940 ltt bromsproblem

and3r5son
20 mars 2011 · 176 Inlägg

tja! har kikat runt på dom olika trådarna men hittade ingen som passade riktigt.

min bil drar rejält åt höger då jag bromsar hårt, jag har bytt styrleden som var rejält glapp, även båda skivorna fram. var idag och smorde upp oken grundligt, beläggen är äldre men dom verkar fina med mkt yta kvar.

är det så att oken håller på ge upp eller ?

Freddy_Fish
20 mars 2011 · 268 Inlägg

prova att byta belägg.  har varit med om att belägg vart dåliga fast dom inte sett dåliga ut så att säga.

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo V70N (2001)
hunn
20 mars 2011 · 57 Inlägg

kolla även bussningen som binder ihop länkarmarna., där hade jag mitt bekymmer när min drog snett åt höger

and3r5son
21 mars 2011 · 176 Inlägg

okey, ska kika om det, märkte även att inre styrleden var lite glapp, dock inte ens nära lika mkt som yttre, men man tkr inte det ska påverka så pass mkt?

attif
21 mars 2011 · 36 Inlägg

byt alltid belägg när du byter skivor, och va noga med bra kvalle på belägg, jag kör biltema skivor med volvo original belägg.

killercow
21 mars 2011 ·

Säger bara en sak bromsslangen antingen sitter det en luftbubbla där eller så har den gett sig invändigt. vanligt problem som kommer med åren och gör att den beter sig som du säger.

så prova byta slangen. bra mycket billigare än att byta ok. prova innan oxå att lufta systemet ordentligt

and3r5son
21 mars 2011 · 176 Inlägg

ok! tack för svaren! jag motionerade upp oken idag, kolvarna gick inte ut värst mkt föräns man fått upp tryck å pumpat några gånger, men nog fick man pumpa bra mkt för att de skulle komma, var samma på båda sidorna fram. dock var gummit hel å kolven var blank å fin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang