Volvo s/v 70. Yttertemperaturmätare lever sitt egna liv.

danneda740 Lastbilschaufför
20 mars 2011 · 213 Inlägg

Hejsan.
Som sagt i rubriken. Ytertemperaturmätaren lever sitt egna liv. Idag när jag tog bilen på dagen så visade mätaren 20 minusgrader när det var 3 plus ute. Vad kan felet vara?. Är det sensorn eller datorn eller kanske till och med instrumentet som fått fnatt?. Och i så fall vart sitter sensorn/givaren?. Den har gjort så i flera veckor nu.

mvh danne

En rostfri bil är en bra bil! :)
Christian S
20 mars 2011 · 4 816 Inlägg

givaren sitter framme i fronten, ska sitta i gallret jämte vänster dimljus om ingen har flyttet på den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
danneda740 Lastbilschaufför
20 mars 2011 · 213 Inlägg

Hur ser givaren ut. Är det bara en kabel rätt ut som känner av fuktigheten eller är det i form av en klump.? Har en 98 års modell kanske ska tilläggas.

En rostfri bil är en bra bil! :)
Christian S
20 mars 2011 · 4 816 Inlägg

det är samma givare på alla X70.
är en givare och sen ett kontaktstycke på baksidan, går inte att missa om du kollar upp på baksidan av kofångaren vid dimljuset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
_JoMpA_
21 mars 2011 · 65 Inlägg

Den givaren rök när jag small med grävlingen, Jag köpte en ny, tror jag slarvat bort den dock, hänger denna i fronten smile

Brådhis * Voff voff *
21 mars 2011 · 10 298 Inlägg

Har för mig att om det är avbrott visar den minimal temp (-40 grader eller nå´t har jag för mig) och om den är kortsluten mot jord visar den maximal (102 grader eller nå´t)!

Eller så blandar jag ihop det med vår Volvo-buss på jobbet... smile Minns inte helt 100!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
_JoMpA_
21 mars 2011 · 65 Inlägg

Volvo_JoMpA skrev:
Den givaren rök när jag small med grävlingen, Jag köpte en ny, tror jag slarvat bort den dock, hänger denna i fronten smile

Lite mer info jag kom på i sömnen, Den gick av på en tåt, satte bara ihop den provisoriskt, den funkade då, men kan ju gått isär nu igen när du lackat och donat, kika på den, har nog nån på lager annars.

danneda740 Lastbilschaufför
22 mars 2011 · 213 Inlägg

Låter underbart. Ingen som har haft problem med att säkringen till innerbelysningen går hela tiden?. Det gör den här, och när man stänger av lampan i taket hör man att centrallåset klickar till.. Kanon med elfel!

En rostfri bil är en bra bil! :)
_JoMpA_
22 mars 2011 · 65 Inlägg

inget ja känner till. men låter som de sitter i en dörr om ja ska vara ärlig. testa öppna dörr för dörr

danneda740 Lastbilschaufför
24 mars 2011 · 213 Inlägg

Förardörren. centrallåset försöker låsa upp när man trycker på "innerdörren" och har rutan halvvägs ner:S Kortslutning. men i vad då. Hade nere sidan och kollade. inget i kläm eller något.

En rostfri bil är en bra bil! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang