Någon som har erfarenhet av Bilcenter Torslanda? (Inför ett ev. Mustang köp)

von_blad
27 mars 2011 · 461 Inlägg

Tänkte troligtvis köpa en Ford Mustang därifrån, men känns ju alltid bättre om någon kan intyga att firman är seriös och bra?

Bilen jag funderar på att köpa: http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Mus … 15&w=3

Hemsidan: http://www.bilcentertorslanda.se/



Skulle vara mycket tacksam för tips och råd inför köpet!

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
940R
27 mars 2011 · 1 567 Inlägg

Mitt bästa råd är att åk dit och reka stället se hur du blir bemött osv osv.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
von_blad
27 mars 2011 · 461 Inlägg

940R skrev:
Mitt bästa råd är att åk dit och reka stället se hur du blir bemött osv osv.

Jag har redan varit där och pratat med dom och kikat på bilen, fick en mycket positiv känsla kan jag tillägga. smile

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
paperboy
27 mars 2011 · 57 Inlägg

Känner ägaren till Torslanda Bilcenter lite och jag vet att han har jobbat som bilförsäljare i mellan 15-20år.  Innan han öppnade Torslanda bilcenter så jobbade han på Peugeot i Göteborg som säljare och detta var säkert 13 år sedan så firman har ju funnits ett tag. Sökte just nu på firman och såg att den övergått till ett AB ifrån att innan varit enskild firma. Så det är ju en firma som vuxit sakta men säkert och inte är en "dagsslända". Har försökt att söka efter negativa omdömen på olika siter men inte hittat några ännu. Men det bästa är ju att besöka firman och få en egen bild. Lycka till

Volvo XC60 (2017)
von_blad
27 mars 2011 · 461 Inlägg

paperboy skrev:
Känner ägaren till Torslanda Bilcenter lite och jag vet att han har jobbat som bilförsäljare i mellan 15-20år.  Innan han öppnade Torslanda bilcenter så jobbade han på Peugeot i Göteborg som säljare och detta var säkert 13 år sedan så firman har ju funnits ett tag. Sökte just nu på firman och såg att den övergått till ett AB ifrån att innan varit enskild firma. Så det är ju en firma som vuxit sakta men säkert och inte är en "dagsslända". Har försökt att söka efter negativa omdömen på olika siter men inte hittat några ännu. Men det bästa är ju att besöka firman och få en egen bild. Lycka till

Bob, som han heter, verkade ganska ung, runt 30år gammal?

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
D_Nilsson
27 mars 2011 · 754 Inlägg

Jag har varit och kollat hos Torslanda bilcenter några gånger. Bob är riktigt trevlig och känns väldigt seriös. Personligen skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa en bil av han smile

Tror att han är närmare 40 årsåldern förövrigt.

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
paperboy
27 mars 2011 · 57 Inlägg

Ja han är nämare 40 år :-)

Volvo XC60 (2017)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2011 · 17 554 Inlägg

Se till att bilen säljs av firman bara. Den ska vara reggad på företaget när de säljer den till dig. Annars verkade det väl bra? Lite crappy hemsida kanske men alla bryr sig ju inte om den.

Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
von_blad
28 mars 2011 · 461 Inlägg

Har idag ringt och meddelat att jag köper bilen! smile Får den om 2-3 veckor..

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 554 Inlägg

von_blad skrev:
Har idag ringt och meddelat att jag köper bilen! smile Får den om 2-3 veckor..

Va! 2-3 veckor?

Varför så länge?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
von_blad
28 mars 2011 · 461 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

von_blad skrev:
Har idag ringt och meddelat att jag köper bilen! smile Får den om 2-3 veckor..

Va! 2-3 veckor?

Varför så länge?

Den har precis kommit till Sverige, så den ska registreras här. Sedan skall den lackskyddas och rekondas.

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
BARRET
28 mars 2011 · 561 Inlägg

Den gula?

Edit: Bra att jag läser hela tråden. Men den var också fin smile Lycka till!!!

Senast redigerat av BARRET (28 mars 2011)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 554 Inlägg

von_blad skrev:

Dieselsmurfen skrev:

von_blad skrev:
Har idag ringt och meddelat att jag köper bilen! smile Får den om 2-3 veckor..

Va! 2-3 veckor?

Varför så länge?

Den har precis kommit till Sverige, så den ska registreras här. Sedan skall den lackskyddas och rekondas.

Det är ju en god förklaring. De flesta bilfirmor har dock en eller flera tider per vecka "rullande" för just sådant här. Körde själv det.

Men det är väl bara att gratulera till köpet annars! Visst skulle jag vilja ha ett muskelpaket själv! Kanske inte just en sådan bil men smaken är ju delad! Grattis!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Caffe
28 mars 2011 · 1 436 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Se till att bilen säljs av firman bara. Den ska vara reggad på företaget när de säljer den till dig. Annars verkade det väl bra? Lite crappy hemsida kanske men alla bryr sig ju inte om den.

Alexander

Bilen behöver inte vara reggad på firman egentligen. Om du läser förarbetet till konsumentköplagen ser du att även bilförsäljare som bara agerar förmedlare har samma skyldigheter som i de fall där bilen skrivs över på dem innan försäljning...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 554 Inlägg

Caffe skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Se till att bilen säljs av firman bara. Den ska vara reggad på företaget när de säljer den till dig. Annars verkade det väl bra? Lite crappy hemsida kanske men alla bryr sig ju inte om den.

Alexander

Bilen behöver inte vara reggad på firman egentligen. Om du läser förarbetet till konsumentköplagen ser du att även bilförsäljare som bara agerar förmedlare har samma skyldigheter som i de fall där bilen skrivs över på dem innan försäljning...

Det är helt riktigt! Men jag har jobbat som bilförsäljare i många år och sanningen lirar inte alltid till köparens fördel då bilen stått på en privatperson innan! Dessutom är det bra om bilfirman är ansluten till nån organisation. Då är de skyldiga att följa ARN:s beslut om de inte vill bli utkastade. (De flesta större firmor är det) Reklamerar man en bil så kan ARN bara rekommendera ett beslut. Nåt krav finns inte.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
von_blad
28 mars 2011 · 461 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

von_blad skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Va! 2-3 veckor?

Varför så länge?

Den har precis kommit till Sverige, så den ska registreras här. Sedan skall den lackskyddas och rekondas.

Det är ju en god förklaring. De flesta bilfirmor har dock en eller flera tider per vecka "rullande" för just sådant här. Körde själv det.

Men det är väl bara att gratulera till köpet annars! Visst skulle jag vilja ha ett muskelpaket själv! Kanske inte just en sådan bil men smaken är ju delad! Grattis!

Tack, tack smile

Ja, jag vet inte vad man har för alternativ annars om man ska ha 4-sitsig v8 cab som är någorlunda modern? Har haft svårt att komma på något annat vettigt.

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Castel Mustangfrälst
3 april 2011 · 199 Inlägg

Grattis till en fin bil!
Du kommer bli så nöjd så!
I know!

// Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
von_blad
17 maj 2011 · 461 Inlägg

Kan såhär i efterhand nämna att jag är mycket nöjd med affären. Inga som helst konstiga överraskningar. Firman verkar vara mycket seriös.

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang