Sätta batteriladdare direkt på + och - kabeln ? va händer.

davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

ska starta upp en bil men batteriet är stendött och går inte ladda. om ja tar en batteriladdare och sätter direkt på + och - kablarna som egentligen ska sitta på batteriet, va händer då ? går de starta bilen eller vad smile?

G-sson
28 mars 2011 · 612 Inlägg

Har du en någorlunda kraftig batteriladdare kan du i bästa fall driva radion med den. Tiden som krävs för att ladda ett bilbatteri från helt tomt till fullt kan räknas i dygn, det säger en del om hur stor skillnad det är på en liten löjlig batteriladdare och batteriet...

zedthepunk Rocknroller
28 mars 2011 · 296 Inlägg

Allt sprängs!!!! hehe nää det gör det inte smile jag förskte göra så en gång och det hände ingenting bilen ville inte starta ändå..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

zedthepunk skrev:
Allt sprängs!!!! hehe nää det gör det inte smile jag förskte göra så en gång och det hände ingenting bilen ville inte starta ändå..

aha va tråkigt tongue nytt batteri till bmw:n ligger på 2tusen som billigast. sad

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 562 Inlägg

Säg att du startar bilen med ett hjälpbatteri med startkablar eller en annan bil så startar säkert bettan för dig!

Tänkvärt är dock att generatorn måste ha "något att ladda mot" I bästa fall tar ditt dåliga batteri emot lite laddning även om det är kört i övrigt.

I sämsta fall får generatorn inget motstånd i sin laddning och då går diodbryggan i den. Vi pratar tider mellan några sekunder och nån minut.

Vågar du chansa?

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

G-sson skrev:
Har du en någorlunda kraftig batteriladdare kan du i bästa fall driva radion med den. Tiden som krävs för att ladda ett bilbatteri från helt tomt till fullt kan räknas i dygn, det säger en del om hur stor skillnad det är på en liten löjlig batteriladdare och batteriet...

batteriet har stått tomt i 6 månader. det går inte att ladda upp.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 562 Inlägg

Ingen säger att du måste ha ett org.batteri i skuffen! Köp ett annat märke där du finner det prisvärt.

Som exempel: Min gamla dieselmersa vill ha ett 105 Ah. Det var helt kört i vintras och jag slängde i batteriet från båten på 60 Ah. Den rullar med det ännu, 6 månader senare...

Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Ingen säger att du måste ha ett org.batteri i skuffen! Köp ett annat märke där du finner det prisvärt.

Som exempel: Min gamla dieselmersa vill ha ett 105 Ah. Det var helt kört i vintras och jag slängde i batteriet från båten på 60 Ah. Den rullar med det ännu, 6 månader senare...

Alexander

aha oki smile ja bmw:n ska oxå ha något sånt, är det stora avlånga batteriet. men tack för svar. se om ja hittar något billigt. en sak till när ja kört med bmw:n ungerför 2km så börjar den koka. vad e felet ? vatten finns i bilen ispropp har de inte heller varit för körde senast med den i augusti.

gamlingen
28 mars 2011 · 5 198 Inlägg

davidklang skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Ingen säger att du måste ha ett org.batteri i skuffen! Köp ett annat märke där du finner det prisvärt.

Som exempel: Min gamla dieselmersa vill ha ett 105 Ah. Det var helt kört i vintras och jag slängde i batteriet från båten på 60 Ah. Den rullar med det ännu, 6 månader senare...

Alexander

aha oki smile ja bmw:n ska oxå ha något sånt, är det stora avlånga batteriet. men tack för svar. se om ja hittar något billigt. en sak till när ja kört med bmw:n ungerför 2km så börjar den koka. vad e felet ? vatten finns i bilen ispropp har de inte heller varit för körde senast med den i augusti.

Dålig vattenpump .. dålig termostat..

davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

gamlingen skrev:

davidklang skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Ingen säger att du måste ha ett org.batteri i skuffen! Köp ett annat märke där du finner det prisvärt.

Som exempel: Min gamla dieselmersa vill ha ett 105 Ah. Det var helt kört i vintras och jag slängde i batteriet från båten på 60 Ah. Den rullar med det ännu, 6 månader senare...

Alexander

aha oki smile ja bmw:n ska oxå ha något sånt, är det stora avlånga batteriet. men tack för svar. se om ja hittar något billigt. en sak till när ja kört med bmw:n ungerför 2km så börjar den koka. vad e felet ? vatten finns i bilen ispropp har de inte heller varit för körde senast med den i augusti.

Dålig vattenpump .. dålig termostat..

får kolla pumpen, jo föresten när man startar den så kan de förekomma en del smällar ibland ifrån motorn. vad är detta ?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2011 · 17 562 Inlägg

Låter som du har lite mer och göra än bara byta batteri!

Smällande maskin tar du upp i motorforumet tack!

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
davidklang
28 mars 2011 · 908 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Låter som du har lite mer och göra än bara byta batteri!

Smällande maskin tar du upp i motorforumet tack!

Mvh
Alexander

jo lite småsaker är där, oki tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang