Bästa bilschampo?

Larpa Bilvårdsexperten.se
11 november 2011 · 374 Inlägg

pukan2 skrev:
behöver hjälp med att hitta nån återförsäljare som har detta schampo hemma. har sökt det på bolnäsbilvård med där är det slut samt på andra ställen schampot jag söker är Meguiars NXT Generation Car Wash 1,9L.

Finns på Bilvårdsgrossisten.. Bollnäs Bilvård är för övrigt ingen återförsäljare för Meguiars. Långt ifrån godkända återförsäljare. Vänd dig till dom som är Meguiars utvalda återförsäljare så får du bäst hjälp.

mattiass Rekondare
12 november 2011 · 254 Inlägg

Larpa skrev:

pukan2 skrev:
behöver hjälp med att hitta nån återförsäljare som har detta schampo hemma. har sökt det på bolnäsbilvård med där är det slut samt på andra ställen schampot jag söker är Meguiars NXT Generation Car Wash 1,9L.

Finns på Bilvårdsgrossisten.. Bollnäs Bilvård är för övrigt ingen återförsäljare för Meguiars. Långt ifrån godkända återförsäljare. Vänd dig till dom som är Meguiars utvalda återförsäljare så får du bäst hjälp.

Får han mer hjälp då? Hur menar du?

Volvo XC70 (2001)
Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Ja för det första så får han ju shampot. Och kunnig rådgivning.. smile De säger väl sig självt att man förmodligen får bäst hjälp av nån som står för sina produkter istället för att sälja varor som man själv drömmer ut pga pris, resultat och annat. Plus att han då får full returrätt om han skulle va missnöjd.. Förstår du?

Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Och Meguiars utvalda återförsäljare är väl troligen mer kunniga på Meguiars? Eller tror du inte? smile

aydeen
13 november 2011 · 175 Inlägg

Läste något test, tror de var från bilvårdsforum. Där Turtlewax ZIP schampo hade fått väldigt bra betyg. Även mest prisvärt o går att köpa lite överallt. Kör själv med det och tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Zoo shampot är bra, inte bäst men definitivt över snittet! smile

mattiass Rekondare
13 november 2011 · 254 Inlägg

Larpa skrev:
Ja för det första så får han ju shampot. Och kunnig rådgivning.. smile De säger väl sig självt att man förmodligen får bäst hjälp av nån som står för sina produkter istället för att sälja varor som man själv drömmer ut pga pris, resultat och annat. Plus att han då får full returrätt om han skulle va missnöjd.. Förstår du?

Jo jag får ju hoppas han får det om han beställer det hehe wink Kunnig rådgivning får han säkerligen, men kunnig rådgivning får han nog även på BBV. Mekonomen står ju även som återförsäljare på meguiars.se och dom jobbar ju inte med bilrekond så tror inte dom kan ge lika bra rådgivning som någon som själv jobbar med produkterna.

Volvo XC70 (2001)
Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Mekonomen utbildas innan dom får börja sälja produkterna.. Och ni jobbar ju inte med Meguiars? Och ni är då rakt inte utbildade på dom eller hur.. Och ni är inte ÅF.. En ÅF har ett helt annat ansvar..

mattiass Rekondare
13 november 2011 · 254 Inlägg

Larpa skrev:
Mekonomen utbildas innan dom får börja sälja produkterna.. Och ni jobbar ju inte med Meguiars? Och ni är då rakt inte utbildade på dom eller hur.. Och ni är inte ÅF.. En ÅF har ett helt annat ansvar..

Vad omfattar den utbildningen då?

Jodå jag jobbar med meguiars ibland.. ÅF eller ej så säljer "vi" det.

Volvo XC70 (2001)
DanneGTV6
13 november 2011 · 270 Inlägg

Känns som att det är lite oseriöst att sälja produkterna på egen hand. Lite som en privatperson. Om man köper produkterna på sitt företag, vad händer då om arbetsmiljöverket hälsar på tex?

Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Bra fråga.. Hur är det med säkerhetsdatablad osv? Eller blir det kunden som får stå där med lång näsa och höga böter när deras leverantör inte tillhandahåller säkerhetsdatablad?

ganzta
13 november 2011 · 16 Inlägg

http://www.bilvardsgrossisten.se/sv/pro … 1-42L-Bast

Kikade på Ultimate-Wash-Wax som vid första anblicken verkar passa mig bra. Är otroligt dålig på allt om bilvård men hade tänkt börja ta hand om min första riktiga bil i form av en Mazda 6.

Dock såg jag i början av tråden att färgen av bilen diskuterades...Min Mazda är silverfärgad, gör detta något?

Om jag följer videon http://www.youtube.com/watch?feature=pl … VcVpS0-Eck där man bara ser till att använda bra svampar (våffelsvampar) och sköljer rikligt med vatten osv. Är det en bra nybörjar grund till att hålla bilen fräsch?

Kan aldrig se mig själv polera med maskin osv. Så räcker detta till en början iaf?

pukan2
13 november 2011 · 3 182 Inlägg

köpte schampo och polish genom Meguiars hemsida direkt, men tack för svaren o tipsen.

DanneGTV6
13 november 2011 · 270 Inlägg

ganzta skrev:
http://www.bilvardsgrossisten.se/sv/product/411/Ultimate-Wash-Wax-1-42L-Bast

Kikade på Ultimate-Wash-Wax som vid första anblicken verkar passa mig bra. Är otroligt dålig på allt om bilvård men hade tänkt börja ta hand om min första riktiga bil i form av en Mazda 6.

Dock såg jag i början av tråden att färgen av bilen diskuterades...Min Mazda är silverfärgad, gör detta något?

Om jag följer videon http://www.youtube.com/watch?feature=pl … VcVpS0-Eck där man bara ser till att använda bra svampar (våffelsvampar) och sköljer rikligt med vatten osv. Är det en bra nybörjar grund till att hålla bilen fräsch?

Kan aldrig se mig själv polera med maskin osv. Så räcker detta till en början iaf?

Bilvårdsgrossisten har ett nyöppnat forum speciellt inriktat på bilvård. Bli medlem där också! http://www.bilvardsexperten.egetforum.se/

DanneGTV6
13 november 2011 · 270 Inlägg

Larpa skrev:
Bra fråga.. Hur är det med säkerhetsdatablad osv? Eller blir det kunden som får stå där med lång näsa och höga böter när deras leverantör inte tillhandahåller säkerhetsdatablad?

Oj, får man böter?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
13 november 2011 · 4 418 Inlägg

Larpa skrev:
Bra fråga.. Hur är det med säkerhetsdatablad osv? Eller blir det kunden som får stå där med lång näsa och höga böter när deras leverantör inte tillhandahåller säkerhetsdatablad?

Men du finns inte heller med som ÅF?

http://meguiars.se/%C3%85terf%C3%B6rs%C … fault.aspx

Larpa Bilvårdsexperten.se
13 november 2011 · 374 Inlägg

Inte i den listan nej men total bilvård är min gamla firma och hur som helst så är jag det Jill.. Ringa gärna och hör eftersom du inte tror på nån annan än dig själv.. :p

mattiass Rekondare
13 november 2011 · 254 Inlägg

Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Volvo XC70 (2001)
DanneGTV6
13 november 2011 · 270 Inlägg

mattiass skrev:
Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Ja det är nog bara du. Larpa får däremot försvara sig från alla andra bilvårdsfirmor

Senast redigerat av DanneGTV6 (13 november 2011)

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
14 november 2011 · 4 418 Inlägg

Larpa skrev:
Inte i den listan nej men total bilvård är min gamla firma och hur som helst så är jag det Jill.. Ringa gärna och hör eftersom du inte tror på nån annan än dig själv.. :p

Då är jag med. Jag är inte tankeläsare, varför jag ställde frågan till dig.


mattiass skrev:
Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Instämmer.

Felplacerad skrev:

DanneGTV6 skrev:
Ja det är nog bara du. Larpa får däremot försvara sig från alla andra bilvårdsfirmor

Du och Larpa mot världen lol

Tack för veckans första garv! cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang