Turbokonventera bmw 525 e34!

Fekzen
19 mars 2011 · 181 Inlägg

Så här är det egentligen, om du inte har erharenheten av att mecka så kan du alltid skaffa den om du bara 1 är tillräckligt intresserad och 2 är jävligt envis.
Du kommer att hamna i många knepiga situationer där det känns som att det är kört innan du är klar, så är du inte envis så är det ingen ide.

Nu har jag inte läst hela tråden, men du kan ta hjälp på de ställen du inte grejjar själv men då kostar det ju istället. Det är helatiden en avvägning, grejjar jag det själv = mer jobb mindre pengar och tvärt om.

Du kan tex klara dig utan ett dyrt styrsystem genom att köpa in ett anpassa Turbochip, det är ett sätt att både spara pengar , tid och du behehöver inga direkt elektronikkunskaper.

Vad gäller LMM så kan det vara bra byta om du ska köra m20 motorn, men på m50 motorn med massamätare kommer man långt original. Har gjort många program till folk som laddar 1 - 1.2 bar utan problem med org LMM.

Mvh//
A.Fekzen

Senast redigerat av Fekzen (19 mars 2011)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
19 mars 2011 · 3 585 Inlägg

Klart att du ska bygga. Vi vill ha fler bmw turbos i detta landet. Läs på ordentligt på andas byggen. Kolla vad som verkar fungera och börja bygg.

Inte någon ide att sätta en budget den kommer man bara spränga ändå.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
bumpe Lastbilsmekaniker
19 mars 2011 · 3 878 Inlägg

Fekzen skrev:
Mvh//
A.Fekzen

Smidigt att Marcus inte ens behöva efter dig utan du skriver i tråden iaf smile

Sharky skrev:
Åtar du dig byggen till fast pris?..wink

Jag tänkte att Marcus kunde beställa av dig.

Bumpe, jag har sett alla kombinationer: Svindyra byggen som har gått perfekt, svindyra som har gått som en potta skit, snikbyggen som har gått perfekt, snikbyggen som har gått som en potta skit.
Men jag skulle vilja hävda att ett "medianbygge" ligger en bra bit över dina siffror. Och jag tycker det är ärligast och lämpligast att utgå från median när man sätter en prislapp på något.

BMW byggen har jag sett ett antal av. Vi hade tre i vårat garage och dom hade helt olika utfall men gemensamt för alla var att dom var åt skogen för optimistiska från början. Av dessa tre BMW byggen och alla andra byggen (som i princip alla var för optimistiska från början) så har jag lärt mig att entusiasm är bra men att optimism bör saltas med realism.

Dessutom så finns en median när det gäller kompetens att bygga. Du ligger inte på median, du ligger över. Men det är ärligast att börja med att ansätta att en trådskapare ligger på median om inte annat klart framgår av dennes tråd.

/Göran

P.S Den mest seriöse jag sett med M20 var "rör-olsson". Han är inte representativ för han är för duktig och för pedantisk men han hade en hel del issues med att få sin M20 att tåla 550Hkr i vevaxelbänk i långa pull. (Bla nåt med ventilmekaniken som inte ville hålla och nåt med Alpina topplockspackning)

Kan säkert bygga för fast pris men brukar ta 800/h momsfritt så sticker ju iväg om man ska börja tillverka saker osv smile

Ja, jag kan hålla med om att man inte får något lyxbygge för dom summorna men senaste projektet köptes av en norrman (dom brukar ju alltid köra lugnt och fint) och gick iaf en hel sommar utan några problem, denna sommar har ju inte varit än så det märks väl om det håller smile

Det går faktiskt att få bmw-maskinerna att hålla riktigt bra för en liten summa pengar om man lägger dom på rätt ställe smile Köper ju aldrig något nytt när det ska byggas billigt utan bara begagnade saker smile
Men kan hålla med om att bygga billigt kräver ju sin man, så enkelt är det ju smile

MVH

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang