Fälgar som bör passa!

Taube
7 april 2011 · 19 Inlägg

Tjenare!


Jag har beställt Dotz Roadstar 18"  8tum breda. Och var och test monterade dem fram idag på Vianor, men där är typ 2-3mm mellan rum från fälgarna utan däck till fjäderbenet. Och hade tänkt köra med 225.

Så är det någon som vet hur mycket 225 bygger utanför fälgen när man har 8tum breda ? Annars ska ja få lägga till en Spacer platta på ca 5 mm. Men då finns risken att dem kommer lite utanför skärmkanten. " har inte tänkt bredda den wink... Och dem ville helts inte montera på däcken fallifall de skulle ta imot och jag inte vill ha det så.


Har en Volvo 960-96a  och där är ju bultcirkel 108/5   ET 43..

Tack på förhand! smile

PMPerformance
7 april 2011 · 2 266 Inlägg

Ta 215/40 eller 215/35 istället

http://www.tyrestretch.com/ här är en bra sida då ser på ett ungefär va de komma se ut

svetsdiff !!!
Taube
7 april 2011 · 19 Inlägg

PMPerformance skrev:
Ta 215/40 eller 215/35 istället

http://www.tyrestretch.com/ här är en bra sida då ser på ett ungefär va de komma se ut

Kommer dem inte sticka ut från fälgarna då ? Passar dem däcken bra på dem fälgarna ?
Tack för svaret smile

JimmyAndersson
7 april 2011 · 1 679 Inlägg

du kan kolla på min bil hur däckena sitter på 8tum bred fälg smile
jag kör med 215/35 -18 smile

Taube
7 april 2011 · 19 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
du kan kolla på min bil hur däckena sitter på 8tum bred fälg smile
jag kör med 215/35 -18 smile

ja, de ser bra ut. Dem håller sig helt innanför fälgarna? Då borde de passa fram för mig om jag skulle köra med 215/35or?

Tack så mycket smile

JimmyAndersson
7 april 2011 · 1 679 Inlägg

Taube skrev:

JimmyAndersson skrev:
du kan kolla på min bil hur däckena sitter på 8tum bred fälg smile
jag kör med 215/35 -18 smile

ja, de ser bra ut. Dem håller sig helt innanför fälgarna? Då borde de passa fram för mig om jag skulle köra med 215/35or?

Tack så mycket smile

på mina fälgar gör den det smile
borde då göra det på din smile
lägger jag ner fälgarna på asfalten så tar inte däcket emot nåt, utan den ligger då på själva fälgen smile
så tror säkert du kan köra på 225 ocksåsmile
men 215 lär ju garanterat  gå smile

PMPerformance
7 april 2011 · 2 266 Inlägg

225/35 kommer ligga precis jämns med kanske lite utanför med någon mm då man oftast har fälgkantskydd i däcksidan

Senast redigerat av PMPerformance (7 april 2011)

svetsdiff !!!
Taube
7 april 2011 · 19 Inlägg

PMPerformance skrev:
225/35 kommer ligga precis jämns med kanske lite utanför med någon mm då man oftast har fälgkantskydd i däcksidan

Ja var inne och kollade på hemsidan du gav, tack för den. Var till stor hjälp smile

Ja de är ju det, fälgkanten ligger just nu nån mm från fjäderbenet. Så får nog köra på 215/35 isf.

Taube
7 april 2011 · 19 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Taube skrev:

JimmyAndersson skrev:
du kan kolla på min bil hur däckena sitter på 8tum bred fälg smile
jag kör med 215/35 -18 smile

ja, de ser bra ut. Dem håller sig helt innanför fälgarna? Då borde de passa fram för mig om jag skulle köra med 215/35or?

Tack så mycket smile

på mina fälgar gör den det smile
borde då göra det på din smile
lägger jag ner fälgarna på asfalten så tar inte däcket emot nåt, utan den ligger då på själva fälgen smile
så tror säkert du kan köra på 225 ocksåsmile
men 215 lär ju garanterat  gå smile

ja, och från den hemsidan han gav mig. Så ser man att 215/35 ligger innanför fälgkanten så då borde det gå. tycker man smile  får ringa till dem imorgon och be dem montera på 215/35 på en fälg så får man provmontera och se smile

Jag tackar så mycket smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang