Brus i 6x9orna när jag inte har på någon volym...

Lycksen
30 juli 2006 · 101 Inlägg

Jag har kopplat in ett Mutant 480 watt 4kanaligt och till steget har jag kopplat in ett par Keenwood högtalare på 350 W och en baslåda. 6x9orna är på kanal 1 och 2 och basen på 3 och 4. När jag inte har någon volym på stereon så hör man ett brus från 6x9orna. Tror att det kommer från diskanten på de. Det låter ingenting från basen.

Jag har dragit ström på höger sida av bilen och RCA+Remote kabeln på vänster.

Om man höjer lite så hör man knappt bruset men det finns där.. Nån som vet vad felet kan vara?

TT-Avant
30 juli 2006 · 6 851 Inlägg

Hur har du ställt gain på steget? Ju högre du har gain, ju mera brus brukar man få.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Lycksen
30 juli 2006 · 101 Inlägg

Jo gain står nog nästan på max på 6x9orna, men varför blir det så?
Jag vill ha nästan på max för att få ett lagom basdunk.. hmm

Lycksen
30 juli 2006 · 101 Inlägg

EDIT Den står på minimum och det brusar på ganska bra ändå hmm

Dessutom så blir det ett kraftig bassdunk när man stänger av Stereon( + slutsteg ). Vad kan det bero på?

ogio www.rallyshop.se
30 juli 2006 · 551 Inlägg

Har du dragigt + sladden i samma tröskel som RCA eller lågnivå kablaget? Om du ha r det så kanske du skulle kunna köpa sjärmade sladdar eller köpa ett rca störningsfilter på bilttema eller kjell och kompany så ska det lösa sig

Senast redigerat av ogio (30 juli 2006)

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Fanatic
30 juli 2006 · 37 Inlägg

Läs föregående inlägg !

Du har kablarna i separata trösklar.

Enda jag kan tänka mig är att det är huvudenheten som spökar.. Annars kan du testa skärmade kablar ..

Det är ganska ofta man får brus i diskanten överhuvudtaget..

Lycksen
30 juli 2006 · 101 Inlägg

De går på varsin sida av bilen som står i huvudinlägget.

Vogge
30 juli 2006 · 494 Inlägg

de dära med brus är alltid jobbigt , men de dära med dunken när du stänger av steron kan vara dålig jord lr så är de bara så att steget stänger av sig tvärt mina gör så bara tok dör direk endel lite finare steg har nog någon mjukar avstängning:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
30 juli 2006 · 441 Inlägg

Billigare steg med höga effekter ger oftast ett litet brus ifrån sig.
Men att de dunkar när du stänger av stereon "kan" tyda på dålig jord till stereon alt. trasig lågnivåutgång. Prova att byta lågnivå utgång, men de kankse du redan har gjort? Eller så e de som Vogge sa ang. mjuk avstängning.

Lycka till!

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Zerpa
30 juli 2006 · 79 Inlägg

Min så var det att högtalaren tog mot plåten i hatthyllan. Sen så bytte jag jord kabeln. Tillslut funkar det ialf för min del.

LYcka till..

Audi A4 avant 1,8ts "Zerpa" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang