Ska koppla in nya stereon. Hur funkar Sub utgång?

Jonaslatt
29 mars 2011 · 324 Inlägg

Köpte mig precis en ny stereo. (Har ej namnet här just nu)
Men så skulle jag koppla in Stereon. Och hitta ett problem.

Den har dessa lågnivå utgångar
Sub utgång 
Front utgång
"Bak" utgång


Men sub utgången har bara 1 utgång. Alltså en vanlig lågnivå kabel har ju en Svart och en Röd eller svart och vit tex.

Men ifrån stereon går det bara EN utgång.(ett stift) Alltså bara för den röda eller svarta. Som det står sub ut på. Hur funkar detta?

Mvh

Volvo V70N "Familjeracern" (2002)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Köp en Y-splitt som går från en hane till två honor så kan du koppla in en vanlig 2-kanals lågnivåkabel. Basarna spelar ändå bara monosignal så det spelar ingen roll.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Chris_Allmighty
29 mars 2011 · 115 Inlägg

Basen skickas ofta i mono, då det är sällan man kör basar i stereo (av många olika anledningar).
Det ska då räcka med en kabel till subben som du kopplar in på den vita kontakten i steget (Vänster kanal, används i 99,9% av fallen som mono). Känner du dig osäker kan du skaffa en Y-split och koppla in subkanalens enda utgång till båda på steget.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Dom flesta monoblock som jag testat ger bara halv effekt när dom får signal in på bara ena ingången.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
fantomen Putsar Cosworth
29 mars 2011 · 195 Inlägg

Har också lite problem med det här. Är det en sån här split du menar? http://www.mds.se/sv/product/434/MDS-RC … ic-Y-split

Audi hatare.
TT-Avant
29 mars 2011 · 6 851 Inlägg

fantomen skrev:
Har också lite problem med det här. Är det en sån här split du menar? http://www.mds.se/sv/product/434/MDS-RC … ic-Y-split

Ja, antingen med en hane och två honor, eller med en hona och två hanar, spelar ingen roll vilket av det. sitter bara i olika ändar på signalkabeln frammifrån och bak.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang