Dodge Magnum SXT Performance Upgrade

Dark_King
14 mars 2011 · 30 Inlägg

Nu var det dags att lägga ut den nya projektet. Bilen är en Dodge Magnum SXT 3,5L V6 som ska få lite mer mos. Den ska även snyggas till lite utvändigt.

Kommer att lägga ut bilder när grejerna har kommit och på monteringen. Det kommer även att finnas video från effektmättning i Dyno både original och efter modifieringar.

Nya grejer som bilen ska få

Prestanda:

AEM BRUTE FORCE AIR INTAKE [x]
Diablo Predator Tune [-] väntar på leverans
Magnaflow Catback rostfritt 2,5" system med dubbla 3" utblås på varje sida [-] väntar på leverans

Väghållning:

DBA High Performance 4000 Series slitsade och ventilerade bromsskivor med termo grafic temperatur indikator. 13" bak och 15" fram. [x]
Hawk HPS ( High performance street ) [x]
Stoptech stålomspunna bromsslangar [-] väntar leverans
Eibach Pro-Street-S Coilovers [-] väntar på leverans

Utvändigt:

Huvscoop [-] ska bygga själv
Strålkastare [-]
Baklyse [-]
Ögonlock [-]
Frontläpp [-]

Senast redigerat av Dark_King (16 mars 2011)

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
Dark_King
14 mars 2011 · 30 Inlägg

Lite bilder på det som jag fick hem idag.

DBA 4000Series Frambromsskiva 15"
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109796/109796-b6640ee72e081f63908871dd34b1c01c.jpg

DBA 4000Series Bakbromsskiva 13"
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109796/109796-616a1b1b1f6636112b4c364956f8e81f.jpg

Hawk HPS ( High Performance Street ) bromsbelägg
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109796/109796-40e3f99dccbf68a721313f2aa5d0e0da.jpg

AEM BRUTE FORCE AIR INTAKE
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109796/109796-c750d0a30b6b19df426bcd9b6e4f85df.jpg

Kommer att börja demontera original bromsar och stöttdömpare under veckan. Bilder kommer när de nya grejerna är monterade.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
15 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Snyggt. Vad hade du tänkt dig i lyktväg? Du har sett mitt bygge på min srt va?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dark_King
16 mars 2011 · 30 Inlägg

kameramannen skrev:
Snyggt. Vad hade du tänkt dig i lyktväg? Du har sett mitt bygge på min srt va?

Tackar. Mer kommer! Har inte tänkt så långt. Antingen köper jag ett par coola eller så blir det toningsfilm både fram och bak. Vill först bli klar med prestanda och väghållningen. Riktig snygg bil har!

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
17 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Mycket tuffa prylar, SXT behöver också lite kärlek. SRT har ju redan bromsarna och med moppar coilsen på så blev den riktigt skön att köra. Du får titta ner en fredag på en träff och surra lite smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Charles_ Är nog fan bara bitter..
17 mars 2011 · 365 Inlägg

Vad gör predatoren? har aldrig förstått det? Har själv en 3.5L v6 300c..

Pain is temporary, Glory last forever.
MeepMeep Finraggare
17 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Det är diablo sport som gör dem www.diablosport.com

När du fått den (du beställer billigast och bäst från http://www.speedlogixstore.com/ - hälsa från Dreadlock på lxforums - jag har handlat endel där) så hojtar du, så fixar jag fram kontaktuppgifterna till Diablotoona som gör custom canned tunnes åt dig. Du kör predatorn i loggläge, och skickar sedan den loggen till honom så gör han en tunne utifrån datan du skickat. Kostar runt en tusenlapp.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Charles_ Är nog fan bara bitter..
17 mars 2011 · 365 Inlägg

kameramannen skrev:
Det är diablo sport som gör dem www.diablosport.com

När du fått den (du beställer billigast och bäst från http://www.speedlogixstore.com/ - hälsa från Dreadlock på lxforums - jag har handlat endel där) så hojtar du, så fixar jag fram kontaktuppgifterna till Diablotoona som gör custom canned tunnes åt dig. Du kör predatorn i loggläge, och skickar sedan den loggen till honom så gör han en tunne utifrån datan du skickat. Kostar runt en tusenlapp.

Hur många häst räknar man med i ökning?

Pain is temporary, Glory last forever.
MeepMeep Finraggare
17 mars 2011 · 2 381 Inlägg

20-25 på 6,1 liters hemin på bakhjulen i en canned tune, mer om du kör en custom tillsammans med dina andra modifieringar. Min är gjord för ny kam, frankentake insuget och 125 knuff juice.

Senast redigerat av kameramannen (17 mars 2011)

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dark_King
17 mars 2011 · 30 Inlägg

Charles_ skrev:
Vad gör predatoren? har aldrig förstått det? Har själv en 3.5L v6 300c..

Just för min bil så ska den enligt tillverkaren ge mellan 15-20 hjulhästar. Vi på PBZ kommer även att modda den lite till för att få ut mer mos. Vi räknar med att få ut ca 50-60 hjulhästar med nya luftburken, catbacksystemet och diablo tune.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
Dark_King
17 mars 2011 · 30 Inlägg

kameramannen skrev:
Mycket tuffa prylar, SXT behöver också lite kärlek. SRT har ju redan bromsarna och med moppar coilsen på så blev den riktigt skön att köra. Du får titta ner en fredag på en träff och surra lite smile

Jag var ute efter en SRT från början men sen så hittade jag den här som har  rullat ca 5000mil och kostade mig under 100000 så det var värt att köpa den. med lite upgrades så kommer den bli riktig grym bil att köra. senare så ska jag köpa nya headers och catpipe för att få ut så mycket effekt som möjligt.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
Dark_King
17 mars 2011 · 30 Inlägg

Idag fick jag mail från leverantören att mina coilovers och diablo predator har skickats igår så förhoppningsviss kommer jag få de på måndag eller tisdag. smile avgassystemet är det lite tjafs med för att USPS vill inte frakta den från usa till sverige pga storleken.:Ssad så leverantören i usa ska kolla med andra fraktbolag och försöka skicka under nästa vecka.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
18 mars 2011 · 2 381 Inlägg

När det gäller stora prylar så är det tyvärr så - jag brukar dock köra UPS på dem även om de blir endel pengar man får slanta. Har även hittat vettiga svenska återförsäljare för Kooks, Magnaflow och Borla samt Corsa som inte skinnar dig totalt på pengarna.

Jag hade även kikat på nytt spjällhus och ny kamaxel samt polerade cylinderhuvuden - då jäklar har du lite kräm till ur den smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dark_King
18 mars 2011 · 30 Inlägg

kameramannen skrev:
När det gäller stora prylar så är det tyvärr så - jag brukar dock köra UPS på dem även om de blir endel pengar man får slanta. Har även hittat vettiga svenska återförsäljare för Kooks, Magnaflow och Borla samt Corsa som inte skinnar dig totalt på pengarna.

Jag hade även kikat på nytt spjällhus och ny kamaxel samt polerade cylinderhuvuden - då jäklar har du lite kräm till ur den smile

Vi på PBZ är ju också återförsäljare bla Magnaflow och Borla. Vi har mycket delar till USA bilar, vi är återfösäljare av procharger kompressor kit.

det blir version 2 med nya kam, spjällhus och lite till.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
19 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Då får du trolla ett bra pris på ett magnaflow till mig så slipper jag skicka det - har skrapat sönder det gamla smile

Dagens tips: byt din pink-thingie till en i alu - satt fast i en vägren mellan bålsta och väsby i 2 timmar medan jag bytte min.

Sen har jag en svart täckplata för servovätske-burken i aloxerad aliminium till salu om du är sugen?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dark_King
19 mars 2011 · 30 Inlägg

kameramannen skrev:
Då får du trolla ett bra pris på ett magnaflow till mig så slipper jag skicka det - har skrapat sönder det gamla smile

Dagens tips: byt din pink-thingie till en i alu - satt fast i en vägren mellan bålsta och väsby i 2 timmar medan jag bytte min.

Sen har jag en svart täckplata för servovätske-burken i aloxerad aliminium till salu om du är sugen?

kan kolla vad jag kan göra åt det! vill du ha catback ?

Jag har en sån redan på bilen. den tidiare ägaren hade byt till alu.

om det går lägg ut en bild på det här så ska jag titta på det.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
19 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Catback ja,

En sådan här men utan skruvlocket http://www.custombilletstore.com/v/vspfiles/photos/30018-2.jpg

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dark_King
19 mars 2011 · 30 Inlägg

kameramannen skrev:
Catback ja,

En sådan här men utan skruvlocket http://www.custombilletstore.com/v/vspf … 0018-2.jpg

Ok då ska jag kolla vad det kan kosta. det är frakten som blir rätt så dyr eftersom det blir stor förpackning. men jag kolla det på måndag och säger till.

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
Dark_King
19 mars 2011 · 30 Inlägg

Nu var det så att jag satt ensam hemma igår och hade tråkig. så jag tog papper och penna och började göra skiss på hur jag har tänkt mig att huvscoppen ska se ut. så blev resultatet

på insidan så ska jag plasta så att all luft som kommer in här går hela vägen till filtret.

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109796/109796-5e12d5cceba81706cc679bd534a9c9b6.jpg

Sponsorer:
SC Styling
Dodge MAGNUM SXT "The Beast" (2005)
MeepMeep Finraggare
19 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Eller så köper du en kolfiberhuv i gruppköpet för 5 papp:

http://www.carbonbydesign.com/prodimages/magnum/MG_CF_600.JPG

Iofs, så hade jag nog köpt ett ram-intake om du skall köra med scoop - eller ett true intake ner i hjulhusen om jag hade gjort om mitt smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang