740 GL, värd att lägga tid på?

Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

Tjenare, har en fräsch volvo 740 GL "röd" som snart har rullat 29000 mil. Tänkte kolla med er om det är något att lägga tid på att fräscha upp ytterligare, eller ska man satsa på någon turbo eller liknande?

Bilder kan ses på min sida.

Om fallet vore att man skulle fräscha upp ytterligare, vad skulle passa mer? Bilen är helt original i det skicket den står nu.

(Notera att den krockade skärmen och den sönderslagna rutan är bytta!)


Extra: Tänkte fråga var man kan hitta lila solfilm idag? Har kollat på biltema, mekonomen och diverse internet sidor utan resultat.

Senast redigerat av Volvo740Danne (16 mars 2011)

emil_92
16 mars 2011 · 460 Inlägg

Varför inte? Har du köpt bilen så? X)

Biltemas återanvändbara solfilm är vanligt på 740

lycka till! smile

Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

Fick bilen av fars gubben lagom när jag tog körkortet. Har endast hittat svart och blå solfilm på biltema. hmm Känns onödigt med en svart ruta och resten lila som jag har nu..

stoltosmart
16 mars 2011 · 885 Inlägg

Ta bort den lilla filmen o sätt på ny svart från biltema, tryck på tre extraljus och vita framblinkers o slärmblinkers

Senast redigerat av stoltosmart (16 mars 2011)

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
thafuunk
16 mars 2011 · 1 Inlägg

Du kan fixa add-on paket, en och annan vinge big_smile sänka och sport stötdämpare big_smile fixa lite andra mätare big_smile

Volvo 855 T-5 "XATn" (1995)
Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

stoltosmart skrev:
Ta bort den lilla filmen o sätt på ny svart från biltema, tryck på tre extraljus och vita framblinkers o slärmblinkers

Vilken lilla film? Menar du runt om då eller? För jag tycker bilen klär i lila solfilm, den är bara svår att hitta verkar det som.

Jag kan köpa att fixa vita blinkers runt om däremot.

Senast redigerat av Volvo740Danne (16 mars 2011)

stoltosmart
16 mars 2011 · 885 Inlägg

Volvo740Danne skrev:

stoltosmart skrev:
Ta bort den lilla filmen o sätt på ny svart från biltema, tryck på tre extraljus och vita framblinkers o slärmblinkers

Vilken lilla film? Menar du runt om då eller? För jag tycker bilen klär i lila solfilm, den är bara svår att hitta verkar det som.

Jag personligen tycker att det inte finns nåt fulare än lila solfilm men det är en smaksak. ja svart runt om, bak o sidorutorna bak,

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
dahlens SÄNK MER!
16 mars 2011 · 389 Inlägg

Volvo740Danne skrev:
Fick bilen av fars gubben lagom när jag tog körkortet. Har endast hittat svart och blå solfilm på biltema. hmm Känns onödigt med en svart ruta och resten lila som jag har nu..

tror den blåa kan se lite lila aktig ut smile dock inte lika som den du har nu smile

Volvo 240 GL "Max" (1988)
Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

dahlens skrev:

Volvo740Danne skrev:
Fick bilen av fars gubben lagom när jag tog körkortet. Har endast hittat svart och blå solfilm på biltema. hmm Känns onödigt med en svart ruta och resten lila som jag har nu..

tror den blåa kan se lite lila aktig ut smile dock inte lika som den du har nu smile

Jag var faktiskt och kollade på den blåa, men ansåg att den svarta skulle passa bättre till det lila.

Absolut ingen här som vet var man får tag i lila solfilm? Kan ju inte försvinna bara så där!?

Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

Satt och lekte 10min i photoshop, är detta för mycket eller ser det någorlunda bra ut?

Xeon stuk på framlyktorna, vita blinkers runt om, diod slinga under framlyktorna

http://i161.photobucket.com/albums/t232/Vivace-XFX/DSC_0006-2.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t232/Vivace-XFX/DSC_0015-1.jpg

PartilleMalm
16 mars 2011 · 318 Inlägg

Klart den är värd att lägga tid på. Ser ju riktigt fräsch ut:) Har själv en gammal 745 -88 hemma som idag gick igenom besiktningen med ~50 000 mil på mätaren:) evighetsmaskin;) haha nä men några tusen mil till ska den väl allt klara av, rolig vinterbil med:D

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
16 mars 2011 · 1 004 Inlägg

Orsaken till att lila solfilm är svårt att få tag på, beror förmodligen på att det va poppis i början av 90-talet och ej längre finns i butik. Det är min teori.
Sen om bilen är värd att lägga tid på? Det är den nog då det är en slitstark,driftsäker bil med lättillgängliga reservdelar och bra pris samt schysst åkkomfort. Men angående styling.. Där har nog i stort sett allt redan gjorts med dessa 740`s under årens lopp. Så det blir nog svårt att hitta på nåt om du tänkt `sticka ut`med den..
Mvh

"My drinkingteam has a racingproblem"
Hazarox
16 mars 2011 · 154 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Orsaken till att lila solfilm är svårt att få tag på, beror förmodligen på att det va poppis i början av 90-talet och ej längre finns i butik. Det är min teori.
Sen om bilen är värd att lägga tid på? Det är den nog då det är en slitstark,driftsäker bil med lättillgängliga reservdelar och bra pris samt schysst åkkomfort. Men angående styling.. Där har nog i stort sett allt redan gjorts med dessa 740`s under årens lopp. Så det blir nog svårt att hitta på nåt om du tänkt `sticka ut`med den..
Mvh

Nja, jag tänkte mer så att den blir något utöver en vanlig 740. Helst svarta fälgar 18-19tum och kanske som jag visade med dioderna?

Dieselsmokeparty
17 mars 2011 · 2 Inlägg

bort med extraljusen ! annars fränt (Y

The_Smokey
17 mars 2011 · 28 Inlägg

Jag tycker att du kommer göra rätt med att lägga ner lite tid på den.
740 kan bli snygga om har lite fantasi bara

Kolla min blogg
http://TheSmokey88.blogspot.com
MVH
TheSmokey
BrajjAxx 040 RedLine
17 mars 2011 · 1 219 Inlägg

Håll det cleant! Inte massa päkbelysning och skit. Satsa på en reäl sänkning, några snygga fälgar och kanske add-on smile Men hade sålt bilen och köpt en turbo om ja va dej, man tröttnar jävligt snabbt på effekten ;P

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
Hazarox
17 mars 2011 · 154 Inlägg

BrajjAxx skrev:
Håll det cleant! Inte massa päkbelysning och skit. Satsa på en reäl sänkning, några snygga fälgar och kanske add-on smile Men hade sålt bilen och köpt en turbo om ja va dej, man tröttnar jävligt snabbt på effekten ;P

jo, men den går väldigt bra.

vofloo
17 mars 2011 · 739 Inlägg

den såg fin ut mot andra 740s man har sätt lacka insattserna Svarta samt tona blinkes och lycktglaset Lite sänk och dit med 17tums peugot navvända fälgar med addon paketet, samt lägg i en 940 ft motor smile eller varför inte en t5a?


mvh Andreas

Hazarox
17 mars 2011 · 154 Inlägg

vofloo skrev:
den såg fin ut mot andra 740s man har sätt lacka insattserna Svarta samt tona blinkes och lycktglaset Lite sänk och dit med 17tums peugot navvända fälgar med addon paketet, samt lägg i en 940 ft motor smile eller varför inte en t5a?


mvh Andreas

Lite extremt bygge? Jag vill hålla fast vid volvos original stuk, men ändå piffa upp det hela.

Hazarox
17 mars 2011 · 154 Inlägg

Nu har jag hittat Xeonlook lampor till hel/halv ljus, parkeringslyktor samt extraljusen för ca 500:-

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang