Snut stories

Rejuhannes
2 maj 2005 · 42 Inlägg

Har ni nån bra historia om hur ni just undevek att tappa lappen ? Bra skriv den här då

Snutjagis!!!!!
carnageman Rallyförare
2 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Radar/laservarnare kan va en lösning... http://www.sr1.se/filmer/whistler1745.wmv

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Germax
3 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Du missa nog frågan! smile

loudness
3 maj 2005 · 4 554 Inlägg

jag hade en go liten rysare för ett tag sen.. grannen hade kör i diket och totlalkvaddat sin bil så när vi höll på attbärga den såkom naturligtvis polisen föbi.. alla va på väg hem och vi hade en maskin som körde hem bilen framför oss.. allla blev stoppade och en polis kommer fram till min biloch lyser mej i ögonen och runt om i bilen.. första kommentaren är "jaha det är redan 1800:- i böter för bältena" hade hunnit köra 50 meter.. jävla as tänkte jag.. sen frågar han om mitt körkort.. som såklart låg kvar hemma.. förklarar att ja skyndade mej hit å han bara går därifrån.. dom snackade en stund med grannen sen åkte dom.. de visade sej att dom hade ett annant ärende å hade inte tid med oss.. tur för både mej och grannnen som slapp tömma plånboken

Denno
3 maj 2005 · 49 Inlägg

Jag fick min första fortkörningsbot i förra sommaren. Har då kört i 12 år utan att ens få en parkeringsbot smile

Körde tjänstebil till Norge och i tanum strax efter en 110 sträcka står dom och plockar mig på 103 kilometer i timmen. Då har det varit 110 en lång bit och jag har givetvis inte farthållare och var lite för tung på foten. (det var 90 när dom plockade mif smile

Men det var bara att se glad ut och ta emot smile

Annars har jag bara bra erfarenheter av polisen.

Senast redigerat av Denno (3 maj 2005)

Saibot Webmaster
3 maj 2005 · 133 Inlägg

blev stannad i höstas, med blåljus å hela skiten!

för att jag körde med dimljusen på... sen sa han att böterna va extra dyra för att saabs dimljus e så starka.. 800kr... wink

och snutjejen påstod att hon inte tyckte det va jag som va på körkortet...
jag börja nästan skratta, men då sa den manliga att det nog va jag på kortet...

vadå vi vill bara va jobbiga mot en stylad bil...

men men dom lät mig åka utan böter tillslut...

men inte fan hade dom jobbat sig om jag kört en orginal mazda lr nåt...

Mvh. Tobbe
Ckosworth Mr
3 maj 2005 · 607 Inlägg

Saibot skrev:
blev stannad i höstas, med blåljus å hela skiten!

för att jag körde med dimljusen på... sen sa han att böterna va extra dyra för att saabs dimljus e så starka.. 800kr... wink

och snutjejen påstod att hon inte tyckte det va jag som va på körkortet...
jag börja nästan skratta, men då sa den manliga att det nog va jag på kortet...

vadå vi vill bara va jobbiga mot en stylad bil...

men men dom lät mig åka utan böter tillslut...

men inte fan hade dom jobbat sig om jag kört en orginal mazda lr nåt...

Kosta 800 spänn vilken bil det än gäller fick de när jag lånade polarens bmw, vart så jävla lack så jag måla två svarta streck när jag åkte därifrån

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Denno
3 maj 2005 · 49 Inlägg

och det enda som hände var att det kostade din kompis lite extra gummi...snällt av dig smile

Snabbare
3 maj 2005 · 153 Inlägg

Har två snuthistorier. Observera att jag haft körkort sen september 2004 smile
Första gången var jag och polarna och skulle grilla. Eftersom vi inte orkade bära grill, stolar osv så körde jag ner på cykelbanan och sen ut på gräsmattan där vi skulle vara. Då kommer cp-rycket i huvet och jag får för mig att dra i handbromsen på allmän gräsmatta. Wououou fan va roligt tänkte jag. Så gjorde jag det visst en gång till och nu råkade nån hundägare se mig och stirrade som bara fan. Tänkte inte mer på det och drog igång grillandet...nån timme senare kommer det två snutbilar åkandes på cykelbanan och då förstår man ju vad som ska hända. Eftersom jag var den enda med körkort så gick jag fram och erkände på en gång. Dom tyckte att jag var rätt osmidig och mindre intelligent. Eftersom det var höst sa dom att gräsmattan var i ett känsligt läge och att jag kanske behövde betala reparation av gräsmattan. Till sist sa polisen (en f.d simmare som väger ca 100kg och är typ 1,90 lång) att minsta lilla grej i fortsättningen dom hör om mig så åker jag dit för gräs incidenten också. Sen drog dom.

Chansen för nedanstående är nog 1 på 1000...
Andra gången jag pratade med "herr Blå" hade farsan skaffat sig en Audi S6 som gick fortare än vår förra bil. Självklart måste man ut och provköra lite och flasha för polarna. Erbjöd mig att skjutsa två polare till gymmet och bjuda på ett åk. Stampade gasen i botten på motorvägs-påfarten och axade upp till ca 150. Körde om alla bilar och var hur glad som helst. Svängde sedan av och körde på en 70-väg. Tittar upp i backspegeln och ser en svart saab några meter bakom. Svängde av till höger och tittade upp igen. Saaben fortfarande bakom. Svängde sedan till vänster och in på en mindre gata. Fortfarande bakom. Nu började jag bli lite nervös tongue
När jag parkerar utanför gymmet och saaben ställer sig tätt bakom och "stänger in mig" svalde jag hårt och tittade på passagerarna. Nu var jag verkligen skraj. Så knackar en gubbe med svart skinnjacka på och håller upp polisbrickan mot rutan. Då var det nästan så man började böla big_smile
"Har du bråttom till träningen?" frågade han. Mm sa jag.
"Över 150km/h på E18 och över 100 på 70-vägen..."
Går bilen fort eller frågade han sen. Ja sa jag....sen blev det tyst och jag tittade upp i himlen och sa "Fan det här får ju inte hända. Vi köpte bilen idag". Den andra polisen sitter i saaben och kollar på mitt körkort när jag säger åt min kärring att du får väl köra hem då.
Men då helt plötsligt kommer ängeln från ovan!!!
"Här ta körkortet, vi måste dra!!!" säger polisen och ger mig kortet innan han springer till bilen igen och drar iväg med en jävla fart. Därefter tokgarvar mina polare och säger att jag har sån jävla tur.
Hur stor är chansen att dom måste dra på utryckning precis när dom håller i mitt körkort?! 1 på 1000 eller vad tror ni? big_smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Snabbare
3 maj 2005 · 153 Inlägg

Så jag har också bra erfarenhet av polisen big_smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Rejuhannes
3 maj 2005 · 42 Inlägg

Kul,  Grymma stories jag har också en ( visst de va jag på min moppen men vadå de gör ju 100+  så håll käften) de va så här att jag och en polare var ute och körde en  Mörk vårkväll så ringer hans morsa och han måste dra hem .  Så efter ett tag av ensam körning tänkte jag dra hem jag me  Men Då ser  jag nån
Bil där framme Nu ska ska jag ha kul ( Kul att Dra bilar smile  Såå jag axade på och körde för bi bilen och pekade finger åt föraren. JÄVLAR  Dom som satt  ib bilen hade  polis unform la sig bakom mej så jag drog på ( typ i 110 på en 50 väg )
och Svängde in på en cykel väg med Civilaren bakom mej. Då kom rädningen
En  BetongGris ( Man tackar väg verket för Dom ) FAAAN va su Civilaren va Tutade och hadde sej sen drog jag hem låste in moppen och satte mej på sängen och Flabbade som satan

Snutjagis!!!!!
carnageman Rallyförare
3 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Har varit med om det 10gånger vid det här laget...
Dom gör så när dom inte pallar att visa att dom har ett hjärta :-)

Idag såg ja snuten köra vägrenen utan blålampor påsatta förbi järva krog när det va köer, självklart kunde jag inte låta bli att haka på...
Dom är ruggit fula, kunde gett mej fan på att dom stoppat mej om dom stod i köerna och jag brände vägrenen förbi dom...
Vadå dubbelmoral?

Snabbare skrev:
"Här ta körkortet, vi måste dra!!!" säger polisen och ger mig kortet innan han springer till bilen igen och drar iväg med en jävla fart. Därefter tokgarvar mina polare och säger att jag har sån jävla tur.
Hur stor är chansen att dom måste dra på utryckning precis när dom håller i mitt körkort?! 1 på 1000 eller vad tror ni? big_smile

Senast redigerat av carnageman (3 maj 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
hård norrlänning
3 maj 2005 · 5 Inlägg

om d gå att dra historier mopedos så ha ja en trevlig en. Ja hadde just köpt en 100cc cylinder från ett ställe i nederländerna ut å prov körde å skussa en kompis satan vikket skönt driv.... ja körde runt ett hörn körde ganska sakta å kollade bak å ser en snut bil kanske 3-5 meter bakom mig skriker SATAN!!!!! å min kompis ba vad?? å kolla bak å skriker HELVETE drar iväg i världens fart å dumpar polaren  en bit bort å kör iväg sen ser ja att dom fortfarande va efter mig så ja drar på uta helvete å gör en ofrivillig wheely sen ut på en strand där dom körfast fan va ja garva åt dom men ja våga inte stanna de enda ja tänkte på var hem och på med orginal:D

Rejuhannes
3 maj 2005 · 42 Inlägg

hård norrlänning skrev:
om d gå att dra historier mopedos så ha ja en trevlig en. Ja hadde just köpt en 100cc cylinder från ett ställe i nederländerna ut å prov körde å skussa en kompis satan vikket skönt driv.... ja körde runt ett hörn körde ganska sakta å kollade bak å ser en snut bil kanske 3-5 meter bakom mig skriker SATAN!!!!! å min kompis ba vad?? å kolla bak å skriker HELVETE drar iväg i världens fart å dumpar polaren  en bit bort å kör iväg sen ser ja att dom fortfarande va efter mig så ja drar på uta helvete å gör en ofrivillig wheely sen ut på en strand där dom körfast fan va ja garva åt dom men ja våga inte stanna de enda ja tänkte på var hem och på med orginal:D

Fan va grym storie Vare en V70 lr för med en sån kör man inte fast

Snutjagis!!!!!
hård norrlänning
3 maj 2005 · 5 Inlägg

Rejuhannes skrev:
Fan va grym storie Vare en V70 lr för med en sån kör man inte fast

näpp en piket buss nya modellen ganska snygg bil faktist:P

Rejuhannes
10 maj 2005 · 42 Inlägg

hård norrlänning skrev:

Rejuhannes skrev:
Fan va grym storie Vare en V70 lr för med en sån kör man inte fast

näpp en piket buss nya modellen ganska snygg bil faktist:P

Hmmm det stämmer inte Hur kan en sån buss köra fast ? jag var där  och jag såg dej  Dom Vart skitsura tongue

Snutjagis!!!!!
dalmasens
10 maj 2005 ·

Jag var fyllechaffis åt en polare, körde runt i hans peugeot i centrum. Körde mot snowboard backen och en bit på vägen där så vände jag och körde mot centrum igen. Sket i en stopplickt och tröck på lite på vägen. Sen såg jag i backspegeln någon som kom som ett skott i backspegeln sen börja han flasha med lysena och sen kom blå ljusen på. Shit tänkte jag nu förlorar jag kortet. Stanna till efter kanten och klev ur. Eftersom detta var i Arjeplog så känner alla alla och polisena vet vilka som äger vissa bilar och dom hade sett polarn askalas på puben sen såg dom bilen komma körandes så blev dom misstänksamma. De hade nämligen stått längre ner på vägen mot snowboard backen ovh såg min fina handbromsvändning. Så jag fick blåsa ganska kraftigt och sen var de lungt. Men jag var gode skakis efter det kan jag lova. big_smile

hård norrlänning
22 maj 2005 · 5 Inlägg

dalmasens skrev:
Jag var fyllechaffis åt en polare, körde runt i hans peugeot i centrum. Körde mot snowboard backen och en bit på vägen där så vände jag och körde mot centrum igen. Sket i en stopplickt och tröck på lite på vägen. Sen såg jag i backspegeln någon som kom som ett skott i backspegeln sen börja han flasha med lysena och sen kom blå ljusen på. Shit tänkte jag nu förlorar jag kortet. Stanna till efter kanten och klev ur. Eftersom detta var i Arjeplog så känner alla alla och polisena vet vilka som äger vissa bilar och dom hade sett polarn askalas på puben sen såg dom bilen komma körandes så blev dom misstänksamma. De hade nämligen stått längre ner på vägen mot snowboard backen ovh såg min fina handbromsvändning. Så jag fick blåsa ganska kraftigt och sen var de lungt. Men jag var gode skakis efter det kan jag lova. big_smile

hahaha vilken tid på året va dehär för alla vet ju att under jul och nyårs helgen är det mer poliser vid populära ställen just ja glömde sportlovet å påsk

dalmasens
23 maj 2005 ·

nemen de här var en helt vanlig helg har jag för mig.. men de blev jobbigt i alla fall.

Rejuhannes
23 maj 2005 · 42 Inlägg

Deeeeee e kaaaaaaallllllllleeeee å jag vill Bjuda till en räksupe hemmahos mej

Snutjagis!!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang