Missnöjd med ett rostfritt grenrör inköpt på nätet

Gizmojohan
15 mars 2011 · 3 295 Inlägg

javisst går det att gassvetsa rostfritt, men knappast att man gassvetsar ett grenrör, det skulle vara jäkligt jobbigt. jag tror att dom helt enkelt inte ha tillsatt tillräckligt med material, då bränner det igenom så har dom försökt lappa ihop så gott det gick.

Sen så köper ju J-spec sina saker från tillverkare som säljer sina saker via eBay och liknande, kvaliten är verkligen som att försöka vinna på triss. Plötsligt händer det att man får en bra sak wink

Senast redigerat av Slave_joe (15 mars 2011)

RD_87 Skrotsamlare
17 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Problemet med att gassvetsa rostfritt är att du tillsätter syre, vilket har en jävligt negativ inverkan på rostskyddet. Jag har licens på gassvets och har haft den här diskutionen förut, som sagt det går men det finns helt enkelt ingen anledning. Om det där är gjort med TIG hela vägen så behöver den killen en svetskurs. Att skarvarna är gjorde med TIG ser jag men kollektorn ställer jag mig tveksam till?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
LillMumin
17 mars 2011 · 80 Inlägg

I kollektorn ser det ut som att man kört med mig svets och krämat på uta bara helvete... ser även ut som det på svetsarna under tig svetsarna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang