljud i cab?!

kirurgen
27 juli 2006 · 29 Inlägg

Tjena!

Ska nu bygga ett bra ljudsystem till min Porsche 944 cab. Frågan är hur man ska lösa problemen med utymme, men framför allt problemet med cab, då ljudet färdas annorlunda utan tak.

Ni som har erfarenhet av ljudbygge i cab kan väl kommentera. Jag tänker INTE bygga in feta basar som fladdrar i byxbenen, utan ett seriöst system med hård och distinkt bas och rent ljud. Alltså inget "dunk dunka"!

ironhead volvoraggare
27 juli 2006 · 4 776 Inlägg

det räcker med ett bra framsystem jag har hört om dom som har haft basen i fram vid passagerarsidan hur det nu går till men ett grymt framsystem borde du satsa på kanske ha högtalare i bak också om det finns plats

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
eleaken
27 juli 2006 · 278 Inlägg

ja kan rekomendera dls up6 framsystem det är bra smile glasklart ljud

eleaken
27 juli 2006 · 278 Inlägg
andreas_gbg_
28 juli 2006 · 1 634 Inlägg

IronHead. Snälla börja använd lite tecken när du skriver, . , ! ? osv. Svårläst och irriterande.

Kirurgen. Om du åker på lite träffar oså så finns det alltid nån som har bra ljud i en cab. Leta reda på "Karuna". Nu har hon en BMW men innan hade hon en Mercha cab med riktigt bra ljud i, så henne kan du ju ställa lite frågor till. Jäklar ja, kom på att hon hade massvis med basar wink Men framsystemet spelade grymt bra enl. mig iaf. UP6 spelar grymt fint också som ovanstående tipsa om. Tycker du skall satsa på 6,5 iaf, du behöver all bas du kan få när du åker nercabbat wink
Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang